Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Seuraa 

Miten myöhään olette raskaana ollessanne uskaltaneet käydä laivaristeilyllä? Vanhemmat lapseni ovat syntyneet yliaikaisena, mutta, mutta..eihän tuota koskaan tiedä. Laivayhtiöillä ei ole mitään raskausviikkorajaa, kun sinne soitin.

Kommentit (4)

Itse kävin Tukholmassa rv 38, poika syntyi siitä viikon päästä. Ennen lähtöä oli juuri ollut lääkärintarkastus, jossa todettiin ettei vauva ollut laskeutunut ja kohdunsuu oli kiinni, joten uskalsin lähteä.

Laivayhtiöillä ei ole rajoituksia, mutta laivahenkilökunta jää äitiyslomalle (muistaakseni) 7. kuulla juuri siksi, että laivan tärinä voi käynnistää synnytyksen. Lääkäriä laivalla ei ole (ainoastaan sairaanhoitaja), joten jos synnytys käynnistyy, joudut helikopterikyytiin tai Tukholman/Tallinnan/Maarianhaminan sairaalaan.

Toisaalta, jos merkkejä synnytyksestä ei ole niin miksipä et lähtisi kun vielä kerran pääset :)

Ihan koska vaan, kunhan olet valmistautunut synnyttämään laivalla. Sikiö reagoi mm. laivan koneiden tärinään, ja pitää muistaa nuo talvimyrskyt. Ja se legenda, että laivalle saa helikopterin, kannattaa unohtaa, sillä jos sää on huono, niin ei sinne kopterilla pääse! Ja laivan puolesta paikalla on korkeintaan sairaanhoitaja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

MediHeli ei lähde kovin kaukaa hakemaan, sillä tilauksia on muitakin. Jos oikeesti kävis niin että tarvis kopterilla päästä maihin, tulis meripelastuksen pojat hakee, niillä ei kylläkään kokemusta synnytyksistä ole...:(

Toista odottaessa olin niiin kypsä odotukseen että lähdin esikoisen kanssa kahdestaan Tukholman risteilylle rv 38. Ajattelin ettei vauva vielä synny koska esikoinen syntyi 42+3 tai jos syntyy niin pääsehän sitä kai Medihelin kyydissä synnytyssairaalaan? Niin ja olisin voinut kuvitella synnyttäväni Tukholmassa,tosin olisi ollut lastenvahtiongelma..

Täytyy vain itse miettiä mitä uskaltaa tehdä!

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat