Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Seuraa 

Maanantai päivää ja oikein hyvää alkanutta viikkoa.

Ensinnäkin mahtavia uutisia Emmi! Kerrohan heti sitten gynen uutiset.

Mies on ollut tietysti kovasti iloinen, onha tätä tehty jo jonkin aikaa (nimenomaan tehty...) mutta sama meillä molemmilla että täytyy totuttautua ajatukseen. Paljon hänellä olikin kysymyksiä tuossa viikonloppuna raskauden etenemisestä jne. Ostinkin perjantaina heti Odotus-lehden niin saa lueskella hänkin sitä. Mulla ei noita oireita ole edelleenkään juurikaan. Se sama satunnainen yökkäilu jatkuu ja rinnat hieman kipeät, ja välillä nippaisee vatsassa, siinä kaikki. Jos ei verikoe olisi niin sanonut niin en tietäisi olevani raskaana. Taidan hankkia kuitenkin testin ihan vain nähdäkseni että plussaa näyttää.

En minäkään ole tuolla odotus-puolella vielä ollut, ja jos sopii niin täällä minäkin pysyttelen vielä jonkin aikaa. Tuonne plussanneiden lapsettomien palstalle kyllä ilmoittauduin heinäkuisiin.

Viikonloppuna käytiin ostoksilla ja hankittiin jouluvaloja, mies halusi jo ripustaa mutta sovittiin jos ensi viikonloppuun odotettaisiin.

Sonjaemma rv 4+4

Sivut

Kommentit (29)

sori muut jos häiritsee nämä oireiden luettelemiset...

Mulla on Emmi sama juttu, ei tee oikein mitään mieli. Toisaalta nälkä tulee nopeasti ja mahakin kyllä täyttyy aika äkkiä. Nyt ei ole nippaillut enää vatsasta. Eilen illalla vein koiran iltapissille ja kenkien laitto oli hankalaa. Oltiin syöty myöhään joten maha oli ihan täynnä ja pinkeä. Housut kiristi ja pahaa oloa pukkasi ja puhisin ja puhkuin kun solmin kenkiä kiinni. Mieskin jo ihmetteli että ei kai maha ole vielä voinut niin kasvaa että on kenkien solmiminen niin hankalaa.

Flunssa kyllä vaivaa edelleen mutta pakko päästä vaikka tuonne räntään koiran kanssa ulkoilemaan että tulee liikuttua monen päivän makoilun jälkeen.

Jössus, kello on puoli yksi ja ulkona on pimeä kuin mikä!

oikein ajatukseen tottunut, mutta on kai tässä 9 kk aikaa (toivotaan). Ehkä helpommin jos olisi voimaakkaammat oireet. Tuolta plussanneiden lapsettomien puolelta joku sanoi lukeneensa jostain nettisivuilta että rintojen arkuuskin saattaa hävitä kun hormonituotanto tasaantuu alkupyrähdyksen jälkeen, hope so.

Kiitos Coco onnitteluista. Kuulosti jotenkin niin kauniilta tuo sanonta olla matkalla äidiksi, niinhän se on. Jonkinmoinen matkahan tämä on.

Ja kun trattis sanoit että välillä ehkä vaikeakin kuvitella itseään vaunuja työntämässä niin sama täällä. Kaikenlaisia ajatuksia pyörii kyllä koko ajan päässä ja vaikea keskittyä työntekoon. Miehelle sanoinkin aamulla maanataitunnelmissa, että ihanaa sitten äitiyslomalla kun ei ole aikataulupaineita, ei deadlineja...ja asiakkaalla (tai asiakkailla jos molemmat matkassa) on aika simppelit tarpeet: unta, maitoa, ruokaa, syliä, vaipanvaihtoa... =)

Vaikka koko loppuelämän mittainen asiahan tämä on ja vielä sitä ei ole tajunnut vaikka muistutellut että koko elämä tulee muuttumaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Mukava kuulla että Emmillä ja Sonjaemmalla asiat edelleen kohdallaan ja peukutan koko ajan että on vastakin.

Itsellä on piinapäivät ohi ja tänä aamuna täti kurvasi pihaan että se siitä sitten. En voi kieltää etteikö se hieman taas olisi kirpaissut, en päässyt edes testin teko vaiheeseen. Olisi edes kiva joskus päästä siihen vaiheeseen että sais testin tehtyä vaikka sitten nega tuloksella.

No elkää te välittäkö vaikka minä täällä taas olen vähän alamaissa mutta niinkuin aina ennenkin täältä noustaan.

Olen ajatellut myös paljon tätä ja voin sano samaa että en oikein itseäni osaa kuvitella työntämässä niitä vaunuja. Jotenkin aina tuntuu hyvin ristiriitaiselta kun odottaa sitä että onko nyt tärpännyt vai ei. Päivä kerrallaan sitä on kai mentävä tai oikeammin kierto kerrallaan. Tuo aika kun ei pysähdy ja näitä vuosia kertyy vaan. Ainahan sitä voi jossitella että miksei aikaisemmin , mutta omalta kohdaltani se on vaan niin ettei aikaisemmin ole ollut sellaista kumppania jonka kanssa olisi voinut tai halunnut edes harkita asiaa.

Nyt menee vähän liian synkeäksi kun teillä tytöt on iloisempi tilanne. Tämä menee ohi kunhan pari päivää tässä kuluu niin lähden taas suunnittelemaan elämää eteenpäin:)

Trattikselle toivotan oikein romantillista viikkoa ja tärppiä. Onneksi te emmi ja Sonjaemma ette kaikkoa tuonne odottajien puolelle ihan heti, muuten me Trattiksen kanssa jäädään tänne kahdestaan. Tänne mahtuisi mukaan muitakin vai kuinka.

T:Teti

vaikka minulla se meneekin työn merkeissä mutta viikonloppu on aina rauhallisempi töissäkin.

Itse olen joskus ristiriitaisessa tilanteessa kun me myös aloittaneet tämän suhteen vähän iäkkäämpänä ja yhdessä oloa on kyllä takana muutama vuosi mutta jotenkin aina miettii sitä että on niin mukava olla yhdessä että jos ei sittenkään vielä sitä lasta. Ikä kuitenkin painaa päälle ja molemmat sitä haluavat vaikka meillä elämä onkin ihan mallillaan näin kahdestaan. Meillä yritystä vielä niin vähän aikaa että tapahtua voi vaikka mitä mutta olen kyllä silloin aloitus vaiheessa miettinyt sitä josko ei koskaan tulekkaan omaa lasta. Siihenkin sopeutuminen vaikka joskus näitä ristiriitaisia ajatuksia onkin on varmasti oma sopeutumisensa ja se että löytää siihen tilalle jotain muuta sellaista ettei elämä mene murehtiessa ohi. Paide sinä olet selvästikkin miettinyt tätä ja olet onnellinen että sinulla on hyvä syhde miehesi kanssa josta saa lohtua ja tukeä myös tässä asiassa.

Itsellä nyt energiaa ja iloa taas kun ollaan tuosta tätistä selvitty. On se vaan niin kumma kun niiden pillereiden lopettamisen jälkeen menkat ovat vain lyhentyneet. Ennen kestivät sen 4-5 päivää niin nyt voi melkein sanoa että 2-3. Nyytkin vuoto ohi kahdessa päivässä ja ei tuhrun tuhrua sen jälkeen, itse tätä ihmetellyt mistä moinen eikös se pitäisi olla just päin vastoin et pitenee ja tulee runsaanpi vuoto, no tää oli tätä omaa.

Mukavaa pikkujoulu viikonloppua kaikille!

Olipa kiva ilta eilen, nautin todella työnteosta ja asiakkaiden tapaamisesta !!! Ei tullut pahempia jalkakramppeja tai muitakaan ikäviä juttuja, ainut asia oli tämä pirun väsymys :? Nyt aamulla oli ihana herätä valkeaan jouluiseen tunnelmaan .. Me muuten laitettiin jouluvalot jo viikolla ja koristeltiin parvekettakin joulun tunnelmiin.

Otettiin varaslähtö :)

Joo mietinkin ihan samaa, jaksatteko ' kaverit ' tätä höpöttämistä oireista ?

Eilen illalla kun tulin kotiin niin rinnat innostuvat säkenöimään kunnolla ja niitä siinä sitten wc-tarkistelin ja huomasin, että nänninalueelle oli tullut sellaisia nystyröitä ihan kauttaaltaan ...

Välillä aivan sama juttu- ei meinaa mennä housut jalkaan saati sitten kengät, ei jaksa taipua :) Olenkin siirtynyt jo isompiin housuihin joita olinkin jemmannut varastoon ajalta kun olin pyöreämpi.

Palailen uudestaan päivemmällä nyt puuron keittoon !

t. emmi

Hei vaan tytöt ja kiitos osaanotosta ja kannustuksesta. Täällä mieli on jo paljon parempi. Se vain niin kirpaisee tuossa tätin tulopäivänä että enkö nyt saanut edes tämän kerran testata vaikka sitten sen negan. No nyt on katse jo tulevaisuudessa:)

Tuntuu siltä että meillä tällä hetkellä minä kuumeilen enemmän kuin mies tai sitten mies ei puhu asiasta. Puoli vuotta täynnä yritystä ja katsotaan sitten kevät kesästä miten jatketaan. Niistä hoidoista ei olla vielä puhuttu mutta se asia on edessä jos tässä ei nyt mitään tapahdu. Minulla ei hoitoihin meno ei niin kovasti pelota nyt mutta miehellä on vähän kielteisempi kanta asiaan ja sen pehmittelyssä sitten aikanaan voi mennä aikaa. Nyt kuitenkin edetään luomuillen ja käydään valmistautumaan uuteen taistoon:)

Mukava kuulla että sonjaemmalla ja emmillä menee hyvin ja iloitsen teidän puolesta kovin että olette päässeet tuohon vaiheeseen.

Cindille kovasti onnea pikkuisen tytön johdosta ja pitänee myös minun käydä lukemassa cindin terveiset sieltä.

Trattiksen ja ilmeisesti paiden kanssa ollaan täällä samoissa pisteissä minä tosin vielä hieman vihreä mutta samassa tilanteessa ollaan. Peukkuja teille tulevaan kiertoon bd bd.

Nyt nautin kahdesta vapaapäivästä tosin sen kustannuksella että viikonlopun olen töissä. Ilma on synkeän sateinen mutta kyllä täällä sisällä löuýtyy kaikenlaista tekemistä ja kai sitä pitää pistäytyä ulkonakin virittämässä " jouluvalot" kuistille.

Mukavaa torstai päivää teille esikot!

ei minullakaan ole mitään periaatteellista kantaa hoitoja vastaan, jotenkin se ei vain tuntunut omalla kohdalla oikealta ratkaisulta. Olin jo nelissäkymmenissä silloin pari vuotta sitten ja tiedossa oli, että hoitotulokset ovat huonompia kuin nuoremmilla. Kun meillä lääkärin mukaan oli kuitenkin ihan samat mahdollisuudet kuin muillakin sen ikäisillä saada luomulapsi, päätettiin luopua hoidoista. Sillä periaatteella, että " jos Luoja suo..."

Minä olin sitä paitsi jo siihen mennessä lukenut tuolla lapsettomuuspuolella ihmisten viestejä ja todennut, että en halua mukaan ehkä vuosia vievään odotuksen ja pettymyksen kierteeseen. Mies oli harvinaisen samaa mieltä. Rakkaussuhdekin oli vielä niin uusia asia, että siinä tuntui riittävän ihanuutta tarpeeksi.

Olemme kyllä alusta saakka olleet valmiina siihenkin vaihtoehtoon, että elämme kahdestaan loppuelämän. Se on aika luonnollinen tilanne, kun suhde alkaa vasta nelikymppisenä. Mutta niin vain on, että nyt kun minulla alkaa oikein todella olla edessä koko lapsihaaveesta luopuminen, se tekee kipeää. Kestää aikaa, että löytää rauhan itsensä kanssa.

-paide-

Kiitokset onnitteluista kaikille, piti heti rientää tänne kun luin Sonjaemman viestin tuolta 30+ esikoiden pinosta =) Nyt vasta toista kertaa netissä vauvan syntymän jälkeen, eikä varmaan nytkään ehdi kauaa turisemaan...

Tosiaan tytteli on nyt 3vk ja 4pv ja paino on jo noussut yli kolmen kilon, eli elämä alkaa siltä osin vähän helpottamaan. Minkäänmoista rytmiä emme ole vielä löytäneet, eikä siinä kyllä auta isän rauhallinen mutta jääräpäinen ja impulssiivinen luonne yhtään.

Sonjaemmalle ja Emmille kyllä (mitenköhän Simo Frangen asian ilmaisisi) eduskuntatalon kokoiset onnittelut!!

Synnärikeskusteluun lyhyt omakohtainen mielipide - neitihän syntyi NKL:lla ja nyt valitsisin kyllä kättärin. NKL on mielestäni niin erikoistunut riskiraskauksiin, että tällainen " vaivaton ensisynnyttäjä" jäi vähän huomiotta ja opastuksetta.

Ihanaa oli lukea myös muiden kuulumisia. Meillä oli niiden hoitojen kanssa vähän samoin kuin Trattiksella, eli minä halusin lapsen ja mieskin siihen oli suostuvainen mutta hän ei halunnut tutkimuksia (paitsi tietysti sitten myöhemmin, hyvä sanoa liki 40 vuotiaalle...), joten minun oli tyytyminen munasarjaultriin ja niihin ovistikkuihin - joille on kohta taas käyttöä ;)

Niin, ja siitä kuvittelemisesta, ei se helpotu vieläkään... mun on hyvin vaikea kuvitella itseäni kävelevän taaperon kanssa.

No nyt pitää lopettaa, mies haluaa laittaa jonkun veikkauksen sisään...

ja seillä 30+ esikoiden pinoon oli Cindikin ilmoittautunut, pieni tyttö syntynyt vajaa kolme viikkoa sitten, 3.11. Heh, itse asiassa on samana päivänä putkauttanut vauvan ulos kuin minulle siirrettiin alkio sisään ;)

Onnea Cindille jos tännekin välillä ehtii kuikkimaan *vilkuttaa*

Emmi, mulla tuntui kerran sellaiselta kylmältä vatsassa joskus viikko sitten. Ehkä se liittyy vain jotenkin verenkiertoon.

Nyt pitäisi mennä makaamaan taas pitkäkseen...

Voi voi tänään viimeinen vapaa ja huomenna sitten iltavuoro, ja kotona olen vasta klo 23-24, riippuu illasta millaisia asiakaskäyntejä tulee olemaan. Nyt jo kauhistuttaa, mutta pakko jaksaa vaikka väsyttää ihan koko ajan ja tekisi mieli vain istua kököttää tai nukkua ja tv:n katselu maittaa myöskin. Olen kiinnittänyt huomioni siihen että iltaisin vointini on huonompi/oireita enemmän,( vointi ei varsinaisesti ole huono ..) Ja vatsa pömpöttää ... Pahoinvointia ei ole, mutta ei ole ruokahaluakaan ...

Cindille paljon onnea !!! Yritän käydä lukemassa Cindin kuulumiset odotus-puolelta !!!

Teti älä luovuta vaan jatka sinnikkäästi yrittämistä !!! Nyt tuntuu pahalta, mutta aivan varmasti tekin vielä plussaatte. Tsemppiä sille suunnalle ja muista että elämä on muutakin kuin vauvailua, tarkoitan sitä, ettei kannata unohtaa ihan niitä normaaleja arkisia asioita. Minulle kävi niin, että yrittämisestä tuli jonkinlainen kuukausittainen tarkoitus ja sen varjoon jäi ihan se ihana arki ja välillä tuo ihana mieskin.

Trattiksella alkaa pian uusi kausi joten ei muuta kuin bdbdbd ..

Paide olipa kiva kuulla siltäkin suunnalta uutisia. Olen pahoillani, että taas kävi näin, että täti kurvasi teillekin .. Mutta ihan mielenkiinnolla odotan ko. ajatuksenvaihtoa lapsettomuushoidoista. Kuten olet varmaan lukenut me hakeuduimme ensimmäiselle käynnille viime lokakuussa ja silloin tehtiin ns. alustavia tutkimuksia, mutta silloin olinkin jo raskaana, mutta sitähän ei voinnut todeta kun oli niin alussa. Me oltaisiin voitu aloittaa kyseiset käynnit jo paljon aikaisemmin, jo Nykissä ollessamme, mutta jotenkin koin, että jos aloitamme tutkimukset niin maaperän täytyy olla kotoinen Suomi.

Itselläni oli kielteinen kanta ko. hoitoihin, mutta se johtui peloista. Aivan pelkäsin näitä lapsettomuushoitoja. Mutta nyt kun otimme tämän ensimmäisen askeleen niin tuntuikin äärettömän helpolta ja helpottavalta vihdoinkin ottaa se ensimmäinen askel. Tuntui aivan kuin olisi vapautunut jostakin. Ymmärrän jos ihmiset eivät halua edetä lapsettomuushoitoihin saakka. Mutta upeaa on että lapsettomuushoidot on olemassa, koska on paljon ihmisiä/perheitä joissa oman lapsen kaipuu on suuri, mutta lapsen saamiseen tarvitaan juuri näitä lapsettomuushoitoja. Nostan hattua ko. tutkijoille/lääkäreille ja totta kai koko hoitohenk.kunnalle.

No nyt tulee niin pitkä juttu ettei se taida loppua ollenkaan :) Sonjaemma kävin kirjastossa lainaamassa muutaman kirjan ja yhdessä sanottiin, että juuri nämä tunnereaktiot niin puolesta kuin vastaan ovat raskauden alussa hyvin luonnollisia. Voi hyvin ! Onkos muuten oireita tullut ?

Kaikille terveisiä t. emmi rv-6+6

Olenkin aikaisin täällä, kun heräilin jo tuossa ennen klo. 5 ja taas vaivasi tuo vuotava-vuoroin tukkoinen nenä. Eilen kirjoittelin tuonne odotus-puolelle näistä jalkasäryistä ja suonenvedosta pohkeissa, ja siellä kehoittivat aloittamaan magnesiumin, vichyn juomisen ja tukisukat jalkaan vaiheen. Eli eilen jo hankin magnesium kapselit, ostin vichyä ja tukisukatkin löytyy, ja nyt tuntuu jo paljon paremmalta.

Eilen kerroin vanhemmilleni mikä on tilanne. Nyt hiukan harmittaa, että kerroin, olisi pitännyt odottaa muuta viikko .. No molemmat vaikuttivat onnellisilta, että vihdoinkin tämä aikuinen tytär saa perheenlisäystä, onhan sitä odotettu. Mutta vanhempani eivät tiedä, että yritystä takana noinkin pitkä aika, aattelin kertoa jossakin vaiheessa tästä yritys historiasta .. Äitini ei myöskään tiedä km:sta viime syksyltä. Meillä on ihan hyvät ja läheiset välit, mutta jotenkin olen halunnut pitää nämä asiat oma tietonani.

Paide en osaa sanoa tai vastata kirjoitukseesi mitenkään, se oli kaunis kirjoitus. Haluan kuitenkin sanoa sen verran, ettei naiseus-naisellisuus-naisena oleminen eläminen ja vaikuttaminen katoa mihinkään vaikka sitä omaa biologista lasta ei olisikaan. Meidän jokaisen elämällä on tarkoitus ja aina se on yhtä ainutkertainen. Jos minun ihmisarvoni- tai naiseuteni laskisi sen myötä etten ole synnyttänyt, niin eihän silloin missään tai millään olisi mitään järkeä. Mutta ymmärrän tämän henk.koht. luopumisen tuskan. Mutta kuten sonjaemma sanoi niin yksityisillä jonot ovat nopeat ja palvelu pelaa, miksi ette kokeilisi vain muutamaa kertaa ja sitten jos ei onnistuisi niin hyvästelisitte tämän asian ja jälkeenpäin ei tulisi mietteitä ' miksi emme silloin yrittäneet '

Kaikkea hyvää Paide teille molemmille !!!

Sonjaemma olenkohan joskus lukennut, että asuisit Espoossa ? No sen verran voin paljastaa, että itse asun Vantaalla :=)

Hyvää viikonloppua esikot !!!

t. emmi rv-7+0

Hyvää tiistai aamupäivää ...

Ensinnäkin coco.C:lle kiitokset kannustamisesta, sitä tarvitaan .... Kiva, että te olette kiinnostuneet meidän vauva haaveista, ja annatte palautetta myöskin ...

Minne teti on kadonnut ? Tetiii tulehan kertomaan miten piinapäivien kanssa kävi.

Ja sonjaemma pitkin jo viimeviikolla kertoa yksi juttu tuosta predictorista. Kannattaa tehdä aamu pissasta tai koittaa olla pissaamatta ainakin 6-8h, että tulos olisi selvä +. Itse kun tein muutama viikkon sitten niin koitin pidätellä sellaiset 7h ja + olikin selvä, mutta nyt kun tein viimeviikolla ja olin pissaamatta vain noin tunnin ajan niin + oli aikas haalea. Predictor todellakin vaatii runsaasti tuota hcg:tä

Ja omaa napaa: Valkovuotoa ja valkovuotoa ... Ja tänään pitää varata aika vihdoinkin sinne neuvolaan, vaikka se kauhistuttaa, vai pitäiskö odottaa tuonne perjantaihin, että saa varmistuksen .. ???

Taas alkoi tuo nuppi särkemään ... Olen koittanut olla ilman panadolia, ei kait sitäkään suositella jatkuvaan käyttöön ???? Eilen ostin multitabs-monivitamiinia ...

Ja vaunujen työntelystä .. :) No onhan se ajatus edelleen kaukainen, mutta en nyt ihan mahdottomana sitä pidä, sen verran on tullut harjoiteltua, mutta asian muuttaa heti se, että se työntäminen onkin sitten päivittäistä ja siihen olotilaan täytyy 9kk:den aikana kasvaa.

Hyvää tiistaita esikot + kaikki muutkin palstan lukijat t. emmi

täällähän oli huima viestipino odottamassa. eilen siis muualla, ja tänäänkin poissa koneen äärestä enimmäkseen, katsotaan ehtiskö nyt hetken.

pimeetä on, ihan älytöntä. keskellä päivää.

glögikausi alkaa täälläkin tänään, mutta punaviininhän on vaan hyvästä jos olisi jo sattunut tärppäämään. tosin tämä huippuromantillinen jtp-metodi vielä jatkuu...

hoidoista ollut puhetta täällä. omalta kohdalta se meni varmaan jotenkin niin, että vaikka sellaista tjot-yritystä oli ollut jo pidempään, niin ei kuitenkaan ollut oikeasti pysähtynyt miettimään asiaa ja mahdollisia toimenpiteitä ennen kun oikeesti oli raskaana. sitten km, ja uusi raskaus ja km, siinähän meni vuosi. se että nyt en ole mennyt yksityiselle gynelle jne johtuu kyllä varmaan suurelta osin ihan asuinpaikasta. siis jos olisin helsingissä töissä (sieltä kotoisin olen siis ja jossain vaiheessa olin takaisin muuttamassa) olisi varmaan ollut helpompaa tilata aika ja sumplia muut. mutta nyt täältä kun lähden, vaikka matkaa ei reilua tuntia kauempaa mene, on se kynnys kuitenkin jotenkin isompi ja melkein koko työpäivä sitten siihen menisi. tiedän kyllä että tämä kuulostaa vaan selittelyltä ja tekosyiltä, tai sitten ihan vaan laiskuutta (?).... mutta jotenkin näin. itselläkin tuli 40 muutama kuukausi sitten täyteen ja kyllähän se jotenkin ajatuksiin vaikuttaa. ja mieleen tulee että miksi ei aiemmin ja jos ja jos ja jos. mutta minkäs teet, tässä nyt mennään. kai pitäis ihan oikeesti ajatella esim. vuoden alussa että miten eteenpäin.

välillä sitten miettii myös tuota työ - lapsi " vastakkainajattelua" . myönnän että aikoinaan on jotenkin ajatellut itsensä ehkä liiankin korvaamattomaksi (mitä kukaan ei kuitenkaan ole) ja miettinyt vaan työjuttuja, mutta toisaalta, siihen nähden pitäisi kyllä jo olla isompikin pomo. eli ei sekään ihan suoraan toimi.

nyt taas ajatus pätkii ja keskeytyksiä tulee, joten luovutan suosiolla. täytyy palata ajan kanssa.

kaikille kuitenkin hyvää ensimäistä adventtia ja hyviä glögejä (punkulla tai ilman) ja hyvää oloa (tai sopivasti oireilua!)

Eli minun Gyne siirtyi sitten 30.11 ensiviikon keskiviikkoon :( Joudunkin aloittamaan työt aikaisemmin huomenna ja en halua heti aloittaa uudessa paikassa ' tuli esteitä ' kommentilla, vaikka toki olisin voinnut .. Tämmöinen kun olen, kiltti reppana .. Hemmetti että patittaa ..

Neuvolaan aika 9.12 ja silloin viikkoja 8(hui) jos siis kaikki menee hyvin !!! Tänään oli mukava hoitsu puhelimessa ja kysyinkin lopuksi, oletko sinä sitten minun oma terkkari, sanoi olevansa :)

Käski miettimään ns. sairauksia molemminpuolin mies/minä ja mahd.kysymyksiä ja SYNNYTYSSAIRAALAN .. Siellä oli monta vaihtoehtoa, mutta taidan kääntyä tuon Kätilöopiston puoleen !!!

Tässähän näitä uutisia taas. Teti kiva, että mieliala kohonnut !!!

t. emmi

ja Teti, me tiedetään just miltä sinusta tänään tuntuu, pahottelut tädin vierailusta. Tiedän miltä tuntuu kun toivoo että edes joskus pääsisi testaamaan. Enpä tainnut minäkään päästä kertaakaan noiden 1v 7 kk aikana kuin pari kertaa inssin jälkeen jotta tiesi jättää luget pois. Mutta luomukierroissa ei ikinä.

EN ole vielä päässyt apteekkiin asti että olisin ostanut testin että saisi nyt sen viivan itse nähdä.

Emmi, minä aloitin jo D-vitamiinilisänkin (+ multitabs ja befoli on ollut jo pitkään käytössä) ottamisen, suositellaan näin pimeään vuodenaikaan raskaana oleville.

Täällä ollaan taas työpaikalla pinnistelemässä viikon viimeistä päivää. En ole ihan varma oliko hyvä ajatus tulla töihin mutta kotoa olisi kuitenkin pitänyt tehdä hommia, olo on kyllä jo paljon parempi vaikka väsymys vaivaakin.

Jep, Espoossahan me asustellaan =).

Onneksi on perjantai!

Menkat alkoivat minullakin, mutta pakko oli tulla tänne kurkkaamaan, miten Sonjaemmalla ja Emmillä menee. Onneksi hyvin, elän mukana...

Trattikselle kommentoisin, että minulla on vähän välillä sellainen jossittelu-olo. Olisiko sittenkin pitänyt mennä hoitoihin? Mitä jos olisi uskottu heti lapsettomuuslääkäriä silloin pari vuotta sitten ja menty koeputkihedelmöitykseen, olisiko meillä nyt vauva? Mutta eipä vain menty, kun ajateltiin, että ollaan siihen touhuun jo vanhoja eikä muutenkaan haluttu potkia tutkainta vastaan.

Haluaisitko Trattis kertoa, miksi te ette ole lähteneet hoitoihin? Entä Teti?

Pohdin tätä asiaa nyt taas vähän enemmän, kun karriääri tökkii: en saa lasta, mutta en etene urallakaan... Päätös oli aikanaan hyvin keskusteltu ja perusteltu, mutta siitä on välillä aika vaikea pitää kiinni!

-paide-

kiva kuulla paidestakin taas.

Kotona sairastellessa menee aika edelleen, vaikka eilenkin tein puolipäivää töitä ja tänään taitaa olla samanlainen homma edessä, puhelinkin on soinut aamupäivällä pariin otteeseen kun yritin nukkua.

Minulla on myös nuo oireet vahvempia iltaisin, siis ne vähäiset. Ja yökkäyttää aina noin tunti-pari ruokailun jälkeen. Ja hieman huono olo jos ei ole pariin tuntiin syönyt.

Minulle nuo tuo lapsettomuustutkimuksiin ja hoitoihin lähtö oli aika itsestään selvää. Ehkä olen vain sen verran " tekninen" ihminen että jos ei luonnollisesti ala sujua niin miksi ei ottaa lääketiedettä apuun jos se kerran on mahdollista. Hoitojen rankkuus oli lähinnä henkisellä puolella, pettyminen insseistä ja sitten se aikatauluttaminen lääkäreissä ja ultrassa juoksemisineen. Jonkin verran asiaa kyllä helpotti kun oli yksityisellä hoidossa, aikataulujen sovittaminen, joustavuus ja ylipäätän se että pääsee edes puhelimitse läpi helpotti minulle ainakin koko prosessia. Ei sen puoleen että NKLllä ainakin minun kohdalle osui tosi ystävällistä henkilökuntaa, kunhan sinne asti pääsi että sai ajan...

Ja onneksi tietysti mies oli myös valmiina hoitoihin, vaikka hänellähän oli se helpoin osuus. Piti vain aina toimittaa tavara purkissa paikalle.

Ja pelkohan tässä on edelleen varmaan seuraavat 8 kk. Toisaalta eipähän se siitä helpota, kai sitä sitten loppuelämän saa olla vähän sydän syrjällään kun maailma on niin vaarallinen paikka ;).

Tänään päästiin siis uudelle viikolle, eli nyt on kai sitten rv 5+0.

jos tänne kurkit. olen välillä käynyt myös kurkkimassa odotuspuolella ja nyt tietty heti sonjaemman vinkistä. oikein hyvää oloa äidille ja tyttärelle (niin ja isälle tietty kans)!

muutamassa päivässä tottui jo tuohon valoisuuteen ja valkoiseen maahan, nyt taas niin pimiää ja tylsää ja märkää.... eipä täällä ihmeempiä, huomenna taas poissa koneen äärestä päivän, ja sitten onkin jo perjantai.

tässä porukassa ovat tuon ikäkysymyksen kanssa painineet. Yksi syy meillekin oli kiiruhtaa ja hakeutua tuonne yksityispuolelle oli juuri ikä, mullakin tuli tänä vuonna 38 mittariin niin ei tässä ole aikaa jonotella ja yrittää sumplia hoitoja vuosia...

Paide, muistan että olet aina puhunut niin kauniisti sinun ja miehesi suhteesta ja että tosiaan olette todenneet että olette onnellisia jo siitä että olette toisenne kohdanneet. Se että ei ole yhteistä lasta on varmasti kipeä ajatus totutella. Mutta teilläkinhän on siis vielä mahdollisuus ihan luomulapseen. Vaikka ei tietysti paljon lohduta mutta näinhän se on.

Oh, mies kolkuttelee ikkunaan, siellä on tulossa 1 kpl kuratassuja suihkuun vietäväksi =)

Sivut

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat