Vierailija

Onko muilla tällaista että n. viikkoa ennen kuukautisia kaikki tuntuu tosi tylsältä ja mieli on maassa? Aikaisemmin jo vähän hätäännyin kun en ymmärtänyt miksi välillä olin niin masentunut, mutta nykyään olen oppinut ymmärtämään kehoani ja kun huomaan että olen alamaissa niin hoksaankin, että kohta alkaa kuukautiset...

Sama taas menossa tässä kuussa. Kaikki on ihan hyvin muuten. Töitä riittää, rakennuksella menee hyvin, lapset voivat hyvin, viikonlopuksi tiedossa kivaa ohjelmaa. Silti tuntuu, että mulla on mieli vaan maassa!

No sitten kunhan menkat vaan alkaa niin olen taas positiivisempikin, onneksi ja tulevaisuus näyttää valoisalta.

Onko kellään muulla samanlaista?

Kommentit (11)

ole tosiaankaan niin kaukana masennuksesta. Itse sairastan myös masennusta, ja tuo pms-masennus on kyllä masennusta siinä missä muukin masennus.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Lainaus:

Eikö helpottanutkin kun oivalsi, että masennus johtuu kuukautiskierrosta? Minua ainakin se helpottaa (vaikkakin haluaisin nytkin että ne menkat alkais jo), kun tietää että tämä tästä kääntyy pikkuhiljaa taas parempaan. Mutta kyllä tuo oivaltaminen kesti hetkensä, esim. miestäkin haukun aina ennen kuukautisia ja olin jo jopa monesti jättämässä hänet. KUNNES hokasin että sama juttu joka kk:))).

Mulla on yksi kauhea YÖ pian oviksen jälkeen - kierin sängyssä TODELLA mustien ajatusten kanssa :-/ Mutta tiedän onneksi että jo aamulla ja viimeistään parin päivän päästä helpottaa

miten synkkää, turhaa ja tyhjää elämäni on. Joudun oikein eksistentialistiseen kriisiin. Kesti tosi kauan, ennenkuin oivalsin kuukautiskierron ja näiden masennusjaksojen yhteyden. Helpotti kyllä heti kun oivalsi, että hormonit ne siellä heittelee. Raskausaikana todella oivalsin, miten suuri vaikutus (minulla ainakin) hormoneilla on mielialaan (olen kyllä nuorena sairastanut masennuksen, joten taipumusta on). Kauhulla odotan vaihdevuosia.

Nykyään suhtaudun asiaan niin, että vetäydyn viettämään Kansallista masennuspäivääni (siis iltaa, jos työpäivä) herkkujen ja naistenlehtien kera vuoteeseen. helpottaa kummasti. Lepopäivä tai pari tekee ihan hyvää.

tulee aina 2 päivää ennen menkkojen alkua. Siitä tiedän että jaa menkat on tulollaan, vaikka yritämme vauvaa. Ja sehän sitten masentaa vielä enemmän..

Eikö helpottanutkin kun oivalsi, että masennus johtuu kuukautiskierrosta? Minua ainakin se helpottaa (vaikkakin haluaisin nytkin että ne menkat alkais jo), kun tietää että tämä tästä kääntyy pikkuhiljaa taas parempaan. Mutta kyllä tuo oivaltaminen kesti hetkensä, esim. miestäkin haukun aina ennen kuukautisia ja olin jo jopa monesti jättämässä hänet. KUNNES hokasin että sama juttu joka kk:))).

Lainaus:

ja kaukana masennuksesta. Pahoihin pms-oireisiin saa apua lääkäriltä, esim. terolut-lääkkeitä.

Mutta PMS:han oireilee just tällai: masennuksena, kiukkuna, negatiivisuutena, ruoanhalu lisääntyy, paino nousee, tulee finnejä jne

En oo nyt tähän mitään lääkkeitä hakemassa. Ihan jo pelkkä tieto auttaa että tämä aina helpottaa. Tietty jos vain pahenee niin sit pitää jotain tehdä.

Ap

itkeä pillitän, kun kaikki on toivotonta ja synkkää ja haluaisin vaan jäädä nukkumaan, kun unissa sentään tapahtuu jotain mukavaakin...

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat