Vierailija

tulisi äitinsä syntymäpäiville vieraana- kahvittelisi ja seurustelisi. Ja sinä miehesi kanssa leipoisitte tarjottavat etukäteen, keittäisitte ja kaatelisitte kahvit ja tiskaisitte tiskit?

Miehen sisko olisi sinua muutaman vuoden vanhempi ja asuisitte samassa kaupungissa.

Sivut

Kommentit (25)

mitään avaruustiedettä ole, eikä tiskikoneen käyttökään, niin ei kai tuossa mitään... Tunnetko, että se on jotain sinulta pois, kun joudut tekemään jotain toisten hyväksi?

En tietysti alkaisi sellaiseen, että olisin vain jonkun keittiöorjana, enkä saisi itse esim. juoda sitä kahvia ja syödä leivonnaisia toisten seurassa, vaan minun pitäisi vain olla essu päällä keittiön ovenraossa kärppänä vaanimassa, että ennättäisin toisia palvelemaan. Mutta kyllä meillä ainakin kaikki ovat samaan pöytään samaan aikaan päässeet, vaikka joku olisikin leiponut ja keittänyt kahvin.

Jos tuollaista keittiöorjameininkiä pitää harrastaa, niin siinä pitäisi ainakin vuorotella, ettei aina ole samat ihmiset köökin puolella.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

minä jälkikäteen ihmettelisin sitäkin, jos miehen veli (jota hänellä ei ole) ei olisi millään tavalla osallistunut juhlien järjestämiseen vaan tullut vain vieraaksi.

Itse asiassa tuolla juhlissa pyysin miehen siskoa kerran laittamaan kahvipannun päälle ja kerran auttamaan tiskaamisessa, koska tuntui, että minun ja miehen kädet eivät vain riitä. Sisko totesi ensimmäiseen että ei ehdi, kun on juuri menossa katsomaan, onko kännykkään tullut viestiä ja toiseen, että ei voi tiskata, kun kynsilakka menee pilalle.

Vieraita oli 52, ei tiskikonetta ja emme todellakaan ehtineet juoda kupillista kahvia. Olimme 6 tuntia keittiössä juhlien aikana, tunnin sen jälkeen siivoamassa jäljet. Ennen juhlia 1½ tuntia laittamassa kaikkea valmiiksi. Ennen juhlia sisko meikkasi kun me laittelimme, juhlien jälkeen luki lehtiä ja kyseli, eikö jo lähdetä. Sanoi olevansa väsynyt juhlista ja lepäävänsä, kun pyysin avuksi, että päästään nopeammin.

Mutta kai tämä on normaalia niin kuin sanoitte.

ap

vanhempieni juhlilla, eikä veljeni ole osallistunut muuta kuin syömällä. En ole itsekään tajunnut, että olisihan veljenikin voinut jotakin tehdä. Tästä lähtien vaadin veljeäni osallistumaan, ja sanon, että KAIKKI olivat sitä mieltä AV:lla, että juhlien järjestely ei voi olla vain minun tehtäväni.

kukaan ei pyytänyt meitä apuun, ei edes anoppi, vaan anoppi totesi molempien lastensa kuullen, että jäävät (70v) juhlat järjestämättä, kun hän ei jaksa leipoa ja kahvittaa. Mies sanoi heti, että täytyyhän äidin juhlat saada ja sisko säesti. Seuraavana päivänä mies soitti äidilleen ja tarjosi apua. Sisko ei vastannut äidin tai meidän puheluihin ennen kuin pyysi kyytiä.

ap

että tytär ei halunnut järkätä juhlia, mutta poika halusi. Se on tietty eri juttu, ettei nätisti pyydettäessä edes yhtään auta vaan keksii huonoja selityksiä. Tosin alkoi kyllä kuulostaa siltä, että ap alkoi tarinoida lopulta omiaan. Meni jotenkin niin överiksi jo mainitun kälyn käytös viimeisimmässä selostuksessa...

paheksua vai. Olet varmaan itse suostunut ko järjestelyyn tai miehesi on. Itse voisin toimia niin kuin miehesi sisko, mutta en olekaan mikään keittiöhirmu ja en osaa leipoa. Eli ?

Anoppisi poika siis halusi järjestää juhlat mutta tytär ei ollut innostunut emännöimisestä?

Mikä tässä oli ongelma? Jos isosisko olisikin ollut isoveli, olisiko osallistumattomuus ollut hyväksyttävämpää?

Siskon käytöksessä ei ole musta mitään moitittavaa, jos häneltä ei ole apua pyydettykään. Kannattanee varmaan kysyä anopilta että miksi hän pyysi apua vain teiltä eikä siskolta, eihän siskolla ole siihen välttämättä mitään osaa eikä arpaa.

asetelmasi: miniä vai tytär? Minun mieheni leipoo, keittää kahvia ja tiskaa siinä missä minäkin, ja poika voi järjestää juhlat siinä missä tytärkin. Itse varmasti tuossa tilanteessa miehesi siskona olisin ainakin vähän tiskaillut tai muuta.

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat