Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Suosittele hyvää italialaista ravintolaa Helsingissä; tilat, hinta, laatu, ruokalista

Vierailija

Ja mikäli täällä on kasvissyöjiä, joilla kokemusta, kiitän ja kumarran kaikista tiedoista! :-)

Joukossamme on kolme kasvis- ja kolme sekasyöjää.

Kommentit (9)

Vierailija

Corleone (vai al corleone se oli...). Se on sellainen akvaario, aina täynnä ja pitää jonottaa.

Tarjoaa lähinnä pastaa. Hinnat jotain 12 euron kieppeillä. Sanovat, että on se ainoa aito italialainen ravintola koko Helsingissä.

Parhaat pizzat olen saanut Kluuvin kauppakeskuksessa Sicilianosta. Siis aitoitalialaiset pizzat. Hinta myös kohdallaan. Heillä en ole syönyt muuta, eli en kehu muuta.

Vierailija

Villetta tosiaan tuntuu nuhjuiselta, joten jään vielä miettimään... Ja pari paikkaa, joita suositeltu, eivät ole auki sunnuntaisin, jolloin olemme syömään menossa. Ja joku kiva paikka piti kesän lomaa!!!!

Kyllä menee vaikeaksi! Ja yksi varteenotettava paikka avaa vasta klo 17, joten ei käy meille (tapaaminen klo 14:15).

Ja osa ihmisistä tahtoisi varmaan pizzan, joten olisi hyvä löytää italialainen, jossa tarjotaan myös pizzaa.

Välimerellinenkin käy, jos pizza jees :-)

Vierailija

Villetta Ruusulankadulla, vähän nuhjuisen italialaisbistron näköinen joidenkin mielestä, mutta ruoka on valtavan hyvää eikä kovin kallista ja henkilökunta on tosi kivaa. Niillä on myös nettisivut. Mä käyn siellä usein ja niillä on tosi paljon vakiasiakkaita.

Benjam's Bistro on myös hyvä, ehkä vähän snobimpi ja kalliimpi.

Vierailija

Itse tykkään eniten kuitenkin Comasta (museokadulla) mutta se ei ole varsinaisesti italialainen vaan välimeren keittiö. Tuo mainittu Don Corleone ei ole mikään illallisravintola vaan Kampin keskuksessa oleva lounastamiseen sopiva paikka.

Vierailija

Sijaitsee Korkeavuorenkadulla, pöytävaraus tarpeen. Paikka ei ole kovin iso, ja monet ovat siihen ihastuneet - eli ex tempore pöytää on vaikea saada.

Ruoka on lähes taivaallista. Ei kuitenkaan halvimmasta päästä.

Tuohon kasvisruokapuoleen en valitettavasti osaa ottaa kantaa.

Uusimmat

Suosituimmat