Vierailija

Olettaen, että työmatka on molemmille suunnilleen yhtä pitkä.

Sivut

Kommentit (39)

Lainaus:

Meillä noin, että mies autoilee ja minä menen julkisilla. Miehellä töihin matkaa 1km ja minulla taasen menee matkaan puolituntia ja käytän junaa.

Idiootti täytyy ihmisen olla, jos ei käytä julkisia JOS ne kulkee hyvin omalle työpaikalle.

Lainaus:

Kummallakin oma auto ja yksi lisäksi, sekä miehellä motskari ja emme todellakaan käytä ikinä julkisia!

Sisältö jatkuu mainoksen alla

syy oli äitin. Isä ei suostunut bussiin ja äiti taas meni mielummin bussiin kuin tuhlasi toiseen autoon. Ei se rahasta ole koskaan ollut kiinni vaan piheydestä.

Meillä se menee autolla, kumpi vie lapset hoitoon. Riippuu vähän työajasta ja päivästä, kumpi vie ja kumpi kulkee julkisilla.Hyvin toiminut meillä tämä systeemi.

Joillakin miehillä on jostain syystä tosi korkea kynnys mennä linja-autolla.

Naisilla sen sijaan harvalla. Kumma juttu!

Työmatkaa kummallakin 12km suuntaansa. Bussilippu maksaisi 60 euroa naama per kuu eli 120 euroa kahdelta. Ja sitten olisi aikataulujen varassa (vain 2 bussia tunnissa) sekä joutuisi vielä kävelemään bussipysäkille reilut 5min suuntaansa.

Tuolla 120 eurolla ostaa meidän autoihin jo kyllä kevyesti kuukauden työmatkabensat!

Jos bussin kk-lippu olisi selkeästi halvempi, esim 25 eur/kk, niin varmasti kuljettaisiin bussilla. Mutta siitä kyllä pitäisi olla jotain muutaki hyötyä kuin ympäristöseikat. Ei todellakaan mennä bussilla töihin, niin kauan kuin kuukausiliput on sikahintaisia.

Kyllä varmasti ihmiset saataisiin omista autoista busseihin jos haluttais, mutta ei taida päättäjät haluta, lippujen hinnoista päätellen...

Lainaus:

usein miehellä on uusi tilava auto, farkku tai tila-auto ja vaimo kuskaa lapsia jossain datsun 100A:lla vm -78.

Naapuri perheessä miehellä on työmatka-autona uusi Mersun farkku ja vaimon käytössä on Nissan micra, jossa matkustaa päivittäin äiti ja 3 lasta, hyvä että ruokaostokset mahtuu siihen, en ymmärrä miten saa lasten rattaat siihen mukaan

...työsuhdeauto, jolloin hänen on käytettävä sitä?

Meillä mies ajaa töihin meidän omalla autolla ja minä ajan töihin työsuhdeautolla. Työmatka kummallakin n. 50 km yhteen suuntaan, mutta täysin eri aikaan ja myös eri paikkaan, joten yhteiskyyti ei mahdollinen. Julkinen poissuljettu huonojen yhteyksien vuoksi kummallakin - toisaalta, tyttärelle tulisi kohtuuton tarhapäivä, jos käyttäisi julkista (joka siis hidas ja monella vaihdolla).

Lainaus:

Siinä tarvitaan oikeasti munaa, että kehtaa kulkea bussilla tai metrolla niinkuin köyhät.

Me kuljetaan molemmat samalla henkilöautolla, koska se on halvempaa kuin että toinen tai molemmat kulkisivat julkisilla...

Mä olen se pihi tyyppi, joka säästää kulkemalla bussilla. Mies laiskottelee ja nauttii "vapaudesta" oman auton kyydissä. Hän ei millään jaksa nöyrtyä odottelemaan pysäkillä bussin tuloa. Ja mä en ymmärrä, miksi ei.

asenne- ja viitsimiskysymys. Mä haluan kulkea julkisilla, ihan jo ekologisista syistä, ja mun on kyllä todella helppokin mennä töihin julkisilla. Ruuhka-aikaan julkiset kulkee mun töihin nopeammin kuin mitä omalla autolla pääsee.

Lisäksi tykkään pyöräillä kuivina aikoina töihin.

Mies taas on henkeen ja vereen automies.

Minä kuljenkin, mutta mieheni ei. Hän kyllä ostaa joka kuukausi kuukausilipun, mutta käy useimmiten autolla töissä. Selityksiä autoilulle ovat mm. vesisade, huonosti sopivat bussiaikataulut (seuraava bussi tulisi vasta 10 minuutin päästä, ei jaksa odottaa), väsymys (ei jaksa kävellä pysäkille 400 m), vitutus (bussi oli viimeksi niin paljon myöhässä), pitää käydä töiden jälkeen siellä sun täällä, kannettava on mukana eikä jaksa kantaa sitä ym. ym. Ja bussimatka olisi vain 10 minuuttia, niin että se nyt ei olisi mikään ylivoimainen.

Kieltämättä vähän ärsyttää miehen "turha" autoilu!

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat