Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Seuraa 

Moro,

Poika tällä hetkellä 3 kk ja täysimetyksellä ollaan menossa. Olen yrittänyt visusti yrittänyt imettää molemmista rinnoista tasapuolisesti mutta silti tuntuu, että toinen tissi toimii toista huonommin. Onko kukaan huomannut samaa?

-s-

Kommentit (7)

Muutaman kuukauden ikäisenä huomasin, että toinen rinta täyttyi toista nopeammin. Kun huomasin sen, niin rupesin syöttämään ensin siitä tyhjemmästä ja annoin toisen vuotaa maidonkerääjään. Ehkä on vähän tasoittunut nyt. Täältä muistaakseni luin, että asiaan vaikuttaa mm. se, että jos kantaa lasta koko ajan samalla olkapäällä, niin toinen puoli kropasta on koko ajan kireämpi. Mulla ainakin tuo voisi vaikuttaa asiaan.

täysimetin lasta ensin 6kk ja nyt ollaan 2 vk maisteltu kiinteitä ja jatketaan rintamaidon juomista siinä sivussa. Toinen rinta oli aluksi tosi kipeä (siis rinta oli ihan verellä alkuviikkoina) ja vauva hylki sitä silloin. Huomasin että se heruttikin maitoa paljon hitaammin kuin toinen rinta. Nyt jo yli puoli vuotta imetettyäni tämä huonompi rinta on toista pienempi? kooltaankin. Siis vauva imee mieluummin toista rintaa, joka tuottaa hyvin maitoa ja kovasti nälissään vain suostuu ottamaa huonommasta rinnasta. Ja jos vauva lakkoilee joku päivä ja imee kokonaisuudessaan huonommin maitoa, vain toista rintaa alkaa jossain vaiheessa puristaa ja on pumpatta maitoa ulos, huonompi rinta ei juuri oireile vaikkei sitä koviin säännöllisesti imettäisikään. Olen kuitenkin tarjonnut huonompaakin rintaa jatkuvasti (mm. öisin), jotta meidon tulo ei kokonaan siitä tyrehdy. Hyvin ollaan pärjätty " 1,5" tisulla :))).

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kiitos vastanneille! Tohon kantamiseen kiinnitän kyllä huomiota tulevaisuudessa, koska ehkä kannan sillä huonommalla puolella tosiaan enemmän. Mulla siis oikea tissi se huonompi.

-s-

Mulla myös toisesta rinnasta tulee huonommin maitoa..ja se on oikeanpuoleinen rinta. Kokoerokin alkaa olla mulla jo todella huomattava ja tuntuu et vauva huolii paremmin tuon isomman eli vasemman rinnan. Myös lypsäessä oikeanpuoleinen rinta antaa paljon vähemmän maitoa ku vasen. Esikoisella huomasin kans, mut nyt toisen kans ero on kyl paljo isompi.Täytyy toivoa että imetyksen jälkeen kokoero tasottuu:)

täällä kans toisesta tulee enemmän maitoa pian 7kk...mulla vasen parempi...joku sanoi, että vasen yleensä parempi rinta, kun lähempänä sydäntä, parempi verenkierto taijotain sellasta...kumpi rinta teil parempi/tuottavampi?

Siis silloin, kun vielä imetin. Vasen rinta on sitäpaitsi aina ollut vähän suurempi ja nytkin tuntui sieltä tulevan enemmän maitoa kuin pienemmästä oikeasta rinnasta. Eipä ollut kiva, kun sitten kun rinnat olivat täydet, niin vasen rinta oli varmaan 2 kuppikokoa isompi!

Mulla taas oikea rinta " toiminut" paremmin eli maitoa on tullut aina enemmän ja ja myös ongelmia sen myötä. Rintatulehdus, tullut useammin oikeaan ja muutenkin täyttynyt välillä liian nopeasti... Vieläkin vaikka lapsi jo 8kk vanha eikä ime enää usein, niin oikea rinta täyttyy liikaa yön aikana, jos ei ole syöty tosi hyvin " tyhjäksi" illalla.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat