Seuraa 

Hei allergisten lasten äidit/allergiset äidit!

Meidän vauvalla on ollut allergiaan viittaavaa oireilua ja itse olen erittäin pahasti allerginen (ruoka, siitepöly, eläimet, kemikaalit, lääkkeet, hajut).

Vauva on kohta 3 kk ja pitäisi antaa PDT yhdistelmärokotus. Miten ko. rokotus on vaikuttanut lapsenne allergiaan vai onko mitenkään? Missä iässä allergia puhkesi? Mitä oireita tuli?

Kiitos tiedosta :-)

Kommentit (4)

on ollut pahasti allerginen ruoka-aineille (aluksi lähes kaikille) 6-viikkoisesta alkaen. Iho vaikeasti atooppinen.

Kaikki normaalit rokotukset on annettu, plus vesirokkorokote ja Havrix. Mistään ei ole tullut reaktiota, paitsi kerran taaperoikäisenä (en muista rokotetta) muutamaksi päiväksi patti reiteen.

Hei!

Ei yllätä minua ollenkaan että ihottuma tuli rokotuksen jälkeen. Rokotus on suuri rasite immuunijärjestelmälle. Itse en haluaisi antaa lapselle ko. rokotusta, mutta ei varmaan ole vaihtoehtoa kun mies matkustaa työn puolesta Venäjällä. Neuvolassa sanottiin että hinkuyskään voi näin pieni lapsi kuolla :-(

Vuoden 2005 alusta onneksi elohopea poistettiin rokotteesta ja sen jälkeen rokotteesta on tullut paremmin siedetty. Ei vaan lohduta jos se laukaiseen kroonisen sairauden kuitenkin :-(!

Sisältö jatkuu mainoksen alla

...iho-oireet ilmeni just ton 3 kk rokotuksen jälkeen. Nyt poika 5 kk ja olis pitänyt antaa toinen tehosterokotus, niin jätettiin väliin tai siirrettiin kuukauden päähän. Yritetään ensin hoitaa iho-oireet pois. Eli iho tosi kuiva, atooppinen. Ollaan käytetty yksityisellä, joka antoi vaan listan eri rasvoista ja reseptin Ataraxia (jota ei edes haettu).

Lisäksi kokeiltu vyöhyketerapiaa ja viimeiseksi homeopatiaa. Tällä viikolla jo muutama paremmin nukuttu yö, aiemmin poika heräsi ilmeisesti kutisevaan ihoonsa öisin jopa tunnin välein. Nyt tuntuu, että jopa iho hieman parempi. Itse olen jättänyt kananmunan pois, mutta aloin monen kuukauden jälkeen syömään jälleen maitotuotteita kalsiumin saannin turvaamiseksi.

Kiinteät aloiteltiin varovaisesti 4 kk iässä ja nyt syödään niitä jo päivittäin.

Mulla oli kanssa tosi vakava harkinta 3kk rokotuksesta ja päädyin sen antamaan sitten kuitenkin. No, jälkeenpäin on mietityttänyt että jos kuitenkin olisin jättänyt antamatta....

meillä ihottumaa tuli heti sen jälkeen ja vieläkin nyt kun käytiin 1v rokotuksessa tuli valtava ihottumaläntti jalkaan. joka kerran jälkeen on ollut myös n. viikon tai ylikin suurta levottomuutta.

+ tytöllä nyt mm. maito-, soija-, muna-, vilja-, mustikka-, mango-, aprikoosi- yms. allergia.

Eli muuta neuvoa en voi antaa, kuin että harkitse tarkkaan. Mitäänhän ei voi suoranaisesti rokotuksen piikkiin laittaa, mutta mietityttänyt on kyllä, että miten on mahtanut vaikuttaa, kun on tullut niin isot oireetkin niistä.

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat