Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Teetkö kesälomalla jotakin ilman lapsia?

Vierailija

Olenko kummallinen, jos ajattelen, että kesälomalla haluaisin olla yhden illan tai yön ilman lapsia, yksin tai kaksin miehen kanssa tai että kaipaisin vaikka pari tuntia omaa aikaa lomani aikana tai jonkun menon ihan itsekseni.

Kommentit (14)

Vierailija

mutta ei :(. Ja tarkoitan siis että pääsisi oikeasti jonnekin kahdestaan, ei mitään että käy syömässä jossakin. Kyllähän niitä lapsenvahteja olisi juuri tuollaisille parin tunnin keikoille mutta ei yön yli-matkoille :(. Isovanhemmat asuu molemmat lähellä, mutta ei heistä apua saa :(.

Vierailija

mulla ja miehellä ei ole yhteistä kesälomaa. Molemmat vietämme lomamme lasten kanssa, joten eipä paljon ole mahkuja yksin vietellä lomapäiviä tai iltoja...

Vierailija

ja varmaan yritämmekin sen järjestää. Lapset voivat olla yhden yön vaikka mummolassa.

Sen lisäksi käyn ihan varmasti jonakin päivänä yksin shoppailemassa (lapsille vaaatteita alesta) ja varmaan jonkun kerran tapaan joitakin ystäviäni kaupungilla.

Vierailija

kaksin, mutta ehdottomasti se ei ole lapsilta pois. Lapset haluavat nähdä virkistyneitä ja onnellisia vanhempia.

Jos vähääkään tekee mieli tai on tarvis omaan aikaan, huono omatunto ja syyllisyys pois.

Itse olin joskus juhannuksena yksin kaksi päivää kotona, mies ja lapset mökillä, oli ihana lahja mieheltä kun mulle sen soi.

Tänä kesänä aion mennä joku aamupäivä la tai su Hietsun kirpparille, kierteleen kaupungille, kahvittelemaan ulos jne.

Etenkin tuulettamaan ajatusiani, vapaan muiden tarvitsevuudesta, olla omalta nimeltä, ei äitinä.

Vierailija

...ja olla miehen kanssa kahdestaan.

Toinen yö ollaan ihan kotosalla (käydään syömässä ja ehkä jossain tanssimassa meidän hääpäivänä), toinen yö hotellissa ystävien häiden jälkeen, toisessa kaupungissa.

Lapset 8v, 6v ja 1,5v, ovat aina silloin tällöin muutenkin mummilassa hoidossa, jos meillä vanhemmilla menoja. Todennäköisesti kesällä vietetään kahdestaan aikaa esim käydään kaupoilla ja syömässä kun lapset hoidossa. Kiva olla välillä mies ja vaimo, eikä aina äiti ja isä :)

Vierailija

mutta yksin aion olla jossain välissä ainakin päivän. Patistan pojan ja miehen "ukkoporukassa" vaikka kalaan päiväksi, että saan vaan lojua ja olla hetken hiljaisuudessa.

Vähän ollaan puhuttu 2-3 päivän matkasta johonkin kaupunkiin, Tukholmaan, Riigaan tms, mutta ajankohta saattaa mennä myöhemmälle syksyyn. Katsotaan nyt innostuisiko ystäväpariskuntamme maailmalta lähtemään mukaan ja mikä heidän aikataulunsa olisi.

Vierailija

En tiedä onnistuuko koska veljen lapset on mummolassa 3vkoa niin en ehkä kehtaa pyytää omiani enää hoitoon (vaikka ovatkin jo 5v ja 12v). Jos saamme 1-2päivää kahden niin ulkoilemme, käymme ulkona rauhassa syömässä ja uimassa jne. Voi kun olisi kivaa..

Vierailija

Menen luultavasti kaverien kanssa mökille. Ja käyn kaupungilla jne. Miehen kanssa tehdään myös kahdestaan asioita, mutta se ei ole meille mitään harvinaista herkkua, sillä meillä on hyvä tukiverkosto ja lähin mummola 300 metrin päässä :-).

Uusimmat

Suosituimmat