Vierailija

hyvää äitienpäivää sinne myös :)

Kommentit (11)

Olen pitkin kevättä tehnyt suursiivousta muuton takia. Kaappien kätköistä paljastuu vaikka mitä aarteistoa; sisutusjuttuja, kirjoja, astioita ja vaatteita. Ne ovat kaikki hyväkuntoisia ja kivoja, minulle ei niillä enää vain ole käyttöä.

Ensin ajattelin pistää rahoiksi ja myydä tavarat huutiksella, mutta sitten iski "herätys". Miksen vois vain lahjoittaa niitä pois? Olen vienyt kassikaupalla tavaraa kirpputorille, jonka asiakkaana olen säännöllisesti, tiedän tuotteiden löytävän hyvän kodin ;-) ja kirppistoiminnan saavan rahoitusta.

Rahan lahjoittaminen hyväntekeväisyyteen on tärkeä asia, mutta valitettavasti

osa annetusa summasta päätyy aina joihinkin hallinnollisiin tai muihin kuluihin.

Lahjoittamalla itselleen tarpeettomattomat jutut suoraan eteenpäin vältytään tältä.

Iloista äitienpäivää !

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Olen vain iloinen, jos joku ystävä suostuu ottamaan vanhoja vaatteita vastaan. Sittenpä tiedän, että itsekin todennäköisesti saan joltakulta vanhoja vaatteita käyttöön jos tarvitsen.

En halua käyttää vähäistä vapaa-aikaani niiden myymiseen.

Vaatteet pistän UFFiin tai johonkin vastaavaan laatikkoon siitä huolimatta, että tiedän suuren osan varoista hupenevan hallinnollisiin kuluihin - mitä siitä, pääasia etten kuormita luontoa heittämällä niitä roskiin. Ne hallinnolliset kulut ovat jonkun palkkaa tehdystä työstä, ja voin ihan hyvin osallistua siihen.

Nuoremmille sukulaisille pystyi pitkään tunkemaan vanhoja tavaroitaan (astioita, huonekaluja jne), mutta nyt nekin alkavat olla jo niin isoja ja työelämässä, etteivät hirveästi halua ottaa vastaan. Lähetyskirppikset sun muut kuitenkin ottavat.

En ole ikinä myynyt, vaan annan aina ilmaiseksi tarpeettomat tavarat ja vaatteet. Minusta ei ole mihinkään kirppikselle tai huutonettiin muutaman rovon tähden. Ei mulla ole aikaa. Mukavampi antaa jollekin, joka tarvitsee :)

Kierrätän tavaraa jos se on mielestäni riittävän hyvää. Muuten roskiin vaan.

Osan voi antaa tuttaville, osan UFFille, lastentarhaan jne.

Saan tyydytystä siitä kun pääsen eroon turhasta tavarasta, meni se minne vain.

juuri aamulla kannoin taas pari kassillista lapsen vaatteita ja kenkiä roskiin.

joskus laitoin "lahjoitetaan"- osastolle, ihan vain yhdellä olleita, uutena ostettuja vaatteita... niin eikös tullut kuvapyyntöä, valikointia, ilmoittelua etukäteen siitä, millaisia vaatteita ollaan hakemassa, merkkivaatteita tottakai! ym.

poltin siitä niin päreeni, että siitä lähtien ja jatkossakin kannan kaiken tavaran suoraan roskiin.

lapseni on ainokainen, ja kaikki uutena ostetaan.

välillä harmittaa heittää roskiin, mutta kun ihmisten ahneus niin ärsyttää, että antaa mennä.

En kuitenkaan laita mitään lahjoitetaan ilmoituksia tai kuskaa mihinkään kirppareille. Periaatteena on se, että annan lähipiirin tarvitseville, siten olen itsekin saanut suurimman osan tavaroista. Eli kaverien ja sukulaisten kesken lahjoitellaan pineksikäyneitä vaatteita ja muita tavaroita. Jokainen saa ja jokainen antaa hyvän kiertää, kaikki säästää rahaa.

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat