Seuraa 

Sivut

Kommentit (33)

[color=tomato]Availlaanpas uutta pinoa..

Catriinan plussauutisen huomasin tuolta listan perästä, ONNEA! :)

Mitenkäs muut Kolibrit jakselee? Onkos tällä viikolla piinailijoita? +++++ säteitä kaikille!!

Oma ).( : kp25/n.26-27 ja epämääräisiä menkkatuntemuksia alavatsassa.. :/ Koko ajan tuntuu että housuun lirahtaa ihan JUST, mutta ei vielä ainakaan oo näkyny! Toivossa eletään siis ainakin vielä toistaiseksi.. Mies kyllä totesi illalla, että toivoo, ettei ihan vielä olisi tärpännyt, ku on niin kiva kuulemma yrittää! VITSINÄ sen heitti, mutta minä heitin kyllä sitten tyynytllä! :D Onhan se yritys kivaa, joo, mutta kyllä se nyt silti mieluummin ois saanu onnistaa! :) Mutta on siinä tietty jotain perääkin, nimittäin kummassakin aiemmassa raskaudessa mun halut on kaikonnut plussatestin (viimeistään pahoinvoinnin) myötä.. ;) eli sikäli ymmärrän miehen pointin.. ;D

Rinnoissa tuntuu kyllä oudolta, vilutus tai sellainen " märkä" olo, vaikkei nyt mitään valukaan..? Edellisten plussatestien alla mulla kipeytyi rinnanpäät ihan tolkuttoman kosketusaroiksi, ja sellasta ei oo ollu muullon. ENkä nyt muista, että aiemmissa kierroissa ois tällästä tuntemusta ollut?!?! Voihan se kyllä olla, että mielikuvitus tekee taas tepposet..

Jaahans, kauppaan sitä pitäisi lähteä piakkoin.. Eikai se auta muu kuin hilata ahteri ylös tuolista ja menoksi! :D (kuulostaa liiankin helpolta..)

Mutta, mukavaa uutta viikkoa kaikille kolmatta kuumeileville!

Niin ja onnittelut minunkin puolestani catriinalle!!!

huomasinkin kun luin pinoa että VM-73:kin asuu kymenlaaksossa. minustakun tuntuu ettei täällä asu ketään. olemme muuttaneet tänne kesällä ja tuttuja ei ole. :(

No jo mutta ehkä täältä vielä löytyy kyläily kavereita kun etsii tarpeeksi ahkerasti. :)

me oltiin lasten kanssa puistossa kun puolisollanikin on vapaa päivä. kyllä siinä kun katseli kun kuopus kävelee jo niin reippaasti vaunujen vieressä niin tuli taas sellainen olo että tarvitsisi jonkun nyytin sinne vaunuihin.

No täällä ei sentään tule vastaan raskaana olevia , eikä ylensä ketään muita vaunullisiakaan. isompaan kauppaan kunlähtee niin niitä saa sitten katsella ;)

hyviä päivän jatkoja kolibreille!

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Catriinalle onnittelut plussasta! =)

Niin niitä plussia vaan pikkuhiljaa tipahtelee tänne kolibripinoihinkin ja seuraavana lienee Jedelede ainakin oireista päätellen! ;) Peukutuksia kovasti! bdbd

Ja samoin muille piinailijoille!

Itsellä menossa kp 2 ja hiukan masentaa. Lisäks ollaan likkojen kanssa vaihteeks kipeinä joten siinäpä tää masennus menee sivussa.

jos jotain positiivista hakee niin kierrot ovat palanneet normaaliin suuntaan synnytyksen jälkeen ja viimeks ainakin todistettavasti ovuloin joten nyt sitten otetaan tästä kierrosta kaikki irti. Ei pääse ukkokaan laivaan karkuun sillon kun sitä eniten tarvitaan..

Mukavampaa alkanutta viikkoa kaikille kolibreille ja uusille tervetuloa mukaan!

Onnittelut Catriinalle :) ...Eipä ole lunta täälläpäin, vaikka pakkasasteita on ollut jo muutaman päivän...niin onhan se vaavin alulle laitto ihan kivaa...meillä on ollut nuissa sänkyhommissa jonkinlainen lama, mutta heti sen jälkeen kun tehtiin päätös kolmannestaon silläkin saralla ollut vilkkaampaa. Enkä minä ole välttämättä ollut se aktiivisempi... mulla on vielä hieman hämäränpeitossa haluanko pakkauksen vai en. Ensimmäiselle otin,toiselle en. Mulla on jemmassa niin toppapukua ku makuupussiki. Sisävaatteista olen luopunut janmittaan lähes kaikista...

Jedeledelle ja muille tädin runnomille pahoittelut! Ja plussanneille ja " oirehtiville" onnittelut! En tiedä miten sitä aina onnistuu addiktoitumaan näille keskustelupalstoille... eilenkin varmaan vartin välein piti käydä varmistamassa, ettei kukaan vaan oo ehtiny kirjotella sillä aikaa kun olin pois koneelta :o) Kait se on vaan niin ihana seurata muidenkin kuumeilua ja saa huomata muidenkin miettivän samoja asioita mitä ihtekki. Kiitos teille siskot, että olette siellä!

Mulla on kp. 17 menossa ja laskureiden osoittamat " hyvät päivät" on kyllä hyödynnetty. Saa nyt nähä josko se vihdoin nappais :o) Ovista en oo vielä ikuna huomannut.. Mukavasti osuis tuo testausajankohta just meidän vuosipäivälle ja ois se kiva yllättää mies plussauutisilla. Mutta nyt täytyy yrittää siivoilla, kun on pojan synttärit.

Laittakeehan muutki niitä kuulumisia niin ei turhaan tartte käydä kuikuilemassa koneella :o)

minäkin täällä ravailen alvariinsa katsomassa jos joku oisi vaikka kirjoittanut.

jännitän täällä teidän muiden puolesta ja odottelen täällä plussa kuulumisia. :)

meillä oisi edessä huomenna reissu pääkaupunkiseudulle ja sitten turkuun. siellä pitäs viikonloppu viettää kissanäyttelyssä. plaa...

no tuleepa käytyä samalla taas sukuloimassa matkan varrella. tänän pitäisi pestä kissa... että pitääkin lähteä hommiin.

Tosi masentunut ja kurja olo kun mietin että mitä toi ukko miettii, eikä voi kertoa suoraan! Toisina päivinä se on ihan epävarma koko asiasta ja sitten välillä taas erittäin lämpinänä asian suhteen. Siis, alunperinhän meillä oli tarkoitus että yritys aloitetaan keväällä, sitten puhuttiin että vuodenvaihteen jälkeen piakkoin ja nyt sitten mies ehdottaa että jos sittenkin vasta kesällä! Mä en kestä kun on niin kamala kuume ja pitäs jaksaa odottaa ja odottaa ja odottaa ja mitäs sitten kun se kesä tai kevät tai mikä tahansa tulee niin mitäs se sit sanoo???

Miten te jotka ette vielä yritä niin jaksatte odottaa? Mun päivät menee pilalle kun suren vaan sitä etten jaksa odottaa ja mietin uutta vauvaa. Ja sitten taas siitä tulee tosi paha mieli kun ei muka osaa iloita tarpeeksi siitä mitä jo on, kaksi aivan ihanaa lasta!!! Jos jollain on siis samanlaista niin kertokaa miten " selviitte" ???

Mutta, ihan vilpittömästi plussaonnea niille jotka sitä tarvitsevat!++++++

yritysten kanssa käyttänyt tyynytaktiikkaa eli pupuilun jälkeen jalat ylös ja tyyny pepun alle (siihen päälle vielä pyyhe, niin ei tarvii tyynyliinaa alvariinsa vaihdella), siinä olen sitten yrittänyt pitää mahdollisimman monta simppaa sisällä:). Hyvin on toiminut, molemmilla kerroilla on tärpännyt heti (tosin tiedä sitten johtuuko tästä, mutta taatusti tämän kolmosenkin kanssa noudatan samaa rituaalia:) ).

Galluppiin, olen ottanut molempien kanssa äitiyspakkauksen ja ajattelin kyllä vielä kolmannenkin kanssa ottaa, jos vaan lapsi vielä suodaan. Musta on niin ihanaa avata se pakkaus ja hypistellä tavaroita! Lisäksi mulla on vielä ulkomaalainen mies, joka jaksaa aina ihmetellä, kuinka mieletön juttu tuo äitiyspakkaus on. Siitä sitten kerrotaan viikokkausia kotimaan kavereille, jotka ihmettelevät Suomen edistyksellisyyttä. On se niin kiva kuunnella, kuinka keski-eurooppalaiset kehuvat estoitta meidän systeemiämme:-).

Vieläkin on olo vähän kuin puulla päähän lyöty. En olisi ikinä uskonut että meille suodaan luomuplussa! Minun molemmat poikani ovat saaneet alkunsa hoidoilla ja nyt aivan yllättäen tuli tämä luomuplussa. (Meillä oli suunnitelmissa ensi vuoden alussa aloittaa taasen lapsettomuushoidot)

Muutama viikko odotellaan ja sitten menen ultraan tarkistamaan että onko tuolla masussa asukkia ollenkaan.

Kovin pahasta pahoinvoinnista en ole ainakaan vielä kärsinyt, vatsa on kyllä ollut kovin sekaisin. Se minut pisti epäilemäänkin tätä raskautta.

Rinnat eivät ole kipeät mutta niitä kutittaa aivan kauheasti. Hyvin epäuskoinen oloni on mutta täytyy se uskoa koska kävin veritestissä ja sen tulos oli erittäin positiivinen.

Plussaonnea kaikille hurrrjan paljon!

Kyllähän tuo vauvan teko ihan kivaa on, mutta...

Kyllä tuo yrittäminen alkaa jo näin neljännessäkin kierrossa maistua puulta. Varsinkin, kun kierrot on ollut vielä sekaisin. Ukko kulta on ihan poikki joka toinen päivä menetelmästä. Sitten on itselläkin kamala olo, kun miettii, et kuinka kauan pitäis jatkaa. Jos tämä kierto onkin pidempi. Onneksi mies on ollut itse aktiivinen ja mukana täysillä.

Mulla on muuten ollut molemmissa raskauksissa niin, että halut sen kun kasvaa. Pahoinvoinnista en tosin ole kärsinyt kummankaan aikana.

Tässä kierrossa on toiveet jotenkin taas korkealla. Nyt kp 17/24-32. Vuotohäiriö näytti jäävän ainakin tälläerää.

Naama kukkii ahkerasti :( Sukulaiset arvaa kohta missä mennään. Mulla on oikein hormooniperäinen akne. Pillerit on paras lääke, ja nyt kun niitä en enää syö, niin finnejä löytyy. Ei kiva!

Syksy on ollut leuto, joten pöpöt jyllää. Vähän väliä joku on kipeänä. Nytkin kaikki yskii. Räkää riittää ja tyttö on ollut kovassa kuumeessakin.

Heitetäänpä yks galluppi hieman asioitten edelle...

GGGGGGG: Oletko ajatellut ottaa äitiyspakkauksen?GGGGGGGGGGG

Ekalle otin, toiselle en (3v ikäeroa) Seuraavalle voisin harkita ihan haalarin, makuupussin ja täkin vuoksi, jos kuosit miellyttää.

Tuo toivoa siihen, että ehkä itselläkin olisi aihetta jännätä joskus. Ei vaikuta todennäköiseltä, ovis taisi yllättää muutama päivä sitten ilman että jaksoin kiinnostua pupuilusta joten taitaa mennä taas ensi kuulle yritys. Toivottavasti kiinnostus palaa, ei taida tulla kolmosta ilman miehen avustusta. Mutta iltaisin kun väsyttää niin ..sti.

Hm. Edellisen kerran muistan kiinnostuneeni pupuilusta kierrossa, jossa kakkonen sai alkunsa. Ihan oikeasti. Imetyksen aikana se oli mielestäni ymmärrettävääkin, mutta nyt alkaa jo itseäkin huolestuttaa välillä. Lapset vievät jotenkin kaiken energian ja tyydyttävät läheisyyden tarpeen, ja mies jää kakkossijalle. Onneksi hän ymmärtää tilanteen hyvin, mutta itseäni asia häiritsee.

t. Tympääntynyt Beccan

Onnittelut täältäkin Catriinalle ja varovaiset onnittelut myös Kirpulle. Eiköhän se plussa ole vaikkakin olis haamu. Eihän niitä vääriä haamuja kai ole? Joko olet testannut uudelleen?

Pahoittelut tädin yllättäneille. Häntä vaan pystyyn ja uutta yritystä uudella innolla, eikös vaan...

Täällä piinailu jatkuu ja välillä on tunne että voisin olla raskaana ja välillä taas ajattelen että kuvittelen koko asian. Mielikuvitus taitaa tehdä tepposet...! Se miksi välillä luulen olevani raskaana on se, että mielestäni hajuaisini on parantunut eli haistan mm. tussin, noen, ym outoja hajuja paljon voimakkaammin kuin ennen. Muistan kun sain tietää olevai raskaana eka kertaa niin silloinkin huomasin haistavani koulussa kalvotussin tosi voimakkaasti, mutta en osannut aavistaa silloin mitään, kun oli jo neljä vuotta yritystä takana. Toinen kuviteltu " oire" on välillä poskien kuumeneminen ja illalla outo olo. No jospa malttasin olla testaamatta viikonloppuna ja jos aihetta on niin maanantaina käyn testin hakemassa.

Mua vaivaa myös toinen kuume eli autokuume. Pitäis saada alle isompi neliovinen peli. Onneksi tämä kuume taltuttaa alleen välillä tämän vauvakuumeen, niin päivät kuluu paljon joutuisammin. Jotenkin tulee aina miettineeksi kun kattelee niiden autojen takakonttia mahtuuko rattaat sinne ja onko etuturvatyynyä eli voiko laittaa vauvan istuinta eteen viereen. Muilla seikoilla ei niin väliä :-)

Nyt pitäis käydä nukkumaan niin saan kammettua aamulla itseni ylös. Onneksi kohta alkaa joulukuu niin lapset ainakin nousevat tosi reippaasi ylös aukasemaan joulukalentereita.

Hauskaa viikonloppua kaikille Kolibreille !!!!

Ihan ensiksi onnittelut catriinalle plussauksesta! Voi kun täälläkin. Itse luulin aloittavani piinaviikkoa, mutta aamulla alkoikin vuoto, kummallista kyllä viikon ennen oikeaa ajankohtaa... mutta kyllä harmittaa suunnattomasti. Mutta ensi kertaan enemmän onnea. 3 ensimmäistä raskautta kun on alkanut (yksi keskenmeno) ensimmäisestä yrityskierrosta niin jotenkin sitä piti tälläkin kertaa varmana(tyhmä)! Pitäisi osata pitää pää kylmänä mutta se on helpommin sanottu kuin tehty. Nyt elättelen vielä toiveita josko olisi kyse kiinnittymisvuodosta mutta kun vatsan kipuilutkin tuntuvat menkkakivuilta....Nyt vähän masentaa! Menenkin lapsukaisten viereen nukkumaan päiväunet että tulisi vähän pirteämpi olo!!

Heippa vaan ja hyvää alkavaa viikkoa kaikille!!!

tänne sitä pitää näköjään aina vaan palata, vaikka kuinka väsyttää työpäivän jälkeen. Peukkuja testaajille+++++. Itelle tulee,no rehellisesti sanottuna, kade. Mulla on toi kierukan poisto vasta ens viikolla...

Tuohon galluppiin voisin vastata etten tiedä vielä mitä teen äitiyspakkauksen kanssa. Ekalle otin pakkauksen v. 1996 ja tokallekin otin koska ikäeroa oli n. 9 vuotta niin oli kivaa hypistellä etukäteen uusia ja ihania vaatteita. En halunnut tokan saavan pelkästään isoveljen " vanhoja" vaatteita. Onneksi tässä on vielä aikaa miettiä mitä teen tuon pakkauksen suhteen.

Meillä mies kyseli viime viikonloppuna kumpaa epäilen meille tulevaksi vastasin hänelle että kolmas poika se on. Siihen hän sitten totesi että ei tule meillä vauhti loppumaan vähään aikaan. Saas nähdä miten käy kun aina olen kuitenkin haaveillut siitä tytöstä. Tämä ei tarkoita sitä että en haluaisi poikaa, otan pojan vastaan siinä kuin tytönkin koska vauvan me haluamme joka tapauksessa. Ja pojistahan meillä on paljon kokemusta..:)

Catriina ja vielä nimetön asukki 5+3

..tämä meidänkin vauvanhankinta. Eka clomikierto menossa ja perjantaina kp14 tikkuun ilmestyi kaksi viivaa, vihdoinkin! Perjantaina touhuiltiin ja lauantai jätettiin väliin ja eilen oli taas tarkoitus touhuilla, mutta väsymys vei voiton ja nyt kyllä harmittaa että menikö tilaisuus sivu suun. Jos ovis on oikeasti tapahtunut lauantai-sunnuntai akselilla niin perjantain touhuilujen pitäisi riittää, mut tiedä sitten häntä. Täytyy vaan jännittää pari viikkoa ja sittenhän sen näkee. Ajattelin kyllä testata jo kp28 eli ensi viikon perjantaina. Kyllä sen jo silloin pitäsi plussaa näyttää jos on näyttääkseen.

Onko muualla jo lunta maassa? Väsyttää tämä ainainen pimeys ja harmaus mikä täällä Espoossa parhaillaan vaikuttaa. Saisi lumi jo tulla, niin voisi laittaa jouluvalot ja koristeet esille.

Meillä on kuopuksella lauantaina 1v synttärit! Esikoinen täyttää siitä parin viikon päästä 3v. ja ajattelin pitää molemmile yhteiset synttärit siinä jossain välimaastossa. Toivotaan paljon plussasäteitä meille kaikille.

siis tota miestä! Tänään se sitten tokaisi että voidaan antaa kolmosen tulla vaikka heti! USKOMATON!!! En tajua enään missä mennään, eilen vielä siis tilanne oli se että kuulemma kesällä... No, tosi kivahan se olis jos tämä viimesin pitäis paikkaansa!

G: Oletteko kertoneet ystävillenne vauvan yrityksestä/toiveesta?

Mä en kellekkään edes koko kuumeesta! Yleensä olen sellainen että olisin jo kertonut " kaikille" mutta en tiedä mikä nyt jarruttelee kertomista! Kai se on jotenkin pelko siitä että mitä muut ajattelevat.

Joten ihanaa että on olemassa tälläinen palsta jossa voin jakaa " suurta salaisuuttani" ! :))

Hämmennyksissään kahden poitsun äiskä

Gallup vastauksia hieman... Äitiyspakkausta en todennäköisesti ota, jos nyt meille kävisi niin onnellisesti, että saataisiin vauva! Esikoiselle otin ja kuopukselle en, pakkaus oli hyvä mutta siitä jäi aika paljon käyttämättä vaatteita mm.toppavaatteet, paidat ja " jalkaterättömät" haalarit. Sitä kun tottuu käyttämään bodeja ja potkuhousuja ei " osaa" muuta aina pukeakaan kun ei tunnu käytännölliseltä, tylsä ihminen!!

Täällä Joensuussa vielä eilen oli lunta mutta viime yön aikana nekin vähät sulivat pois!

Kerrottu on varmaan ihan kaikille, että yritetään kolmatta, hyvä ettei vastaan tulijoillekin. Mies on intoillut jo työpaikallakin...toivottavasti tämä ei kostaudu!

Olo on tällä hetkellä hyvin ristiriitainen, piinaviikko muuttuikin aikaisiksi menkoiksi ja pettymys oli suuri. Ristiriitaista siksi, koska menkat ovat oudot, ei ollenkaan normaalit mutta yhtä runsaat, rinnat tihkuu maitoa ja päänsärky valtava....kai sitä niin paljon odottaa olevansa raskaana, että kroppakin tekee temppujaan! Voi tätä yrityksen/odotuksen piinaa, kai sitä pitäisi vaan osata ottaa lunkisti eikä hätäillä suotta! PlussaOnnea kaikille sitä tarvitseville!!

Täällä kp 17 ja vähän sekavat olot. Naama kukkii finneistä ja alavatsassa jomottaa niinkuin menkat alkaisi. näinköhän heittää kierto nyt härän pyllyä. yritin etsiä tietoa raskauden alkuoireista, mutta en pinoa onnistunut enää löytämään. Jotenkin on vaikea kuvitella että olisi tärpännyt ja vielä oireitakin olisi jo näin varhaisessa vaiheessa. esikoisella rinnat kipeytyi todella pahasti ennen kuin menkkojen olisi edes pitänyt alkaa, mutta muita oireita ei ole kummallakaan aikaisemmin ollut. Siis ennemmin laitan sen piikkiin että mielikuvitus ja kroppa tekee kepposet ja nyt käydään jotain hormoonien sotaa. Yleensä finnit ilmaantuu viikkoa ennen menkkoja mutta nyt niihin pitäisi olla vielä vajaa kaksi viikkoa vaan saapa nähdä mikä on sitten todellisuudessa tämän kierron pituus. Oviksen olin huomaavinani kp 14 tosin silloinkin oli vain vähän limaista vuotoa mikä sekin on epänormaalia.

Ärsyttävää miettimistä. eipä tässä auta kuin odotella ja katsella. Nyt onkin ajatukset mennyt ihan laidasta laitaan. Taitaa se ramppikuume yllättää minutkin kun välillä tuntuu että ehkä ei sittenkään enää, mutta ajatus vauvasta ei jätä rauhaan.

Vaan siinäpä minulta turhanpäivästä höpinää.

Plussaonnea kaikille!!!!

Kommentoin nyt vaan lyhykäisesti kun onnistuin taas hävittämään jo valmiin sepustuksen koneelta :-/ Ensinnäkin onnittelut plussanneille!

Tänne ei kuulu mitään uutta, negan testasin viimeksi kp 32 km:n jälkeen. Tiedän, että ekat menkat tulevat spontaanin km:n jälkeen yleensä 4-6 viikon kuluttua, joten sen puolesta ei pitäi olla huolissaan. Sain kuitenkin tasavahvat viivat ovistestiin kp 15, joten luulisi että jotain alkaisi pian tapahtumaan jos kerran uusi raskauskaan ei ole alkanut...

Jedelede: Tiedän tuon pettymyksen tunteen mutta kummasti sitä aina pian unohtaa ja alkaa uudet kujeet ;-)

Sitten valoisempiin aiheisiin. Tänään askarreltiin poikien kanssa toivomuslista joulupukille :-) Esikoisen (3,5 v.) toivelistalla olivat ensimmäisenä keinu ja tramboliini mutta yhdessä sitten keksitiin vähän pienempiä toiveita. Tällä hetkellä ovat suosiossa lautapelit, rakennussarjat jne. Kuopukselle (1,8 v.) pukilta toivotaan Puuha-Pete juttuja, kaivuri ja kirjoja jne.

Ajattelin viikonloppuna siivouksien jälkeen, että ripustellaan ensimmäiset jouluvalot ikkunoihin vähän piristämään. Tarkoitus oli odottaan seuraavia lumisateita, mutta niitä taidetaan joutua täällä etelä-Suomessa vielä odottamaan...

Eipä muuta kuin mukavaa loppuviikkoa kaikille kolibreille!

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat