Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Seuraa 

Olen menossa tuttavan luokse tupperin kutsuille. Aikaisemmin en ole hänen luonaan vieraillut. Mietinkin nyt kuuluuko hyviin tapoihin viedä jotain mennessään esim.kukkapuska (siis näin kun menee vain kutsuille).

Kommentteja kiitos!

Kommentit (13)

ja ollut monissa vieraana, eikä minulle ainakaan ole tuonut kukaan mitään tullessaan. Niinhän se kuuluukin mielestäni olla, kun kyse ei ole mistään juhlista tms. Mutta jos haluat jotain viedä, niin kukkakimppuhan on ihana ajatus!

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Ei tosiaan tarvi mitään viedä, mutta jos saan suositella niin Tupperwaren jäätelökauha on maailman paras! Ja mikrokannu on yllättävän monikäyttöinen, siinä sulaa leivontarasva, keittyy annos kaurapuuroa ja kypsyy jauheliha parissa minuutissa, hautuu tee ja paljon muuta.

Emännänlahja on Tupperilta palkinto emännälle ja sitä parempi mitä enemmän on väkeä. Siinä ehkä yksi syy kutsuusi ja olet hyväntekijä kun menet ;)

mutta ehkä jos olet menossa ekaa kertaa kyseiseen paikkaan, niin voisi harkita... en kyllä mitään isompaa veisi kuitenkaan.

Ja Tupperware-kutsuilta ei tosiaankaan tarvitse ostaa mitään! Emännän emännänlahja riippuu osittain siitä, kuinka monta vierasta on paikalla, ei siitä, kuinka paljon he ostavat.

Onhan tuokin tietysti yksi näkökanta asiaan.

Ihminen tietysti usein kuvittelee muiden ihmisten ajattelevan samoin kuin itse ajattelee, eli tässä tapauksessa en itse kyllä ole koskaan harmistunut siitä jos joku jotain tuliaisia on sattunut meille tuomaan ;) Päinvastoin, ilahdun aina kovasti! Eikä tämä tarkoita sitä että jotenkin olettaisin että PITÄÄ tuoda, tai että loukkaantuisin jos joku meille tulee kylään ilman tuomisia, en tietenkään!

Mielenkiintoista että näinkin ajatellaan! No, siitä huolimatta aion jatkaa " ärsyttävää" tapaani, ja jos siltä tuntuu niin vien jotain pientä mennessäni, usein juuri kukkakimpun tai pienen ruukkukukan tms. helposti hävitettävää...ja jos siitä joku saa ahdistusta, niin saakoon ;D

Eikä tarkoitus suinkaan ole että veisi jotain kallista ja prameaa, tyyliin " pistäkää paremmaksi kun itse tulette vastaisuudessa kylään" , vaan pientä arjen ilahdutusta.

No, tyylejä ja mielipiteitä on monia. Jotenkin tuntuu vaan tylyltä ajattelutavalta että ei koskaan veisi mitään kylään mennessä, koska on se pieni mahdollisuus ettei siitä pidetäkään....uskoisin että suurin osa kuitenkin pitää vaikkapa kukkakimpusta (ellei ole allergiaperhe kyseessä esim..)..? Vai olenkohan sitten ihan outo itse ;))

Hyviä kyläreissuja kuitenkin Nipo ja kaikki muutkin, tuliaisilla tai ilman :) !

...tosin itse pidin tupperit keväällä, kun olimme juuri muuttaneet uuteen omakotitaloon ja sain muutaman " tuparilahjan" samalla kertaa. Tuohon lihavaan lompakkoon kommentoisin, että kutsuille meno ei todellakaan velvoita mihinkään ostamiseen! Itse olen ollut useilla kutsuilla ilman, että mitään olen ostanut, eikä kukaan ole tullut sanomaan, että ei tarvii tulla ensi kerralla, jos et mitään tilaa. Omilla kutsuillanikin oli henkilöitä, jotka eivät mitään tilanneet, eikä se minua häirinnyt! Joten mukaan vaan kekkereille, lahjan kanssa tai ilman, vaikka et mitään olisi ostamassakaan :o)

Kyllä minäkin rasitun, jos joku kantaa meille jotain turhaa krääsää, mutta ei sellaisia onneksi kovin usein meillä käy!

Kukat ja/tai kahvipaketti (tai maustetee) on ne parhaat tuliaiset!

... ja tilata paljon tupperin astioita niin emäntäkin saa isomman lahjan. Ei siis tarvii viedä kukkia, keksejä eikä pullaa...

Jos ei haluu tilata mitään, niin kandee sitten jättää kutsut väliin.

ilman että veisin esim. kukkia mukanani :) . Eli itse olen sitä mieltä että on mukava tapa viedä pikku tuliainen, etenkin jos kyläilee ensimmäistä kertaa.

Eihän se mikään pakko ole, mutta mielelläni ilahdutan ihmisiä pikku lahjoilla, siitähän tulee itsellekin hyvä mieli :)

Minusta tuntuu, että hyviin tapoihin kuuluu viedä jotain kun menee toisen kotiin ensimmäisen kerran oli syy vierailuun mikä tahansa. Normaalisti tupperi-kutsuille ei tarvitse viedä mitään (ei edes sitä lompakkoakaan, sillä saahan sieltä laskun mukaan, jos jotakin ostaa).

Itse veisin jotain pientä esim. just kukkapuskan ihan vaan siksi, että olen ekaa kertaa menossa toisen kotiin.

Oletko varma, että ilahdutat?

Itse nimittäin ainakin saan todellisuudessa stressiä ja ahdistusta ihmisistä, jotka tuovat aina jotain tullessaan, kahdesta syystä:

- tulee tunne, että itsekin pitäisi aina viedä jotain eikä aina ehtisi eikä jaksaisi etsiä ja miettiä

- useimmiten tuliaiset ovat aivan turhaa krääsää tai sitten jotain epäterveellisiä herkkuja lapsille

Enkä tietenkään näytä sitä noille ihmisille, vaan kiitän kohteliaasti (itsestäänselvää, mutta täytynee mainita kun kyseessä on nettipalsta ;)

Äläkä missään tapauksessa ota tätä loukkauksena. Tiedän, että tarkoitat todennäköisesti vain hyvää ja olet todella ystävällinen ja suloinen ihminen.

Itseäni vain ahdistaa ajatus, että vieraileminen toisten luona olisi niin hankalaa ja työlästä - ja vielä enemmän ajatus, että vierailut harventuisivat tai jäisivät väliin siksi, ettei ole aikaa tai resursseja hankkia tuliaisia (tai nolottaa kutsua joku, joka tuo aina jotakin eikä itse vie mitään). Lisäksi meillä on muutenkin täysissä kaapeissa pilvin pimein tuliaisiksi tuotuja koriste-esineitä, pikkutauluja, kynttilöitä, servettipaketteja, piirakkavuokia, pehmoeläimiä, kiuluja ja löylykauhoja, koreja, tuoksuöljyjä,... ja karkkeja, joita kukaan ei halua syödä! Oikeastaan ainut, mistä pidän, ovat kukkapuskat, koska ne voi heittää tietyn ajan kuluttua roskiin ja onhan niistä sen aikaa iloa jos sattuu kotona olemaan ;) Toki niitä voisi lahjoitella eteenpäin, mutta kun siitäkin on vaivaa, enkä halua viedä toisten harmiksi jotain mitä en itsekään tarvitse eikä meillä edes taida olla paljoa tuttavia, jotka oikeasti tarvitsisivat kyseisiä juttuja.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat