Seuraa 

Tervehdys taas kaikki sisukkaat kanssasisaret ;o)!!

Se ois taas maanantai ja aika aloittaa uusi pino ja ilmoittaa ne painot, vaikka repsahduksia on tainnut sattua itse kullekin, mutta se on tää pikkujouluaika ja muutenkin..ei sitä aina voi tiukkana pysyä..välillä pieni herkuttelu helpottaa ;o)!!

Mulla siis vaaka näytti -0,3kg vähempi kun viime viikolla ja nyt siis paino 84,8kg(lähtö 88kg)!!Pudotusta siis yhteensä 4viikossa -3,2kg..enempikin vois olla, mutta hyvä tuokin :o)!!

Ja mikä parasta niin mun painoindeksi on laskenut 32.3:sta 30.9:ään, jee, ei enää monta kiloa niin pääsen alle 30 ja silloin on enää lievä lihavuus ;o)!!

Aattelin ottaa tällä viikolla itseäni niskasta kiinni ja ruveta tekemään koiran kanssa oikein kunnon pitkiä kävelylenkkejä..ois hyötyä emännälle ja koirakin tykkäis ;o)!!

Eipä kai mulla nyt muuta..lisään kuulumisia pitkin viikkoa..lisätkää muutkin, jos vaan jotain tulee mieleen..viime viikon pinosta tulikin mukavasti 4:n sivun pituinen, kun vaihdeltiin kuulumisia enempikin kuin vain nää maanantaiset painot!!

Se piti vielä lisätä, että kun mulla on hurjat 27pistettä syötävänä, kun imetän vielä Oliviaa niin aattelin, että taidan vähentää pari pistettä, kun imetys on kuitenkin vähentynyt siitä kun aloitin niin josko noita pisteitä on jo siihen nähden liikaa, kun ei tuo paino oikein putoa :o(!

Kaikille kovasti tsemppiä ja mukavaa viikkoa!!

t.köris

Sivut

Kommentit (41)

Mulla tuntuu kokoajan olevan suussa jotain syötävää.Ei ole helppo yhdistelmä yrittää laihduttaa ja lopettaa tupakanpolttoa.Kyllä mä nyt taas keksin kaikki samaan aikaan.Mutta tänään oltiin taas kuntosalilla ja olinki sitten niin väsyny että nukuin pari tuntia sen jälkeen.Painosta en tiedä, mutta vatsa on pienentyny ja vähän peppukin jee.Pakko se vaaka on hommaa tää menee ihan arvaus leikiks muuten.Tsemppiä kaikille!!!

Nuo ryntäätkin unohtu vielä, vaikka omiani on mahoton unohtaa ;o)!!

Mulla on muutama kaveri kans, joka on laihduttanut ja ennen on ollut ns.sopivan kokoiset niin ovat surkutelleet kun enää on pelkät tyhjät nahkapussit, joita sitten täytyy kohotella push upeilla ja niinhän sitä sanotaan, että naisilla lähteekin tisseistä ensimmäisenä!!

Mulla on taas aina olleet semmoset utareet, että oikein odotan jotta niistä lähtis reilusti ja mieluusti ostelisin sitten vaikka niitä push uppeja..ei nää lehmän utareen koksetkaan mun mielestä kivat oo..en oo ikinä tykännyt, joten pienentykää hoih ;o)!!

Mutta tosiaan ymmärrän kyllä, että jollain se tulee sitten jo ongelmaksi, kun ennestään on ollut jo sopivat!!

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Eilen sitten mies ja pojat halusivat väen väkisin ruuaksi hesen herkkuja taikka pizzaa ja mun vastusteluista huolimatta mä sitten hain pizzaa..aattelin, että ois kuitenkin kevyempää kuin hamppariateria..olinkohan oikeassa vai väärässä???

Söin sitten puolikkaan pizzan ja tuolla mun rompulla lukee että ½ pizzasta mene 11pistettä ja kokonaisesta siis 22pistettä..tosin luulis nyt riippuvan täytteistäkin, mutta sen 11pistettä merkkasin siitä kuitenkin;o)!

Noh..sitten se surullisen kuuluisa joulutorttu, jonka vannotin jättäväni väliin..olisin jättänytkin, mutta kun miehen kummitäti toi mulle kahvia ja tunki väen väkisin myös sen joulutortun siihen lautaselle niin en mä sitä syömättä kehdannut jättää,plääh!!

Ei sen puoleen..mulla riitti pisteet, kun en sitten muuta syönytkään enää..aamulla aamupalaa 5,5pisteellä, sitten se pizza 11pistettä ja joulutorttu 4,5pistettä eli hyvin pärjäsin pisteillä..silti väkisinkin mietityttää, että luulenpa noiden herkkujen näkyvän sit just huomen aamulla vaa´assa, joten enpä huimia pudotuksia odota!!

90M:Mä siis lasken ainakin noita pisteitä, mutta tuon cd-rompun avulla, joten merkkaan ne pisteet tänne koneelle aina, mutta silloin kun ryhmässä joskus kävin niin sieltä saa semmoisia pistelomakkeita, joihin merkitään päivän syömiset ja niistä menneet pisteet!!

Ja mä en noita annoskokoja pahemmin mittaile..summanmutikassa hiukan sillä silmällä katson, että mitähän tuossa ois..kyllä ne äkkiä iskostuu päähän nuo määrät..ainakin mulla!!

PUPPISKA:Mukavaa, että sulla on mieleistä puuhaa tyttöporukassa..piristää kyllä ihmeesti tätä kotiäidin eloa, kun välillä pääsee hiukan muuallekin muussa seurassa ;o)!!

Saako udella, että koskas sitä rouviinnutaan???Jospa minäkin sitten joku kaunis päivä, kun ensin kevennän itseäni;o)!!

Kaikille kovasti tsemppiä!!

t.Körömölli

Minäkin imetän vielä, n. 2 krt/päivä. Olen kyllä ihan normaaleilla pisteillä, kun imetys on niin vähäistä. Syön kuitenkin monipuolisesti ja pisteet puottaa muutenkin vaan sen 0,5-1kg viikossa. Varmaan jos sinäkin haluat vähän vauhtia niin kannattaa vähän pudottaa pisteitä. Montakos imetyskertaa teillä vielä on?

Minun pisteet on 24, mutta rupesin tarkemmin miettimään työnkuvaani niin pudotan pisteet 22. (istun suurimman osan päivästä koneella tähän vuoden aikaan).

Mulla siis lähtöpaino oli 90,2kg ja pituutta 168cm.

...sekavaa...

Minä olen mielestäni ottanut aika iisisti nämä pari päivää, mutta perjantaina sen sitten tarkkaan näkee, mikä on tulos. Minulla siis on tuo ounnituspäivä aina perjantaina, jotta viikonlopun erehdykset ei näy tuloksessa niin selkeästi. Mutta ajattelin tehsä niin, että ilmoitan sitten aina sen painoni seuraavan viikoin pinossa, heti maanantaina.

Körömölli:

Juu, ihan kivasti tuo painoni on tippunut, mutta ekan kuukauden aikana tippui 5 kg ja nyt sitten lokakuun alusta alkaen painonpudotus on ollut melkolailla maltillisempaa. Viime viikkoiseen tulokseen puidotusta on tullut vain reilut 2 kg. Eli tuolla viimeaikaisella tahdilla, tuota 7 alkuista lukua saa odotella.

Onko teillä muilla joulutavoitteita??? Minä ajattelin, että jos joulua edeltävällä viikolla paino alkaisi 84 kilolla, olisi se hyvä. Tuohon 84.9 kg painoon on vielä pudotettavaa ...hmmm, laskee....87.3 -84.9 = 2.4 kg, jos oikein laskin. Eli aivan mahdollinen tiputus. Jouluun on vivelä 5 punnitusta eli keskimäärin joka viikko pitäisi painon tippua ....hmmm---lasketaan taas .... 480 g. Eli 500 g/vko, niin tavoite alittuu. Eli ensi pe pitäisi painon olla 86.8, joo, no eipä tämä aamuinen lukema tuollaista lupaa. Mutta en luovuta vielä, katsotaan sitten jouluna, onko tavoite täyttynytt vai ei. Saattaahan paino tipahtaa yht äkkiä vaikka 1 kg/vko, joten siinä annetaan jo hieman anteeksi muiden viikkojen repsahduksia ja huonompia pudotuksia.

Minä alan olla kohta tosissani huolissani pienistä rinnoistani. Ei minulla ennenkään ollut kummoisia rintoja, mutta nyt niitä ei tunnu olevan ensinkään. Pitänee ostaa kunnon push-upit, että näyttää edelleen naiselta.

Hauskaa viikon jatkoa kaikille!

Hieno saavutus!

Miten te pointsaajat toimitte käytännössä, onko teillä esim. joku vihko, mihin aina kirjoitatte päivän syömisenne, ja sitten laskette pisteet yhteen? Mittailetteko annoskokoja? Vai tuleekohan tuohon sellainen rutiini, ettei tarvii enää mittailla ja laskea? *suunnittelee uutta laihdutus-strategiaa*

Kukas se olikaan, joka mainitsi niistä tohtori.fi sivuista? Mulla on kanssa siellä " omat sivut" , ja tykkään tosi paljon. Siinä näkee niin konkreettisesti oman etenemisensä. Ruokapäiväkirjaan en ole kirjoitellut, enkä viime aikoina liikuntojakaan merkinnyt... Pitäis varmaan taas merkailla.

Meillä sataa lunta oikein urakalla, lapset onkin isin kanssa lumitöissä (ja minä olen " pyykillä" ). Taidan kyllä lähteä muiden mukaan ulos riehumaan ja polttamaan eilistä valkosipuli-juusto-rasvamakkaraa, johon sorruin. (...mutta kun se oli NIIN hyvää...)

lumiterkuin, 90M

Kyllä se nyt vain on niin, että parempi se on meikäläisenkin pysytellä täällä pinossa, sillä tällä mammalla meinaa alkaa paino nousta salakavalasti.

Nyt kun on aktiivinen laihdutuskausi ohi niin sitä luulee, että se paino on ja pysyy siinä tavoitteessaa tuosta noin vaan. Mutta ehei, tämähän on vielä vaikeampaa tämä ylläpitäminen kuin se itse laihduttaminen, voihan simpura. Tässä sitä sisukkuutta tarvitaan myös.

Herkemmin lankean herkkuihin ja ylimääräiseen syötävään ja siitähän ei hyvä seuraa !

Täällä onkin ihanasti porukkaa meissä sisukkaissa, mukavaa, ja tervetuloa kaikille minunkin puolestani.

Lyhyt esittely ::

Olen 43 v. ;o) kotiäiti maalta n. 50 km Helsingistä.

meillä on kolme pientä muksua: eskarilainen Paavo, kolmevuotias Peppi ja yksivuotias Paula. Eläimiä ei ole muutakun villaisia ja ei toivottuja (hiiriä;o). Olen ollut kotona kohta jo 7 vuotta ja sen kyllä huomaa ;o)

Ulkomuoto on kotoisan lökäinen ja puolivuotta sitten painoin 74 kg. Keväällä menin painonvartijoihin ja hyvin sujui. Nyttemmin vaaka on näyttänyt jo 63 kg , mutta äsken punnitsin niin meni melkein 65 taas rikki.

Joten haluan ja vakaasti aion estää tätä nousua jatkumasta !

Alunperin tämä sisunaisten ketju olikin sellainen terveellisempien elämäntapojen kannustusporukka ja minustakin on mukavaa, jos täällä viikon mittaan juttu luistaa. On kiva lukea muiden ajatuksia, niistä saa aina itselle tsemppiä.

Taas paistaa aurinko ja kyllä se lumitalvikin sieltä kohta tulee. Hih pääsee todellakin pulkan ja kolan varteen kuntoilemaan.

terkuin :: perenna

Mutta se piti äkkiseltään sanoa sulle 90M, että ihan on vaan turvotusta..usko pois..ja tiputusta näyttää kyllä maanantaina ihan varmasti ;o), sillä mulla ainakin menkat turvottaa reilusti ja koska oot noin ahkerasti kuntoillut ja pysynyt muutenkin tiukkana niin ihka varmasti olet pikkujouluissa alle 80kiloinen ja oikein sutjakassa kunnossa muutenkin ;o)!!

Nyt tää lähtee bb:n pariin..hurjaa, että sekin alkoi jo 15min.sitten..kyllä vaan..riippuvuutta siis havaittavissa pahemman kerran ;o)!!

Minä aerobikkaan kotona! Lainasin kirjastosta rasvanpoltto dvd:n. Viikon laina-aika niin ennätin 4 krt. Kestää 35 min ja hiki virtaa ihan solkenaan. Heti kun pienten sängyistä kuuluu tuhinaa niin mammeli rupeaa olohuoneeseen jumpalle! Hyvin ennättää vielä suihkuun ja bb:tä kattomaan.

Ei mitään toivoa lähteä tällä kilomäärällä ja taidoilla jonnekin aerobick tunnille! Vaivalloistakin. Niin ja ulkoilu tuolla synkkyydessä on synkkää.

Nyt tälle viikolle kävin lainaamassa 2 uutta. Perusaerobick 1&2. Niissä on aerobinen osuus, lihaskunto-osuus ja venyttely.

Suosittelen. Oispa jo huominen; PV ryhmä ja tietäis paljon on pudonnu!

Taitaapi tuossa painossa olla hiukkasen suolalisää, vaikken itse sitä tunnustakaan syöneeni... ellei lihis kahdella nakilla ole just sitä ;) Tänään fiilikset paremmat eikä yksin painon ansiosta vaan siksi, kun sain nukkua KOKO YÖN pomppimatta kertaakaan lasten takia pystyyn! Painokin oli 500g alhaisempi kuin maanantaina, mutta silti karsean suuri. Jospa sitä taas pystyisi ruotuun... ainakin söin lounaaksi itsetehdyn ja kevyen kasvis-kanakeiton ja aamupalankin pystyin nauttimaan ilman keksiä. Edistystä!

Kiva saada positiivia kommenttejasi, Körömölli :) Olet oikea ilopilleri ja tsemppivelho! Mukavaa viikkoa itsellesikin - kuin myös muille SiSukkaille :)

-EM

Jihuu! Torstaina oli PV ryhmä. Puodonnut oli 1,3 kg. Pisteitä oli 22/päivä ja 3 krt aerobikkasin 35 min ja 1 Callanetics.

Tunnollisesti pisteiden mukaan, vaikka ensin meni 11 pistettä yli pikkujoulujen vuoksi.

Lautasmallilla melkeen söin: 1/2 kasviksia, 1/4 pottua/riisiä/pastaa ja 1/4 kanaa/kalaa.

Paljon 2 pisteen kalkkunasalaattiruisleipiä, paljon 0 pisteen vadelmasoppaa, paljon appelsiinia, omppuja.

Ei suklaata, karkkeja, jätskiä... Ei oo vielä tarvinnut vaikka pisteiden puitteissa sallittua.

Nyt lähti sitten 1 pojo päivän pisteistä kun kymmenluku kiloissa muuttui. 21 pistettä tästä eteenpäin.

Terv. onnellinen Katti26

...ja enää 7,7 kg välitavoitteeseen (10% painonpudotus)

Eli tuli taas mässäiltyä liikaa, meillä oli kuopuksen synttärit sunnuntaina, lauantaina kävin ostosreissulla (missä söin Scan-burgerin kana-ateria, en tiedä pistemäärää mutta varmasti ylitin jo sillä päivän pistesaldon! En edes jaksanut syödä koko ateria - ranskalaisista jäi melkein puolet, limsa oli sen sijaan light, eli siitä 0 pistettä) Jos joku tietää tuon aterian pistemäärää niin ilmoita tänne. En löytänyt sitä ostajan oppaasta. Muuten olen tunnollisesti merkannut pisteitä vaikka ylityksiä on tullutkin. Tämän viikon tulos onneksi kuitenkin +- 0. Siihen saan olla tyytyväinen kun miettii millainen viikko on ollut. PV:n ryhmään pitäisi kuitenkin uskaltaa mennä huomenna koska en päässyt viime viikollakaan.

Parempaa viikkoa toivottaen meille kaikille!

...ja tällä kertaa siis se plussaaminen ei tarkoita mitään positiivista :(

Paino viikko sitten 84,8 (lähtöpaino 1.10. ~90kg) ja tänä aamuna 86,2. Järkyttävät 1,4kg lisää! Ehkä sillä sitten on merkitystä, mitä suuhunsa laittaa... *syvä huokaus*

Mieli on niin maassa, etten jaksa ajatellakaan keventämistä. Liikunta minimissä, ellei ihan nollassa ja samaten yöunet. Noh, parempaa " onnea" ensi viikkoon.

Tsempitykset ja onnittelut kaikille muille hyvistä tuloksista!

NEPO:Kiitos tuosta kaavasta..kyllä mulla nuo pisteet menee ihan niinkuin kuuluukin näköjään..paitsi kun " ammattina" on kotiäiti niin välillä on päiviä, jolloin juoksen pää kolmantena jalkana istahtamatta kunnolla kertaakaan ja välillä on taas päiviä, jolloin vaan lekotellaan ;o) elise on joko 0 tai 2 työpistettä..oiskohan tuo 1sopiva..kompromissi nääs ;o)!!

KATTI26:No tuo oiskin hyvä idea lainata kirjastosta, mutta pelkään pahasti, ettei täältä meidän kyläpahasen kirjastosta moisia löydy..mutta josko toivois vaikkapa joulupukilta tuommoista rasvanpoltto-dvd:tä ;o)!!

90M:Riippuvuutta havaittavissa vissiin itsekullakin, mutta mulle tää antaa kyllä oikeesti niin kovin tsemppiä, etten pidä sitä lainkaan pahana, vaikka täällä tulee käytyäkin joka välissä!!

Upeesti sä kyllä jaksat kuntoilla..kunpa minäkin ;o)!!

POJU01:Extratsempit sulle..taitaa olla aika puuhaa kyllä kun sanoo ei sekä herkuille että tupakalle, mutta toisaalta kertaheitolla sitä kärsii sitten molemmat vaikka enhän mä tiedä, mut ajattelisin näin!!

Hyvä juttu, että kiinteytymistä on tapahtunut..mä haluisin myös kovasti, että kiinteytyis, muttei taida oikein onnistua ilman, että tekee mitään ;o)!!

PUPPISKA:Mulla taas ongelmakohta on tuo ihan hirvee röllykkämaha..mitään istuvia housuja ei saa, kun aina roikkuu tuo pötsi tuossa..enkä muuten usko siitä pääsevänikään eroon laihduttamalla, mutta toivottavasti sen sais ees sen verta pienentymään, jotta sais suht siististi sullottua housuihin ;o)!!

Mulla muuten myös nuo alet toiminut tsemppinä hyvin, silloin viime kerralla laihduttaessani, sillä meillä on kaverin kanssa tapana lähteä kesällä ja tammikuussa alennuksiin tuonne Raision Myllyyn ja oli kyllä mahtava tunne, kun ed.kesänä siellä oltiin ja kokeillessani 46 vaatteita, jotka ois kiristänyt ennen laihduttelua niin ne ei oikein istuneet vaan sopivampia olivat 42 ja 44 vaatteet..oli kyllä ihanaa ja silloin päätin, että seuraavaksi mennessämme sinne tavoitteena on 40 kokoiset..tosin sitten jäi laihduttelut ja nyt kun ollaan tammikuussa sinne lähdössä niin koko on varmaan 44 tai ans kattoo nyt, mutta painoa on ainakin enempi kun silloin viime kerralla ;o(..vielä!!

Tuo laihdutusklinikka onkin muuten mukava..viimeks sitä käytin aktiivisesti, mutta nyt ei ole tullut käytettyä juuri lainkaan..mutta hyvä sieltä on kyllä seurata!!

Mielenkiintoiselta kuulosti myös tuo kalorilinkki..tarvii siihenkin tutustua tarkemmin sitten ajankanssa..hyvät linkit on aina tervetulleita!!

Täällä valvottu kans viimiset yöt oikein urakalla, kun nuo lapset tosiaan sairastelevat :o(!!

Pisteet on kyllä riittänyt oikein hyvin, joten toivottavasti vaaka näyttää maanantaina vähempi kun viikko sitten..kaikille ihan hirmusti tsemppiä ja sitä sisua, että pystyy kieltämään itseltään ainakin ne kaikkein rasvaisimmat herkut ;o)!!

Mukavat viikonloput toivottelee körömölli :o)

Tällä viikolla tuli sitten tämän kuurin huonoin saldo, -500g. Onhan tuo puoli kiloa tosi hyvä, mutta ensin vähän masensi.. Muistin kuitenkin pian että ne ensimmäiset kilot taisi olla sitä nesteen poistumista. Eli olisiko nyt lähtenyt ihan oikeaa läskiä?

Repsahduksia ei ole tullut, ainakaan vielä. Perjantaina oli pikkujoulut ja siellä söin kasvissosekeittoa ja täytekakun jätin kokonaan väliin. Sunnuntai-ilta olikin huomattavasti vaikeampi, kauhesti teki mieli samaa iltapalaa kun tyttökin söi.. Nyt pitäisi vaan malttaa mieli ja odottaa joulua! Silloin ajattelin vähän herkutella...

Liikunta ei oikein ole maistunut, enkä sitä ole väkisin tehnytkään. Huomenna ajattelin kuitenkin käydä altaassa kokeilemassa miltä se vesijuoksu taas tuntuisi.

Nyt lähden saunan lauteille köllöttämään, jaksamista teille kaikille.

Tässäpä olisi yksi uusi laihdutusintoinen, jolla olisi ainakin 10kiloa pudotettavaa.

Olen yhden lapsen äiti, ja imetysaikana on ruoka maistunut, ja sehän näkyy ja tuntuu housunnyöreissä. Paino oli tänä aamuna 80,3 joka on paljon kun pituutta on säälittävät 162cm. Ajattelin noin alkuun kokeilla tuota pisteiden laskua.

- löysä -

Sillä 4,5 pojolla saa kaikkee muuta paljon enemmän! Tänään ois taas jumppailta. Täällä sataa lunta taivaan täydeltä. Enää 45 min. töitä ja sitten pääsee kotiin muksujen ja miehen luo. Mitähän hauskaa keksisi? Meillä on tapana monesti viikonloppuisin käydä uimassa tms. Se voiskin olla ihan hyvä ajatus!

Maanantaihin!

Minä käyn katsomassa mitä tuo meidän kirjasto tarjoaa. Toivottavasti sieltä löytyis tuo sama tai edes joku jumppa...

Mä löysin kivat sivut tuolta kutri.net sivujen kautta, saa kivasti kaikki päivän syömiset kaloreina. http://ffp.uku.fi/cgi-bin/energynet03/index.pl?session_id=aa64980581b98b... kannattaa käydä katsomassa, helpottaa ainakin mun mietiskelyitä, että mitä sitä vielä uskaltaa illalla syödä kun saa kalorit suoraan tietoon. Tänään on Puppiska ollut kivan kevyellä linjalla kans, kyl se sais jo huomenna olla paino taas laskusuunnassa, ei niitä menkkoja ole vielä näkynyt, vaikka olo on edelleen turvonnut..

-Puppiska

saattaa olla, että nämä on teille tuttua purtavaa, mutta laitanpa kumminkin:

Eli näin lasketaan näm (uudet) painonvartijoiden pisteet:

1.Oletko..

a) nainen = 7p

b) mies = 15p

2.Minkä ikäinen olet..

a) 18-20 = 5

b) 21-35 = 4

c) 36-50 = 3

d) 51-65 = 2

e) 65 => = 1

3. Mikä on painosi nyt..

Merkitse painosi ensimmäinen kymmenluku.

Esim. Jos painosi on 87kg, merkitse 8p.

4.kuinka pitkä olet..

a) alle 160 = 1p

b) 160cm tai pidempi = 2p

5. Millaista on päivittäinen työsi...

a) pääasiallisesti istumatyötä = 0p

b) pääasiallisesti seisomatyötä, osittain istumatyötä = 2p

c) pääasiallisesti liikkuvaa osittain seisomatyötä = 4p

d) fyysisesti rasittavaa = 6p

6.Haluatko..

a) pudottaa painoasi = 0p

b) lopettaa laihduttamisen ja pitää painosi nykyisellä tasolla = 4p

Sitten vaan pisteet yhteen ja voila! yhteispisteet on siinä.. Jos

paino putoaa reilusti niin kannattaa välillä tarkistaa uudet lukemat

muuten paino luultavasti jää junnaamaan paikoilleen.. B)

ja imetyksestä 5p jos osittain ja 10p jos täysimetyksellä lisää

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat