Seuraa 

Enää 33 yötä jouluun - laskinkohan oikein? :)

Missä kaikki? Minä töissä.

Sivut

Kommentit (26)

Ja hyvää iltaa!

Meillä nähtiin tänään suuri saavutus: Kepa otti ensimmäiset askeleensa!!! Hurraa-huudot saattelivat tytön äidin syliin ja hän oli niin polleana. Ihanaa! Oltiinkohan me viimeisiä tässä kävelytaidossa?

Muutoin olikin kurja päivä. Yötkin on taas valvottu ja minä olen kipeänä. Päivällä olivat soittaneet ja peruneet allergiasairaalan, jota oli odotettu kuukausia... Ihan itku pääsi, kun tuntuu, että en vaan jaksa tätä valvomista ja huolta pienestä. Olin niin laskenut sen varaan, että lääkäri olisi antanut jotain selvyyttä asiaan. Siksi tuntui kauhealta, että joutuu vielä kuukauden ainakin odottamaan, että Kepan vaivat selviäisi.

Ihanan monelta suunnalta on kuulunut positiivisia uutisia +++++!!!! Jospa jotain plussaonnesta tarttuisi tänne meillekin...

Levin reissu on tosiaan kuulostanut ihanalta, mutta raskaalta. Varmasti oli hauska kokemus kaikille. Harmi vaan, että flunssapöpö näyttää iskeneen matkalaisiin.

Eipäs tässä muuta. Rupean Kepan nukuttamiseen. Itse en edes uskalla ajatella nukkumista, kun kuitenkin Kepa herää...

Yötä!

Leppis

Ei meinaa silmät pysyä auki, yritän kuitenkin jatkaa siivousta kun apuri nukkuu.

Meillä myös tauti on pahentunut, räkä valuu kahta kauheemmin ja kurkku on kipeä. Eilen melkein vain nukuttiin, Motti ei edes herännyt kun yöllä pestiin pylly. Pieni hiirulainen oli sittenkin viime metreillä saanut kielletyn hedelmän, kakkaa kymmenen kertaa päivässä ja yöllä, posket ja pylly tulipunaiset:/

Niin että selvittiin vimoselle lennolle, olivat jo lastaamassa joten käveltiin vaan koneesta toiseen. Motti nukahti heti nousussa ja nukkui pienellä herätyksellä kotiin ja aamuun asti.

Oma jalka on sini-puna-musta ja kipeä, mutta liikkuu aivan normaalisti. Motti kaatoi sen päälle puisen penkin, mutta onneksi alle jäi vain minun jalka.

Levin reissu oli monella tapaa antoisa, mutta myös rankka. Ihania, erilaisia lapsukaisia oli kiva seurailla samoissa tilanteissa ja saada vinkkejä myös omiin toimintatapoihin. Oli ihana ulkoilla, kun aina oli seuraa sekä lapsille ja aikuisille. Pienimmät taapersivat tai kokoontuivat katselemaan vaunuihin muiden touhuihin. Mieleen on painunut näky kun toiset nukkuivat pulkissa ja se kun toiset viettivät omaa aikaa, niin sai työnnellä ja vetää muutamaakin lasta mukanaan. Hauskaa oli esim. kun Pyörsky opasti Motin pulkalla laskun saloihin:)

Melun sieto kyky nousi ennen kuulumattomiin sfääreihin, korvissa soi vielä kotonakin. Hulinaa riitti, mutta silti oli mukavaa ruokailla yhdessä. Erityisen ihanaa oli syöminen kammi ravintolassa, seurailla lasten jännittyneitä ilmeitä jouku esityksessä, paitsi Antsa, joka vaan taputti riemuissaan:) Illan istuminen siiderin ääressä oli antoisaa, varsinkin Yniksen kanssa meillä oli luksusta viimeisenä iltana, kun mökki hiljeni jo ennen yhdeksää, oli sen verran väsyä porukkaa.

Mutta nyt on ihana olla kotona, aloitin heti kunnon siivouksen, ärsyttää tehdä muuta ennen kuin on paikat kunnossa. Ja kun ei taideta päästä mihinkään kerhoihin ym. tällä viikolla niin yritän sairaudesta huolimatta vähän puuhailla.

Iloista Viikkoa!

Aavis ja pieni nuhanenä Motti

PS: Harvoin näkee niin onnellista Mottia, kun eilen, kun tajusi olevansa aamulla kotona. Minäkin sain kymmeniä suurikokoisia suukkoja, söpö:)

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Missä kaikki on??? Pinossa tosi hiljaista!

Kiitokset kaikille onnitteluista. En ole oikein itse vielä uskoa että olen raskaana. Just vasta lopetin pillereiden syönnin ja heti tärppäs.

Eilennä oltiin joulukadun avajaisia katsomassa. Veeti tykkäs, siellä se rinkassa katteli innoissaan.

Nyt näyttäis Veeti olevan paranemaan päin. Ei oo nyt ollut lämpöä ja ei enään itkeskele koko ajan.

Ei mitään muista mitä piti kirjoittaa ja Veeti apinoi tossa vieressä joten ei pysty oikein keskittymäänkään.

Nyt pitäis kohta lähteä puistoon leikimään. Joten lähden Veetiä pukemaan.

Öttis ja Veeti

Viikonlopun turinat: http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=5665165&p=&mpage=4&tmode=1...

Päästiin lähtemään Pohjanmaalle. Ei ollut mahatautia tai sitten se meni ohi nopeasti aamulla. Taisi vaan pienimuotoinen jumitus loppua. Rakkokin rauhoittui ja vain kerran poikettiin syömään ja vessaan. Wau!

Tänään tein radikaalin peliliikkeen ja päätöksen, josko se vaikuttaisi pienen kaaoksen jälkeen yöuniin rauhoittavasti: tutit pois käytöstä. Voitte kuvitella millainen tahtojen taistelu meillä on. Yöt on viime aikoina ollut tutin nostelua ja levottomuutta. Sekä äiti että lapsi ovat olleet väsyneitä, joten nyt on tämän aika. Helppo ei kuitenkaan valitsemani tie ole. Nöösä nukahti kuitenkin melko helposti päikkäreille.

Hienoa, että matkaajat ovat kotiutuneet turvallisesti. Kiitos raporteista!

Onnea hurjasti Öttis plussasta! Upeaa! =D

Kuume kasvaa¿

Äitikuu: huh, mikä lauantaiaamu teillä huonon yön jälkeen. Toivottavasti yöt ovat jo rauhallisemmat.

Tiivii: peukutan teidän latistuksia.

Voi, Mimmu, miten lähellä h-hetki teillä alkaa olemaankaan. Jaksua!

Plussaonnea Tealle ja Frodolle ja muille plussan metsästäjille! Pupuenergiaa! ;)

Paranemista ja jaksua sairastupiin!

-Mimmuli ja Nöösä

Paranemisia kaikille!

Mies oli sitä mieltä että jokaisen miehen täytyisi olla kuukausi kotona lapsen/lasten kanssa. Sinihän tekee nähtävästi niitä kulmahampaita ja ei ole ollut isälleen tänään(kään) mikään helppo lapsi. Mies sanoi odottavansa että pääsee töihin lepäämään. Miettii kovasti että miten me niiden kahden tenavan kanssa pärjätään keväällä! Olisiko vähän turha sitä enää tässä vaiheessa surra??? ;-D

Mimmuli, selvennätkö olinpaikkaanne, öö siis olitteko vai olettako Pohjanmaalla? Olisi kiva nähdä, mutta teillä taitaa olla aika menoa, olitte sitten lakeuksilla tai raksan pyörteisssä.

Tuttis, selkärankaa pomon kanssa keskusteluun.

T-P, kiva että joku muukin täyttää pian pyöreitä. Ajattelitko miten juhlistaa? Minä jätän pippaloiden pidot nyt väliin, juhlin sitten vaikka 35v synttäreitä aikanaan.. Kauheata, voinko joskus täyttää niin paljon..

Nyt täytyisi repiä itsensä tästä pois ja alkaa värjätä hiuksia. On pitänyt tehdä se jo viimeisen kuukauden, en taida vain jaksaa jospa huomenna..

Tai ensiviikolla, tai..

Lila75

Räkätauti jatkuu. Onneksi yö meni ilman herätyksiä - ihan jo kauhulla odotin, ettei saa itsekään nukkua. Mutta onneksi rauhottui illalla nukkumaan Panadolin kera.

Jouluostoksilla tai oikeastaa fiilistelykierroksella yritettiin käydä eilen, mutta eihän siitä mitään tullut. kun T alkoi huutamaan ja oli kärtsynä. Sairastui reppana....

Ei uutta, palaillaan!

Mimmu ja T

Liitytään sairastupalaisiin.Tai itse asiassahan keskimmäisellä on tuota yskää ollut jo.... kauan. Nyt Pekalla taas nuhaa, yskää ja kuumetta.

Aamusta oltiin kyllä kyläilemässä ja ihan kivasti meni. Luulin, että Pekalla on vain nuhaa, mutta eipä ollut. Saapa nähdä, onko taas vika korvissa. Tai eihän sillä oo kuin yks tulehdus ollu, mutta silti.

Voimia muille sairastupalaisille!

T@hti

Pientä hiljaiseloa itsellä havaittavissa. Saamattomuutta ja väsymystä. Hampaita tulee urakalla ja jokaista täytyy huutaa se viikko. Tästä seuraa myös nollatoleranssi vastoinkäymisille jne. Muuten meillä rullaa tasaiseen tahtiin. Opiskelut voisi edetä verkkaisemminkin, mutten taida nyt ottaa niistä turhaa stressiä. Joulu tulla jokuttaa. Joitain lahjoja olen jo ostanut ja tehnyt. Kerttuska vetelee pitkin asuntoa maailmanomistajan elkeillä -maha edellä ja kädet takana. Vauhti vaaraliset tilanteet on lähiviikkojen teema. Puhumista ei ole vielä aloitettu. Joitain äänteitä selvästi jo matkitaan hieman.

Ihanaa, että masuasukkeja satelee. Onnea ja plusonnea metsästäjille. minusta tuntuu, että meillä ei vielä ole vauva-ajat ajankohtaisia.

Levinkuulumisia kateellisena lueskelen. Kiva, että oli onnistunut reissu. En tosin yhtään ihmettele jos nyt väsyttää. Taitaa myös olla pöpt vaihtaneet kiitetävästi omistajia kun on monta pipiä reissulaista. Niin kuin ystäväni tähän sanoisi: " Sehän on vain elämää" . Lisään kuitenkin Jaksua mameille sairastupiin.

Nyt painun sohvalle parantelemaan vähiin käyneitä yöuniani,

hk

Minä olen edelleen tosi poikki. Pikkurinsessalla on kauhea nuha ja taisi olla eilen jo kurkku kipeänä (arvailen). Ei armoa matkaltapaluuseen:)

Isompi oli päiväkodissa eikä syönyt yhtään mitään siellä. Nyt sitten syö välipalaviiliään. Pikkurinsessa nukahti kotimatkalla ennen aikojaan, mutta vein sänkyyn, kun poloinen on sairaana.

Taitaa olla muutkin matkalaiset aika poikki, kun ei näy eikä kuulu:)

T: Ynis, böö!

Minä jo katoin että jopas olet supermamma kun jaksat olla pari viikkoa poissa:) Hyvää reissua ja toivotaan että saatte nukkua. Motti on nukkunut nyt aivan hyvin, sairaudesta huolimati.

Päätin et nyt sen on alettava!!Muskari on huomen vikaa päivää,vaik jumppa jatkuu ni tarvii ohjelmaa..ja poika on joulunajan lomalla ni sit on pakko käydä siellä.Otettii pehmeä lasku ulkoiluun..

Hilu:Hauskasti oli poika asioita aatellu.Meilläki on sellain vihko mihin on parhaita juttuja kerätty :-)

Keilin:Mäki eka aattelin et no,jopas reipas oot!!Maalla äitin kanssa useamman viikon ja vielä näin lähellä joulua ;-D

Kovin on kuulostanu Leviläisten reissu kivalta,mut myös väsyttävältä..Ne rappuset,typyn kans oisin kokoajan istunu esteenä ja mitä poika ois siellä keksiny!!Ei yleensä ujostele vaa mitä enempi väkee,ni enempi kokeilee et miten paljo äitiä saa ärsytettyä!

Typy kulkee kaapilta toiselle ja minä perässä..ei,ei,ei!!!!En jaksa!

Sairastelijoille paranemista!!Kyllä taas taudit jyllää :-( Toivottavasti ei pahasti karsi pikkujouluväkeä!

jatu

hiljaiseloa alkuviikosta, tainnut mammat ravata jo jouluostoksilla. Plaah, sekin ois vielä edessä. Sovimme jo monen kamun kaa ettei ostella lapsille lahjoja kun tuntuu olevan monella tiukkaa muutenkin, itsestä puhumattakaan. Kummilapset, sisarukset ja siovanhemmat ja tietysti omat lapset. Meillä saavat lahjaksi Muumitalon ja junaradan, Nyttyselle varmaan joku rekka tai peräkärryllinen traktori kun sitä niin lelulehdestä näyttää! pienenä ne jo osaa! Nyttynen on muuten aika siisti poika. On monena päivänä nimittäin vienyt roskat roskiin, eilenkin kun kaurakeksit loppui niin kävlei tyhjän paketin kaa roskikselle :) Minä vaan jotenkin epäilen että sielläköhän lie nuo meidän puuttuvat teletapit, kun niitä ei löydy mistään. Toissailtana nimittäin kun miehelle sanoin ääneen että liekö Nyttynen akntanut ne roskiin niin kohta käveli sinne ja laittoi yhden teletapit sinne!!!! Että alkaa jo tajuamaan " liikaakin" tuo mussukka.

Kääk, keskiviikkona bossin luo, pelottaa ihan sikana. Miten mää muka saan saneltua " ehtoni" uuteen työhön, päässäni latelen vaikka mitä, mutta käytännössä varmaan nyökyttelen, että joo joo.

Tuttis

Mimmuli, tsemppiä tutittomuuteen! Meillähän tutti on maailman tärkein asia. Ja koska ollaan laiskoja ja saamattomia, tehtiin sänkyyn kunnon pahvireunat (matalat tosin, että lapsonen näkee sieltä) ja tutit pysyy sitten aika hyvin sängyssä. Iltaisin on 3-5 tuttia sängyssä, joista Onni sitten löytää yöllä aina yhden, jos on hukassa. Tiedän kyllä, että vieroittaminen tulee oleen sitten asia erikseen...mutta nyt näin, jos kerran tällä saadaan poika nukkumaan;)

Kenenkä poika meillä on asustelemassa täällä? Onni nimittäin nukahti itsekseen tuonne sänkyyn. Siis voiko tämä olla totta? Ja illalla oli ekaa kertaa (ajatella, vasta nyt) pitänyt pulloa kädessä kun oli juonut maidon makkarissa. Mies totesi ennen kuin itse ehdin, että kohta (kunhan oppii käveleen) se kävelee itse maitopullon kanssa makkariin ja menee nukkumaan:) No tuskin sentään mutta kiva näin. Varmasti nämäkin puuhat vielä vaikeutuu. Nautitaan nyt, kun menee helposti nukkumaan.

Koitan vähän vähentää hiilihydraatteja ruokavaliosta. Tulee mätettyä leipää ja pullaa niin paljon, että ei kai tuo taikinamaha lähde ikinä. Huomenna sitten salille taas. Eli tässä vedellään tonnikala-juusto salaatiia nyt. Tuli mieleen, että vuonna 2001 alkoi hillitön kutina päässä ja muualla kehossa. Silloin yhdistin sen stressiin, ei siihen lääkärit muutakaan syytä löytäneet. Se oli ihan kauheaa, kun piti raapia pää verille ja esim. lonkkien kohdalta kutisi ihan sikana. Nyt sitten sama homma. No, stressiäkin on ollut syksyllä mutta yhdistän kyllä tämän ja sen aiemman kutinan liikaan hiilarien syöntiin. Tai siis kun tuollion aikoinaan luontaistuotekaupan täti meinas, etttä mulla vois olla hiivainfektio (iholla siis) ja möi mm. greipinsiemenuutetta - nam nam... Lääkäri oli toista mieltä enkä itsekään uskonut siihen. Söin kuitenkin noihin aikoihin oikeastaan vain leipää. En opiskeluaikoina laittanut juuri koskaan ruokaa vaan elin leivällä ja karkilla yms. Joten kokeilen nyt vähän hillitä tuota syömistä.

Hierojallekin pitää mennä. Vasemmasta kädestä, kyynärvarresta menee välillä tunto. Vanha vaiva siinäkin, jota hoidattanut olen kiropraktikolla. Nyt tosin Onnin kantaminen tapahtuu yleensä vasurilla ja maitoa kun juopi pullosta, vasen käsi on se, jonka päällä Onni lepää. Joten vasen puoli on kokonaan ihan tiltissä mulla. Hirmu vetreä olo, olenhan pian 3-kymppinen...

Nyt salaatin kimppuun. Nam.

T-P

meillä oltu runsas viikko 4;n seinän sisällä,milloin kukakin kuumeessa ja sairaana.esikolla angiina ja nelosella keuhkotulehdus.nyt kuopuksen kanssa lääkärireissu edessä kun keuhkot ihan piukassa ja ihan hyvin ei hengittele=(

viime vuonnakin meni marraskuu sairastaen.kävi läpi koko 7 henkeä ja niin taitaa nytkin käydä,PÖH!

ONNEA öttis!!!!+++

mitä sitä keksis että sais lapset malttamaan paikoillaan oloon??

videoita on tylsä pyörittää päivästä päivään...

vinkkejä miten touhukkaita sairastavia lapsia topuuttelisi riehumasta???

mukavaa alkanutta viikkoa!

L+5

Eilen alkoi silmätulehdus ja kuume, tänään lääkäritäti kurkki korviin ja näki tulehduksen. Väkkärä-pienoinen on kipiä :( Edelliset korvatulehdukset olivat silloin, kun ruokavalio oli melko hakusessa. Levillä Väkkärä söi ties mitä ja olikin melko huonovointinen. Yhdistän nyt vellovan tulehduksen allergian aiheuttamaan vastustuskyvyn alenemiseen. Saatan olla väärässä, mutta ajankohta sopisi tähän teoriaan.

Pyörskykin on flunssainen, tylsää...

Reissun parhaita anteja: Lasten riemu toisistaan! Ihanaa... Ja oli kiva saada tutustua uudella tavalla mukana olijoihin.

Pätkittäin tulee tätä juttua, koittakaa kestää :)

Poika ollut kuumeessa viime keskiviikkoillasta asti. Tänään käytiin lääkärissä ja keuhkoputkentulehdus sieltä löytyi. Lääkäri vaan totesi että eikö äiti osaa tehdä diagnoosia kun toisella kuumetta monta päivää ja paha yskä.(oli sellanen lääkäri jonka äidinkieli ei ole suomi niin ehkä vähän sen takia kuulosti aika töksäytykseltä) No, ens kerralla olen sitten viisaampi. Meidän yöt on olleet ihan hirveitä, kerran tunnissa poika on itkeskellyt ja pitkin yötä on pitänyt kanniskella ympäri kämppää kun toinen ei ole saanut nukuttua. Toivottavasti antibiootit tehoaa nopeasti, tuntuu että olis pakko saada nukkua edes muutama tunti putkeen. Tänään aamulla olin jo tosi huolissani kun poika vaan istui varmaan puoli tuntia ihan paikallaan mun sylissä, ajattelin että on raukka varmasti tosi kipeä, koska yleensä ei puolta minuuttia kauempaa paikallaan pysy.

Paljon onnea Öttis! Tosiaan, alkaa olla paljon positiivisa syysmammoja:) Toivottavasti minäkin joskus vuoden sisällä....

Kiva oli kuulla Levin reissusta. Varmasti on hulinaa riittänyt ja matkaväsymystäkin ilmassa.

Paranemisia kaikille sairastelijoille! Minä meen vähän lepäämään kun poika päikkäreillä. Meidän rytmit ihan pyllyllään sairastelun takia.

Helli

Öttis ihana uutinen, onnea kovasti.

Alkaa salamatkustajien määrä vaikuttamaan jo epidemialta syysmammoissa :))

Kivaa kun Leviläiset ovat palanneet kasvattamaan pinoja, jahka keräävät ensin voimiaan.

Lintsulla yskä jatkuu, päiväunet vaikeet kun yskii vähän väliä, muuta ei ole kop kop kop.

Vapaapäivä tänään ja huomenna, eilen olin täyden päivän töissä ja oli tooosi hiljasta.

Sais jo luntakin tulla, poitsu ryntää ikkunaan joka aamu herätessään, josko ois yön aikana satanu lunta ja voi mikä pettymys kun ei vieläkään.

Hilu

Kepalle onnea uudesta taidosta! Ei Kepa lainkaan ole viimeinen sen taidon oppinut - Onni ei kävele vielä, tuskin ihan lähiaikoina kun on niin kiinnostunut puheesta. Mutta kaikki ajallaan.

Lila, en ihan vielä pyörähdä neljännelle kympille. Usein muistelen olevani jo 29 mutta oon kyllä 28. Eli vielä vajaa 2 vuotta armon aikaa. Mies täyttää ens keväänä 30. En tiedä mitä sitä keksis juhlaksi. Jos asutaan vielä täällä, niin aika köyhät juhlat tulee. Tai siis tylsät. Kun eihän meillä ole lapsen vahtia kun mummut asuu kaukana. Ehkäpä me juhlitaan niitä sitten Oulussa. Sinne vois järkätä jotain kivaa sitten.

Tämä työilta alkoi taas mega vee-tutuksella... Oli viikonlopulta töitä tekemättä toisilla, nehän jää aina seuraavan hommaksi. Ja muutenkin on ollut vilkas ilta, toisaalta ihan kiva.

Ei ottanut mis onkeensa kun kävivät Onnin kanssa täällä työpaikalla. Mies sanoi Onnille jotain, että äiti tekee töitä kovasti tms... Siihen minä, että niin, iskä saa kyllä kohta hommata jonkun muun rahoituskeinon meidän elämiselle, äiti lopettaa tämän ihan kohta. No, ei normaalisti puhuta siis lapsen kautta mutta nyt näin. Odotin kommettia, että miten voi olla, ettet muka jaksa mutta ONNEKSI ei sanonut sitä.Silloin olisin kyllä räjähtänyt ja kunnolla! Alkaa niin potuttaan tää. Saas nähdä kuinka avaudun lauantaina pikkujouluissa pomolle... No ei kai.

Jos hyvin käy, pääsen 22 lähteen. Se on tavoite. Ja siitä pidetään kiinni. Viimeiset kokoustajat pitää vaan saada ulos pian;)

Sairaille paranemista ja Leviltä kotiutuneille lepoa.

T-P

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat