Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Seuraa 

Viime viikko näytti olevan meidän pinossa aika hiljainen. Pitkiksillä taitaa välillä olla aikaa pitkää tämä odottelu, eikä ole joka päivä/viikko tilanteissa päivitystä...

Omaa napaa: Mulla tänään uutta tietoa tilanteestani. Kävin gynellä ja ultrasi munasarjat. Kaikki kunnossa! Mutta munasolua ei ollut kypsymässä ja menossa on kp 46 : ( Olin tyytyväinen, ettei tullut PCO-diagnoosia, mutta tulevaisuus hiukan arvelluttaa, että miten tässä lopulta käy. Sain Terolutit jälleen käyttöön. Ensin käynnistetään menkat kahdella tabulla päivä ja sen jälkeen alan syömään kp 15-25 teroja. Näin kuulemma jatketaan yhteensä 4 kk ja sit odotetaan oisko kierto tasaantunut luomuksi (jos siis en ole tullut tänä aikana raskaaksi). Sit onkin jo vuosi yritysta takana ja sit clomit kayttoon, jos on tarvis.

Mun kone muuten asken sekosi, eika suostu kirjoittamaan aakkosia ja ookkosia!!! Nyt taytyy ruveta tata tutkimaan.

Viikon alkua kaikille pitkiksille!

Kommentit (10)

Kokeilen vielä, että toimiiko mun kone nyt. Toimii siis. Mikähän tähän äsken meni? Tosiaan sen verran vielä omaa napaa, että yksi asia mistä gyne vielä mainitsi, niin oli, että ehkä painoa pitäisi saada lisää. En kyllä haluaisi ruveta itseäni lihottamaan, kun olo on oikein hyvä juuri näin ja paino pysyy helposti tässä. Mun BMI on 19,5. Syön terveellisesti, paljon ja liikun. No joulu on tulossa, joten eiköhän siinä aina tule pari lisäkiloa automaattisesti...

Onnea sulle pantteri!Se aina helpottaa ku saa vastauksia ettei tarvi pähkäillä ittekseen et onkohan mulla se ja se..

Niin mulla olis nyt tällänen kysymys kaikille!

Olin gynellä viime keskiviikkona kuuntelemassa verikokeiden tulokset..Tosi tyypillistä et mul oli sinä koepäivänä ollu ovulaatio!Ja ei meillä silloin mitään seksiä ollu:(No joo..kuitenki kaikki koetulokset oli ok!

Tän viimesimmän kierron pituudeks tuli 116 päivää!JA edellisethän oli yli 50 ja 70 päivää..Ehkäsynhän jätin maaliskuus ja uä tehty joten pco:ta ei oo..

Niin se mikä jäi mua askarruttamaan et se gyne ei suostunu anta´maan mulle minkäänlaisia tabuja kiertoja tasaamaan!Koska mun verikokeet oli ok niin se ei suostunu..Mä sit kysyin et mitäs sit jos tää kierto taas venyy yli 4 kk et mitä mä sit teen?Niin se vaan et:Et mitään et sun kroppa toimii et kyl ne menkat sieltä sit tulee!

Mä olin makee voi ny v...u!!Mun pitäis olla helpottunu ku verikokeet ok,mut toi ny jää ainakin ressaan ku tietää et joutuu odottaan menkkoja kuukausi tolkulla ilman et saa apua niihin..

Se vaan lässytti elämäntyylistä..Mun mielestä mun elämäntyylis ei oo mitään vikaa tai mitään mitä mä voisin muuttaa!Ja tää koko juttu on alkanu ottaan psyykkeelle nimittäin musta on tullu hirveen herkkä et pillittelen vähän väliä!Koita ny siinä sit unohtaa koko vauvan hankinta ja ottaa rennosti!

Niin mitä te tykkäätte?Minkälaisia apuja te ootte saanu ja tykkäättekö te et menisin toiselle yksityiselle?

Pantteri sul on onnea ku sä sait sentään tabuja lyhentämään kiertoa!

En oikeen tiä kumpi vaihtoehto olis parempi ja vähemmän hermoja koettelevaa: se että menkat tulis tasaisesti ajallaan,mut vauvaa ei kuulu treenauksesta huolimatta vai tää tällänen menkkojen odottelu monta kuukatta ja ovulaatioden missaaminen ku ei tiä mistään mitään?!

Kiitos kaikille etukäteen!

Plussa säteitä kaikille!

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kristiina82:lle, hyvä, että sait tietoa jatkosta. Mutta on varmaan tylsää kun tuli jatkoaikaa odotteluun. Mutta mistäs sitä tietää, jos vaikka jo piankin tärppäisi!

On kyllä vaan ihmeellinen tämä naisen elimistö ja kaikki toiminnot. Tuntuu, että kaikki on niin monimutkaista ja hormonien täyttämää, että miten joillakin voi toimia kroppa ja kierrot normaalisti? Mutta kaipa tämä kuitenkin on enemmän harvinaista, etteivät kierrot pelaa säännöllisesti. Ainakin sellainen tunne tulee, kun lukee muita listoja. Sekoittavatkohan nykyajan luotettavat ja edistykselliset ehkäisymenetelmät elimistömme ihan täysin? Toisaalta onhan ehkäisy hyvä asia ja naiset saavat vastuun omasta ruumiistaan, mutta omalla kohdalla ajattelen nyt, että jos olisin tiennyt, että palautuminen vie näin kauan, niin olisin jättänyt ehkäisyn pois jo aikaa sitten.

No, tulipas pohdittua :) On hyvä saada purkaa aina välillä ajatuksiaan tänne.

Lähden muuten maanantaina lomalle :) Eli pari viikkoa olen pois palstoilta. Kohta alkaa pakkausrumba ym. eli en tiedä, miten ehdin tänne ennne lähtöä kirjoittelemaan. Jos en ehdi teitä moikkaamaan niin hauskaa joulukuun alkua! Palaan toivottavasti levännein fiiliksin ja ruskettuneena tänne takaisin juuri sopivasti joulukiireisiin!

Niinpä niin, nyt on kp 30, eikä ole oirettakaan siitä, että olisi edes ovista ollut. En jaksa stressata. Kunhan opiskelu loppuu (joulun tienoilla), otan yhteyttä gynekologiin uudemman kerran ja tällä kertaa menen, enkä peru aikaa.

Kp 13-19 oli kummaa (niukkaa) tuhrua. Se vaihteli väriltään vaaleanruskeasta kirkkaaseen liman sekaiseen vereen, enkä tiedä mitä se oli. Ainakaan se ei vaikuttanut positiivisesti tähän kiertoon. Kuukautisvuodoksi en sitä laskenut, vaikka se kestikin useita päiviä. Edellisiä kiertoja silmällä pitäen, minulla on vielä 10-20 pv tätä kiertoa jäljellä - että osaakin olla pitkä aika! Eipä sitten varmaan sitä ovistakaan taas ole lainkaan...että tällaisin tunnelmin meillä...

Onnea Veera, että olet saanut kierrot toimimaan ja toivottavasti mökkireissu tuotti tulosta :) Hyvältä ainakin kuulosti. Pidetään kovasti sulle peukkuja pystyssä!

Tilulilu: Aika jännä, ettet saa mitään kiertoja tasaamaan. Lääkäri oli mulle nimittäin ehdottomasti sitä mieltä, että kannattaa syödä nyt teroja. Kuulemma yritetään stimuloida aivolisäkettä (se se taisi olla, joka hormonia tuottaa), että saisi ovulaatiot taas tapahtumaan ja kierrot tasaisiksi. Kysyin, että auttavatko nämä raskautumaan, niin vastasi, että auttavat. Täältä olen kyllä toistakin infoa lukenut, mutta katsotaan nyt rauhassa miten käy. Sanoi kyllä myös, että voisihan ovulaatiota odottaa ilman tabujakin, mutta hänen mukaansa parempi näin ja että säännölliset kierrot ovat monessakin mielessä hyvä olla.

Mulle tuli eilisestä lääkärikäynnistä tosi rauhallinen olo ja olen nyt valmis odottamaan ja seuraamaan tilannetta seuraavat puoli vuotta. Tätä ennen oli jotenkin paniikki olo, että pitää tulla raskaaksi ja vauva nyt heti. Nyt jotenkin mieli muuttui ja ajattelen jo pidemmälle. Lasten kasvava ikäero on tässä vaivannut ja nyt siitäkin on muuttunut ajatus. Entäs sitten, jos lapsille tulee suurempi ikäero kuin ikinä ajattelin? Enhän minä tätä elämää voi täysin suunnitella. Luonto määrää tahdin nyt tällaiseksi ja näin on. Toisaalta voin tehdä tässä ihan rauhassa töitä ja nauttia uuden oppimisesta. Uudessa työpaikassa nimittäin olen esikoisen jälkeen ja paljon on opittavaa. Kurja tunne on vielä kuitenkin siitä, että olin ajatellut, että jos tulisin pian raskaaksi, niin kohta saisin esikoisen pois hoidosta ja kotiin. En olisi halunnut hänelle tällaista päivähoitoputkea 1,5 vuotiaasta eteenpäin... Mutta ehkäpä saadaan vielä vauva ennen tytön eskari-ikää ja saan olla molempien lasten kanssa kotona.

Lainaus:

[color=darkturquoise] Pitkiksillä eli pitkäkiertolaisilla on nimensä mukaisesti tavallista pidemmät kuukautiskierrot. Syitä pitkiin kiertoihin on monia, osalla kierto on mennyt sekaisin pillereiden tai synnytyksen jälkeen, joillakin kierto aina heitellyt. Olet lämpimästi tervetullut porukkaamme![/color]

[color=darkturquoise] [size=5]***Pitkikset***[/color] [/size]

[color=darkorchid]katjuska12[/color] [color=deeppink]minä kohta 22 ja mies 29 ja ensimmäistä kuumeillaan kovasti! Heinäkuussa jätin pillerit ja sitten kestikin 3 kk ennen kuin tulivat seuraavat menkat ja nekin teroluteilla! Kierrot sen jälkeen kp 46, 36 ja nyt meneillään kp 56! Eli todella pitkät ja epäsäännölliset kierrot ja se on piinaavaa![/color]

[color=darkorchid]KirPPuli[/color] [color=9BCD9B] Minä 21v, mies 23v, tyttö 12/2002, kierrot ollut sekaisin 8/2003 lähtien->23-80kp. Primolut 1/04 ja terolut aloitettu 2/05[/color]

[color=darkorchid]Kristiin@82[/color] [color=deeppink]Minä 23v, mies 27v, pillerit jätetty pois 10/04, jonka jälkeen kuukautisia ei kuulunut => Primolut-kuureja. 8/05 todettu pco => clomit+terot.[/color]

[color=darkorchid]Lilli78[/color] [color=9BCD9B]Ikä 26 ja mies 29. Yritys aloitettu 10/04. Kierrot huitelee 20. - 45 välillä.[/color]

[color=darkorchid]Mia79[/color] [color=deeppink]25-vuotias ensimmäisten odottaja, mies 28vee. Pillerit lopettanut 02/04, minkä jälkeen ei luomusti kuukautisia. Vauvatouhut aloitettu 10/04. 12/04 todettu pco. Lääkitys: metformiinia, teroja ja clomeja. Tärppi tuli kolmannesta clomikierrosta.[/color]

[color=darkorchid]Mikaela77[/color] [color=9BCD9B]Minä 27v, mies 29v (pian 30v), Tytär 02/2004 (yritystä ½v ennen häntä), ehkäisy jätetty pois 05/2004, jonka jälkeen terot. Nyt lapsettomuushoidoissa, clomit käytössä, kierrot ilman lääkitystä >40pv, hormoniavusteisesti n.28-31pv

[color=darkorchid]pikmin[/color] [color=deeppink]Olemme 28-vuotiaita ja esikoista olemme kuumeilleet 1/05 alkaen. Minulla on aina ollut pitkät ja epäsäännölliset kierrot. Terolutteja kokeilin alkuvaiheessa, mutta kierrot lyhenivät 20:n ja ovis jäi kokonaan pois. Ovista tikuttelin n. 7-8kk. Nyt odotellaan ensimmäistä aikaa lapsettomuusklinikalle 12/05.[/color]

[color=darkorchid]JJ-82[/color] [color=9BCD9B]Olen 23v ja aviopuolisoni on 26v. Esikoista ollaan yritetty kesästä 2004. Käyty tutkimuksissa 04/05, jolloin minulle määrättiin clomit neljän kierron ajaksi.[/color]

[color=darkorchid]quiero3[/color] [color=deeppink]Olen 23 v. ja mies 24 v. Jätin pillerit pois joulukuussa, kun ei maltettu enää odottaa, että päästäis toteuttamaan vauvahaavetta. Eka kierto oli lähes normaali, eli 29. Nyt menossa toinen kierto ja kp35 eikä mitään kuulu...[/color]

[color=darkorchid]redhead81[/color] [color=9BCD9B]Ikä 24, aviomies 32, poika 2,5. Yritystä reilu vuosi, teroja popsitaan, muuten tutkimukset vasta aluillaan. Kierrot on aivan mitä sattuu, välillä myös terojen kanssa.[/color]

[color=darkorchid]Veera24[/color] [color=deeppink] Minä ja mies 25 v. meillä 2 kissaa. Pillerit jätetty 5/04. Kierrot 32-52...ja nyt yli 100, ei lääkitystä vielä[/color]

[color=darkorchid]vikli80[/color] [color=9BCD9B]Minä 24, mies 30, Olen 5-v tytön äitipuoli, Ensimmäisen yhteisen yritys aloitettu 7/04, Kierrot ennen pillereitä 28-72 ja pillereiden jälkeen 30-42[/color]

[color=darkorchid]haaveilija3[/color] [color=deeppink]olen 25v ja kuumeilen kolmatta. Ukko on 28v. kävin eilen lääkärissä ja tänään aloitin sitten terot. kp on tänään 76. Sain kolmen kuukauden satsit. Jospa sitten kierto tulis tasaisemmaksi tai parempi olisi jos jäisi sattuneesta syystä 9kk pois :). [/color]

[color=darkorchid]hankihippiäinen [color=9BCD9B]vähän alta 30-vee, ensimmäistä kuumeillaan, kierrot venähtivät pitkiksi (40-50) pillereiden lopetuksen jälkeen alkusyksystä. Ei lääkitystä vielä. [/color]

[color=darkorchid]Alexiana[/color] [color=deeppink]Minä 27, mies 26. Vauvahaaveita 2003 alkaen, 3/04 pillerit pois, 5/04 alkaen yritystä, 11/04 pco-havainto, vahvistus siitä 12/04, mutta lääkäri vain kehotti odottelemaan. 1/05 toiselta lääkäriltä lähete julkiselle tutkimuksiin, 4/05 eka käynti ja miehen tutkimuksia odotellaan ennen kuin alan syödä clomeja. Kierrot 2-3 kk pitkiä.[/color]

[color=darkorchid]Sonja_79[/color] [color=9BCD9B]Olemme mieheni kanssa molemmat 25-vuotiaita ja kuumeilemme pikkukakkosta (01/2005 alusta). Esikoinen syntyi 06/2004. Syksyllä minulla oli säännöllinen kierto 29-33pv, mutta nyt takana yksi 53 päivän kierto ja tällä hetkellä kp42. Suunnittelen lääkärille menoa, jos vaikka saisi Terolutit kiertoa tasaamaan.[/color]

[color=darkorchid]PIPSA1[/color] [color=deeppink]Ikää 25v, pillerit pois 7/2004, jonka jälkeen ei vuotoja 3 kk, 1 kk terot = vuoto, 3 kk ei vuotoa, taas terot, joilla vuoto ihan ok, tosi nyt jostain syystä kiertopäivänä 12 alkoi taas vuoto... Eläessäni olen " saanut" 6 normaalit kuukut 14 - 15 vuotiaana...[/color]

[color=darkorchid]mörötin-81[/color] [color=9BCD9B]Minä ja mieheni ollaan molemmat 24v. ja esikoista ollaan yritetty syyskuusta 2004 saakka. Kahden yrityskierron jälkeen kierrot muuttuneet epäsäännöllisiksi ja pitkiksi. Huhtikuussa 2005 tutkimuksissa huomattu pco-tyyppiset munasarjat, clomeista ei apua, lapsettomuushoidot aloitettu 10/05 (IUI) [/color]

[color=darkorchid]Illuminatus[/color] [color=deeppink] on yhden lapsen äiti, nyt odottaa toista. Pitkäkiertolainen olen ollut " aina" , mutta nyt kierrot karanneet täysin käsistä. Viimeksi oli kp 41, nyt lähestytään kp 50. Myös tuhrutteluvuoto on uusi asia.[/color]

[color=darkorchid]mimmu_78[/color] [color=deeppink]Minä ja mies 27v. Esikoinen täyttää kesällä 2v. Toista yritetty marraskuusta -04. Kierrot 25-x [/color]

[color=darkorchid]punatilhi[/color] [color=9BCD9B]76 syntynyt, noin kymmenen vuoden pillereiden (Diane Nova) syönnin lopettamisen 09/04 jälkeen ei menkkoja. Primolut 11/2004 kolmeksi kuukaudeksi. Eikä taaskaan menkkoja! Ensimmäistä yritellään![/color]

[color=darkorchid]Leppis78[/color] [color=deeppink]Minä 27 ja mies 30v. Ensimmäistä yritellään. Yritys aloitettu 06/04. Kierrot 31-42 [/color]

[color=darkorchid]tilulilu[/color] [color=9BCD9B]Eli ikä 25v. mies 31v.Nuvaringin jätin pois 03/05 jonka jälkeen seuraavakierto oli 53 päivää pitkä ja nyt tässä kierrossa mennään jo päivää 58...Ensimäistä yritellään.[/color]

[color=darkorchid]Brooke73[/color] [color=deeppink]Olen 31-vuotias ja mies yli 4-kymppinen. Ensimmäistä kuitenkin vasta aletan yrittelemään. Pillerit jätin pois joulukuussa ja kumit jätettiin vasta viime kuussa. Eka yrityskierto siis takana. Mulla on aina olleet kierrot pitkiä[/color]

[color=darkorchid]flaming[/color] [color=9BCD9B]minä 24v mies 34v tyttö 1v8kk. pco kierrot 28-56 olleet aina sellaiset. tyttö saatiin aikaan luomuna 20kk yrityksen jälkeen ja nyt yritystä luomuna takana 19kk tai heinäkuu on 19. kk. menkkoja taas odotellaan. niin joo ja kaarinasta me.[/color]

[color=darkorchid]MAYA79[/color] [color=deeppink]minä 25 v, mies 24v, ensimmäistä kuumeillaan espoossa. Pillerit lopetin 10/04, ja siit lähtein kierrot alkuun 32-35+yks mega pitkä kierto yli100. Pco havaittu 08/05 ja nyt vuos yritystä tasan täynnä:( ja clomit 3kk ens kiertoon.[/color]

[color=darkorchid]tuplis2[/color] [color=9BCD9B]Minä 30 ja mies 29v, meillä entuudestaan kaksoset 12/00 ja kolmatta yritetty reilu vuosi nyt[/color]

[color=darkorchid]kaipuu[/color] [color=deeppink]Oon 39 v, mieheni 50 v. Kierrot pitkiä ilman lääkitystä, lääkkeillä 31. Lasta toivottu 04/94 alkaen...[/color]

[color=darkorchid]krista-75[/color] [color=9BCD9B]minä 30v ja mies 35v.meillä 10v tyttö.menkat oli vuoden pois.porimolut kuuri ja lugestrone kuuri menkat oli 7pv.nyt lugestrone kuuri huomenna loppu.[/color]

[color=darkorchid]pantteri[/color] [color=deeppink]Minä 30-v, mies 31-v, tyttö 2,5-v. Toisen yritys aloitettu 06/05. Kierrot nuvaringin jälkeen täysin hukassa ja teroilla käynnistelty. Ensimmäinen sai alkunsa hyvällä tuurilla, vaikka kierto silloinkin aivan sekaisin.[/color]

[color=darkorchid]kanelisokeri[/color] [color=9BCD9B]Iltatähtemme, eli kolmas lapsemme on ollut työn alla heinäkuusta -05 lähtien. Meillä on jo ennestään 7v tyttö ja 6v poika. Ikää meillä vanhemmilla on jo 32v. Poistatin kierukan (Levonova) tuolloin heinäkuussa ja kuten silloin joskus monta vuotta sitten, (ennen kierukkaa), kierto on jälleen mitä sattuu. Ensimmäinen kierto oli 41pv ja nyt mennään jo kp:ssä 50...[/color]

[color=darkorchid]Rainy[/color] [color=deeppink]ikää minulla on 25v ja miehellä 27v. Pillerit jätin pois viime jouluna ja kokonaan ehkäisyn jätimme pois elokuussa. kuukautiseni eivät ole koskaan olleet säännölliset ja pillereiden lopetuksen jälkeen niitä tuli neljät. Heinäkuussa kävin lääkärillä ja sain terolut -kuurin, sen jälkeisistä menkoista kulunut nyt 81pv. eilen sain verikokeiden tulokset, joista ei löytynyt mitään normaalista poikkeavaa... Nyt odotan gynekologiselle tutkimukseen menoa.[/color]

[color=darkorchid]wäiski74[/color] [color=9BCD9B]Minä 30v ja mies 29v, ei lapsia. Pillerit jätetty pois v.2001. Vuoden odottelun jälkeen hormoonitutkimuksiin,jossa todettiin ettei kropassa ole tarpeeksi estrogeeniä eikä ovulaatiota tapahdu. Söin 3kk kuurin sekä clomeja että teroja, jonka jälkeen tilanne taas sama. Tilanne muuttunut itsestään positiiviseen suuntaan 2vuoden aikana, kp45-55. En oo käyttänyt mitään lääkitystä ton ekan kerran jälkeen enkä ollut missän tutkimuksissa.[/color]

[color=darkorchid]Nuuhistelija[/color] [color=deeppink]Olen 24v ja mieheni 26v. Pillerit jätin pois vuoden vaihteessa, jonka jälkeen tuli luomumenkat 4-5 kertaa. Sitten menkat katosivat ja söin keltarauhashormonikuurin jolla ne alkoivatkin.[/color]

[color=darkorchid]-Mariposa-[/color] [color=9BCD9B]Olen 23v tyttönen täältä etelä-lapista ja toiveissa ois eka pikkunen joskus tässä. =) Pillerit oon jäätänyt pois ihan vasta ja eka luomukierto siis menossa.[/color]

[color=darkorchid]myttö75[/color] [color=deeppink]Olen 29 ja mieheni muutaman vuoden vanhempi. Ensimmäista lasta toivotaan ja e-pillerit olen lopettanut nyt heinäkuussa. Pillereitä ennätinkin sitten syömään reilut 10 vuotta.[/color]

[color=darkorchid]Elovena77 [/color] [color=9BCD9B]Minä ja mies molemmat -77, esikoinen 8/04. 12/03 mulla todettu pco, eikä sitä juuri keretty hoitaa, kun olinkin jo raskaana - luomusti :)Kierrot kyllä vaihdelleet vuodesta -96 alkaen... paras taitaa olla kp 90 tai jotain.... alkuun hoidettiin e-pillereillä sittemmin teroilla. Toinen toiveissa, mut kierrot on taas ruvenneet venymään.[/color]

[color=008B45] [size=3] Plussanneet pitkikset [/color] [/size]

[color=43CD80] [size=2] Illuminatus[/color] [color=FF6A6A] la 18.12. [/color] [/size]

[color=43CD80] [size=2] Mia79[/color] [color=FF6A6A] la 18.12. [/color] [/size]

[color=43CD80] [size=2] vikli80[/color] [color=FF6A6A] la? [/color] [/size]

[color=43CD80] [size=2] Sonja_79[/color] [color=FF6A6A] la? [/color] [/size]

[color=43CD80] [size=2] Pomppis03[/color] [color=FF6A6A] la? [/color] [/size]

[color=43CD80] [size=2] Alexiana[/color] [color=FF6A6A] la 20.2.[/color] [/size]

[color=43CD80] [size=2] Mikaela77[/color] [color=FF6A6A] la 24.2.[/color] [/size]

[color=43CD80] [size=2] mimmu_78[/color] [color=FF6A6A] la [/color] [/size]

[color=43CD80] [size=2] KirPPuli[/color] [color=FF6A6A] la 28.4. [/color] [/size]

[color=43CD80] [size=2] katjuska12[/color] [color=FF6A6A] la [/color] [/size]

[color=43CD80] [size=2] Leppis78[/color] [color=FF6A6A] la 5.5. [/color] [/size]

[color=43CD80] [size=2] suklaavohveli[/color] [color=FF6A6A] la [/color] [/size]

[color=43CD80] [size=2] haaveilija3[/color] [color=FF6A6A]la[/color] [/size]

[color=coral] [size=3] Synnyttäneet pitkikset [/color] [/size]

[color=darkorange] [size=2] Pips[/color] [color=crimson] (la 30.10.) Tyttö syntyi 20.10 rv 38+4, paino 3210g, pituus 48 cm ja pipo 33,5 cm [/color] [/size]

[color=EE7600]enkeli-81 [/color]Olit kirjoitellut viimeviikon pinoomme, joten tervetuloa mukaan! Kirjoitappa itsestäsi vielä lyhyt esittely niin saamme lisätä sinut listalle!

Nyt on tosiaan ollut hiljaista pinossamme jo toista viikkoa, missä kaikki on? Tulkaapa kertomaan kuulumisia, älkääkä vain heiluko siellä taustalla.

Sitten omaa napaa...

Nyt on kp13 eli tärppiaika alkaa olla todella lähellä. Tilasin nyt sitten ensimmäistä kertaa ovistestejäkin ja pitäisi niillä alkaa testailemaan. Nyt menossa neljäs kierto clomeilla + teroilla ja soittelinkin lääkärille, että mitäs sit tehdään jos ei vieläkään tärppää. Mun käskettiin kokeilla ilman mitään lääkkeitä pari kuukautta ja katotaan tapahtuuko sinä aikana mitään. Ja siinä helmikuun puolella pitäisi sitten varata aikaa, jolloin mulle tehtäisiin tähystys, avattais ja tutkittais munasarjoja tai jotain. Niin ja miehenikin pääsee sitten tutkimuksiin.

Oli jotenkin helpottavaa kuulla jatkosta, mutta toisaalta aikaa menee taas aivan kauheesti, kun pari kuukautta vaan " kattellaan" . Kaikesta huolimatta yritän ajatella positiivisesti ja nähdä myös niitä hyviä puolia, mm. saan opinnot pidemmälle, joka varmaan helpottaa järjestelyjä tulevaisuudessa.

Tämmöistä minulle. Tulkaahan muutkin kertomaan kuulumisia. Itse niin kovasti jännään Mia79:n puolesta, että milloin ne nyytit syntyvät, vaikka sinne laskettuunaikaan on kuitenkin aikaa...

Tässä taannoin kerroin teille, että sain jälkikäteen tietää ovuloineeni viimekierrossa, kun olin ollut s-prog kokeessa. Nyt sitten aloitin jo viikko sitten kp 14 tekemään ovulaatiotestejä. Lauantaina kp 19 sitten näytti selvää plussaa sen suhteen! Ja oltiin sopivasti miehen kanssa mökillä rentoutumassa. Ei olisi voinut parempaan aikaan siis ovis tulla! Nyt sitten jännätään parisen viikkoa. Tää oli siis elämäni toinen ovulaatio, jonka tiedän varmasti olleen. Mullahan on PCO, joten ovikset on ihme. Kyllä tää tekee ihmisen niin kiitolliseksi ja onnelliseksi, kun kroppa toimii niinkuin pitää kaiken takkuilun jälkeen. Eli hyvää kuuluu tänne yhä. : )

Hyvää viikkoa kaikille ja pärjäilkäähän!

Joo on ollu aikas hiljasta pitkiksillä, meilläkin kone oli pimeenä pari päivää niin ei oo päässy nettiin.

Täällä eletään luultavasti hyviä aikoja, nyt kp16 ja luulen et ovis on ollu eilen/tänään. Tuli kyllä elämäni ovislimat, tänään hiipumassa, jos menkat alkaa tossa kahen viikon päästä, niin luultavasti clomit on mulla toiminu.

Vähän harmittaa kun en missään seurantaultrissa käyny, niin ei tiedä mihin uskoa. ja nyt taas huomasin, että mun nännit(kauheeta omaa napaa!!)on järkky suuret, siis ensinnäkään en omista nännejä, oon pienirintanen ihminen... jotkut hormoonit varmaan toimii:) siis en voi valittaaa!!!

Meillä oli tossa miehen kanssa aika tiukat keskustelut tästä vauvahommasta ja mun itkukäyttäytymisestä. Oon ottanu tän asian " vähän" ehkä liian kovasti, jotenki mä sain itteeni semmosta positiivista tervettä järkeä koko touhuun. ja nyt ollaan molemmat hyvillä mielin. Siis molemmat todella halutaan lasta, mut aina kun mun menkat alkaa, ni se on mulle maailmanloppu...katelllaan mitä tapahtuu!!

Plussasäteitä!!

-maya-

En ookkaan tähän pinoon pitkiiiiin aikoihin kirjotellu, oon käyny kuumeilemassa tuolla Ensikoissa, vaikka on ollu sieltäkin taukoo nyt muutama päivä.

Kiva kuulla [b]Pantteri[/b] et kaikki oli ok. Antaa kyllä toivoo, et kaikki tosiaan voi olla ihan ok vaikka on pitkänpitkät kierrot..

Mä niin viime kierrossa kehuin bonganeeni ovikse, kun oli kropassa selvääkin selvemmät oireet ja tikkuun tuli 2 viivaa heti paikalla. Samaa ei voi sanoo tästä kierrosta. Mä luulin et toi ovulaation metsästys on helppoo tässäkin kierrossa, mut katin kontit!

Tikutin ja tikutin, eikä mitää oireita ollu, ei siis mitään. Sitte rupes näkyyn haaleeta ovisviivaa kp32-33 ja se vahva viiva tuli tikkuun kp 37 eikä siis MITÄÄN oireita.

Nyt on menossa kp44 eli odottelen tässä menkkoja tulevaks kp51. Se onkin sitten tältä vuodelta toisiks pisin kierto (pisin 57). En tosin jaksa uskoo et jos ovis on näin myöhään, et siitä mitään plussaa tulis.

Onks muuten teidän lääkärit sanonu, et kun on pitkät kierrot ja saa sen viivan ovistikkuun eli pitäs olla lh-hormoonia kropassa, niin se tosiaan tarkottaa sitä et ovuloi? Vai voiko kropassa muuten vaan olla sitä lh-hormoonia tiettynä aikana kuukaudesta, vaikka ei ovuloiskaan?

terveisin

wäiski

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat