Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

Teen itselleni samanlaisen joulukalenterin kuin viime vuonna. Teen paperilapuille numerot 1-24 jotka sitten liimailen ympäri asuntoa, kaapin oviin, lasten huoneisiin, kirjahyllyyn, jääkaappiin, uuninluukkuun ym. paikkoihin. Sitten ko. päivänä etsi sen päivän numeron ja siivoan sen päivän kohteen. Tulee perusteellinen joulusiivous tehtyä ja ei tarvitse kuin yksi kaappi/komero siivota per päivä :)

Kommentit (14)

juuri jouluksi. Itse teen kaappisiivouksen myös pari kertaa vuodessa. " Joulukalenteri" systeemi toimii itselläni juuri sen vuoksi että aikaa jää silloin muuhunkin tekemiseen kun ei tarvitse koko kämpää siivota kerralla, vaan pystyy täysillä keskittymään yhteen kohteeseen.

Tämä viesti olikin tarkoitettu huumorintajuisille ei tarvitse ottaa niin tosissaan.

Ja mikä sen hauskempaa kun " piilottaa" kaapin hyllylle muutama suklaakonvehti. Ihanampi siivota komeroa kun saa samalla suun makeaksi :)

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Miksi iso siivous pitää tehdä vuoden pimeimpään aikaan? Joulu tulee joka tapauksessa eikä sen juhlimiseen mitään siivousta tarvita. Henk. koht. kannatan kevätsiivousta enkä joulusiivousta. Pöh!

Minä teen kanssa noin! Paitsi jouluaatoksi laitan lipun kyllä johonkin kivaan paikkaan enkä siivoa enää mitään. Meillä koti kaipaa tosiaan siivousta ennen joulua ja sellaiset " siivouspäivät" ei meillä onnistu, koska mulla menee arkena aika ihan tämän huushollin pyöritykseen; pyykit, ruoat, imurointi, lasten hoito, tiskit, lumen luonti, koiran hoito ym.ym. En ehdi kerralla juuri siivota kun ehkä korkeintaan sen yhden kaapin.

Ideoita kehiin.

Minun ideani on tylsä mutta minulle sopiva: ostin tiimarista sellaisen adventtikynttilän ja poltan aina illalla lasten nukahdettua yhden päivän verran sitä kynttilää. Samalla hyvä pikkuhetki rauhoittua ja syödä iltapalaa.

Pieni pettymys, kun luin viestin. Muuten kyllä hyvä idea siivota pikkuisen kerrallaan. Suursiivoukset ovat syvältä.

On se kanssa: kyllä mies repee, kun tämän kuulee. Miehillähän usein se kilisevä joulukalenteri. Naisellako sitten tämmöistä. En osaa päättää, itkeäkö vai nauraa.

Samaa ideaa voi varmaan hyödyntää muulloinkin vuoden varrella. Keskittyis tässä joulunalusviikoilla vain siihen muuhun jouluvalmisteluun..

Meillä siis ei ainakaan kukaan vietä jouluaan komeroissa... =0)

Mutta idea on hyvä, voisin soveltaa niin että tekisin siivouskomeron oveen joulukalenterin, jossa on aina joku tietty kohde tietylle päivälle, aatoksi joku muu juttu...

Pitääkin ruveta laskeskelemaan, minkälaisia kokonaisuuksia yhdelle päivälle pitäisi ottaa.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat