Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

Siis tuleeko työpaikoilta yleensä jokin vastaus, vai jäävätkö ei-valitut vain odottamaan turhaan? Olisi nimittäin kiva tietää edes se, jos ei päässyt haastatteluunkaan asti.

Kommentit (8)

Aikataulu vaihtelee hirmuisesti ja suurin osa ei ilmoita mitään...olen joskus soittanut ja kysellyt esim. millä aikataululla kutsuvat haastatteluun tai valinnat tehdään. Siitä voi päätellä jotain, mutta nyt tultuani valituksi niin tässä paikassa aikatulu meni paljon hitaammin kuin sanoivat. Työn aloituskin lykkääntyi yli kuukaudella.

Minä olen hakenut julkisia virkoja ja niihin on aina tullut vastaus (siis kielteinen...) vaikka ei ole päässyt haastatteluun. Vastaus on tullut noin 1-2kk hakuajan päättymisestä. Haastattelukutsu on tullut 1 viikko -1kk hakuajan päättymisestä. Jos haastatteluun on päässyt, niin ilmoitus työpaikan saamisesta/saamatta jäämisestä on tullut puhelimitse tai sähköpostilla, jos ei ole haastateltukaan niin kirjeitse.

Mieheni, joka on hakenut yksityiselle sektorille ei ole saanut mitään ilmoitusta paikoista, joissa ei ole päässyt haastatteluun. Jos on päässyt haastatteluun, niin päätös on ilmoitettu hyvin pian puhelimella/sähköpostilla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Joistakin työpaikoista ilmiotetaan ja joistakin ei. Itse teen kymmeniä työhakemuksia viikossa, joten en seuraa kaikkia, mistä olen saanut vastauksen ja mistä en ole saanut. Toivon vain, että joskus vielä saisin myöntävän vastauksen ja se merkitsee jotakin.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat