Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

Mikä on ikäraja sterilisaatioon miehellä ja naisella?

Kaksi lasta on, eikä enempää hermot kestä. Ikää minulla 27v ja miehellä 29v.

Kommentit (7)

Ei mulle ainakaa lääkärit vastustellut kun osasin perustella hyvin miksi juuri sterilisaatio. (Itse olen 30 v. ja 2 lasta). Mutta, jos heyhtään havaitsee että epäröi niin vastuuhan heillä painaa, on oltava tietoinen että se on LOPULLINEN päätös. Yksi lääkäri sanoi että yllättävän moni luulee että sterilisaation purkaminen on pikkujuttu mutta sitä se todella ei ole.

Eräs ystäväni miehensä kanssa kävivät juuri ko. lääkärissä heillä ei ole yhtään lasta eivätkä haluakaan ikää noin 30 v. Heillä on hyvät perusteet sterilisaatioon eikä lääkäri ollut sanonut vastaan. Tulee kyllä väkisin mieleen että ne joille lääkäri sanoo ei, eivät ole loppuun asti miettineet asiaa.

Mikään hormonaalinen ehkäisy ei käy, eikä kuparikierukkakaan. Raskaus on riskiraskaus aina kiitos geeniperimän. Kysyin gyneltä joka sanoi että ei kun olet vielä niin nuori.

Ja sitten on kuulunut kommentteja tyyliin: entä jos se sun lapsi kuolee ja sut on steriloitu ja sitten ei voi saada enää lapsia?

Millä tavallahan se eroaa siitä että jos on vaikka 6 lasta ja ne kaikki kuolee vaikka onnettomuudessa kerralla ja äidille on tehty sterilisaatio?

Argh.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Ja voin sanoa,et olet vielä nuori ja ajatusmaailma muuttuu vielä monesti ennenkuin täytät 40. Mieti vielä, sivusta olen nähnyt niin monta katujaa ko. aiheesta.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat