Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

Kumman työmatkan ajaisit mieluummin? Helsingin poikittaisliikenteessä (kehät ym renkaina keskustan ympärillä) 20 km vain maalla kahden kirkonkylän välillä 100 km?

Kommentit (9)

on puuduttava matka, vaikka ajaisi moottoritietä. Muista että joudut ajamaan sen joka päivä kahteen kertaan (siis jos ymmärsin oikein).

Olen tehnyt molempia kuvaamiasi, käytetty aika on suunnilleen sama, tietenkin vähän tuurista ja päivästä riippuen. Ruuhkassa on ärsyttävää ja tuskaista, maantiellä puuduttavaa ja nukuttavaa.

En siis osaa vastata puolestasi.

Sen sijaan asun mieluummin täällä "maalla", koska syntyperäisenä Helsinkiäisenä tiedän, että Kehä III sisällä myös tämä Suomen 4. tai 5. suurin kaupunki mielletään maalla asumiseksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Maalainen on ihminen, jonka työmatkaa eivät ruuhkat hidasta? Sitten olen varmaan maalainen, vaikka kaupungissa asunkin. Itse olen kuvitellut jotenkin aina, että maalainen on kaupunkilaisen vastakohta... hmm.

Ajan päivittäin 80 km työmatkan maalla, ja kyllä, ajan sen mieluummin kuin Helsingissä 40 km. En kuitenkaan yksin ruuhkien takia asu "maalla", vaan on tässä muitakin hyviä puolia.

nro 3

rikas maalainen. Ajan työmatkaa päivittäin 100km suuntaansa (työt edelleen Helsingissä). Muutin tänne "maalle" Helsingistä juuri sen takia, etten kestänyt sitä ruuhkassa istumista.

Matkustamista nyt takana 8 vuotta ja olen todella tyytyväinen tekemäämme ratkaisuun.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat