Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Seuraa 

Apua, välillä mahaa polttaa, etenkin ylävatsaa ja välillä koko mahaa. Oireita on ollut jo joitakin kuukausia. Välillä ei mitään. Mitähän tämä vois olla? Mahahaavan oireitako vai sappi? Ei millään innoistais lähteä siihen vatsan tähystykseen, varmaan kamalaa?!!! Onko muilla vastaavia kipuja? Ja kokemuksia tuosta tähystyksestä jos siihen vielä tässä joutuu.

Kommentit (3)

Mulla oli just tuollaset oireet, kramppeja oli muista syistä, mutta tuo mahahaava oli paineen tunne ylävatsassa, siis rintakehän alareunassa ja välillä siihen " viilteli" myös. Tähystystä myös pelkäsin, mutta nukuttivat sillai, että heräsin puolituntia toimenpiteen jälkeen. Inhottavaa oli vain se kun suihkuttivat puudutusainetta kurkkuun, että nielemisrefleksi häviäis toimenpiteen ajaksi. Se tuntui kamalalta ja kysyinkin ekan suihkauksen jälkeen ihan paniikissa, että miks tuntuu että kurkku turpoaa... :) No,sitten nukahdin, joten ei sen kummempaa. Heräsin ok. :) onneks ei ollut paha tilanne, söin kyllä useemman kuurin lääkkeitä, mutta ruokavalio ja stressin vähentäminen auttoivat yhtä paljon. Nyt vielä oireilee satunnaisesti. Pitää olla tarkkana siitä mitä suuhun laittaa. Viime viikot oon lipsunut, ja se tuntuu, pitää ottaa taas niskasta kiinni, että saa vatsan kuntoon ilman lääkekuuria... siis alkoholi, kahvi, musta tee, sitrushedelmät, omenat (ja muut hapokkaat hedelmät ja vihannekset, esim. paprika ja tomaatti), etikkaiset jutut, rasvaiset/käristetyt/uppopaistetut ruoat pois... mulla auttoi pahimmassa tilanteessa se kun söin useemman päivän pelkkää kaurapuuroa... se on hellää vatsalle. :)

Paranemista, mutta mene sinne tutkimuksiin, mieluummin kärsit hetken ja hoidat vaivan kuin kehität siitä jotakin harmillisempaa.

Mulla on ollu kans noita vatsa ongelmia.Mulla oli lisäksi siinä oksentelu.Vatsantähystys tehtiin ja eihän se mikään miellyttävä juttu ollut, mutta kyllä siitä hengissä selviää.Ja se ei kestä kovin kauaa.Mulla on sen lisäks vielä vatsa viipalekuvattu tossa muutama päivä sitten.Odottelen vastauksia.Tähystyksessä ei mitään vatsahaavaa ja koepalat ok, mutta vatsalaukku jotenki jäykähkö ja jotain muuta en muista mitä mut sen takia kuvattiin.Rohkeasti vaan tähystykseen.Siinä selviää ainakin heti onko vatsahaavaa vai ei.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Mulla on samanlaiset vatsakivut jatkuneet pari vuotta, välillä pahempana, välillä ei mitään. Diagnoosi siis vatsakalvon tulehdus. Kahvin poisjättäminen auttoi selkeästi asiaa. Mulla on lääkekuuri menossa ja se on auttanut todella hyvin. Myös helicobakteeri on katsottu verestä ja muut veriarvot sekä ultrattu koko vatsan alue. Tähystyksestä ei ole ollut edes puhetta, eikä sitä nyt varmaan tarvitakaan jos tämä lääkitys puree.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat