Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Sivut

Kommentit (79)

KOKO kesälomani ajan 1-vuotiasta pikkuveljeäni, kun vanhemmat oli töissä (tosin tekivät vaan 6-tuntista työpäivää.

meillä oli tosi hauskaa veljen kans ja ollaan edelleen läheisiä!

Kannattaisiko ensin huomauttaa asiasta vanhemmille.

Voihan olla että:

-tytölle maksetaan palkkiota

-tyttö tekee sitä vapaaehtoisesti

-kyseessä ei ole kuin muutaman tunti, jos vanhemmat käyvät vuorotyössä tai muuten lyhyitä työpäiviä

-tyttö kertoi pieniä valkoisia valheita totuudesta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Ja varmaankin hoitanut sisaruksiaan "aina". Nyt vain itse sain asiasta tietää, miten heillä päiväkotimaksuissa tällä tavalla säästetään kun koululainen on näppärästi "lomalla".. Ei ole minusta ihan jees ja soitan huomenna soittoaikana sossuun jos eivät vastaa mun soittopyyntöön ennen. -ap

puistossahan syödään istualtaan nurmikolla ja ruoka oli niin juoksevaa, että isosisko päätti syöttää koska ensin tämä juuri täyttänyt 5 yritti itse, mutta ruoka valui rintamukselle. Niin kyllä minun teki pahaa eilen ja mietin koko ajan miten voi tuollaisen tehtävän antaa noin pienelle! Kokopäivä vastuun : ( -ap

11v pitäisi saada viettää huoletonta lapsen elämää eikä huolhtia pikkusisaruksista kuin silloin tällöin lyhyitä aikoja.

Meidän lähellä asuu perhe jossa 9 ja 14 vuotiaat hoitavat koko kesän 1,5 ja 3 vuotiaita sisaruksiaan. Tällä viikolla jo valittivat kuinka eivät enää jaksaisi sitä huutamista ja perässä juoksemista. Klo.10 odottivat päiväuniaikaa että olisi hetken rauha... Kuinkahan jaksavat syksyllä koulussa kun kesälläkään ei saa levätä?

varsinkaan meidän isännälle eivät muut numerot kelpaa, hän kun itse on 10,0 ja 6 laudaturin ihmelapsi joka tietää ja osaa kaikki maailman asiat (ainakin omasta mielestään). Minulle kyllä kelpaisi ysit ja jossain tapauksissa kahdeksikotkin. Mutta preppaan poikia etteivät joudu isänsä halveksunnan kohteiksi...

On se nyt kumma kun käytätte vanhempia lapsia sisarustensa vartijoina!! Tunnen parikin tapausta, jossa reippaasti vanhempi sisarus on saanut katsoa pitkiäkin aikoja pienemmän perään ja YKSIKÄÄN ei ole hommasta pidemmän päälle tykännyt; koskaan ei voinut lähteä minnekään koska oli kiinni pikkuisessa ja jos jonnekin sitten kerran pääsi, silloin sai kantaa huolta ettei pienelle satu mitään koska hän oli isomman vastuulla. Aivan järkyttävää!! Ja tuoko on mielestänne NORMAALIA, se että tarinan 11-vuotias ALA-ASTEELAINEN katsoo ALLE KOULUIKÄISEN sisaruksensa perään KUUKAUDEN AJAN??

"Haluatko lähteä huomenna uimaan?" En voi, hoidan pikkusisarusta.

"Mennäänkö x:lle kylään ensi viikolla?" En voi, hoidan pikkusisarusta.

"Ai...ok. No, nähdään". Juu...viimeistään koulussa.

-> Syksyllä ei ole paljoakaan kavereita jäljellä. Raaka totuus 11-vuotiaiden maailmassa joskus. :(

11-vuotiaita on niiiiiin erilaisia ja voihan olla, että tämä ap:n 11v. on ITSE HALUNNUT hoitaa sisaruksiaan. Kivempaa se ehkä on kuin olla vaikka koko kuukausi päivät yksin kotona... Vai mitä?

Kyllä kai tässä jokainen pienipalkkainen perhe säästäisi sen päivähoitomaksun mutta ei sentään lasten hyvinvoinnin kustannuksella!!! Miten mä voisin muuten auttaa? Laittaa mun s. päivärahasta (joka on 330e josta menee kuntoutukseen 280e) niiden tilille jotain! Perheelle jossa on 2 työssäkäyvää! Haistkaa nyt jo home! Tämä on selvä sossutapaus! -ap

kun nykyään vanhemmat työntävät LAPSENSA hoitamaan LAPSIA!!?? Ei ne teidän lapsenne ole niitä lapsia tehneet vaan TE ja he ovat teidän vastuulla EIKÄ LAPSEN vastuulla.

Antakaa niiden lastenne olla lapsia, älkääkä mitään pikkuäitejä, ällöttäviä olette, kun moiseen ryhdytte. Lapsilta viedään lapsuus ihan liian aikaisin nykyään.

Ja kyllä, on niin paljon omaa kokemusta, että TIEDÄN mistä puhun ja omani eivät todellakaan joudu samaan

Kaikkihan ovat toisaalta jo siinä iässä että voivat hyvin jo leikkiä yhdessä koko porukka. Onneksi ruokailu hoituu puistossa, eniten mua pelottaisi se siirtyminen puistoon ja liikenne jota nuo nuoremmat eivät vielä osaa hahmottaa.

Suomessa tälle ei tehdä mitään.

Ja kouluun yksin kulkevista lapsistakin tulisi tehdä ilmoitukset... kannattaa varmaan vetää jonkun toisen maan kulttuuri ja lainsäädäntö ratkaisevaksi seikaksi keskusteluun. joo.

Lainaus:

Tiesitkö, että esim. Englannissa alle 12 vuotiaan yksin jättäminen on heitteillejättö ja rikos?? Ja sinun mielestäsi sen pitäisi olla jo täysin vastuullinen aikuinene!

pikkuveljeään 10-18 vuotiaaksi ja arvatkaa onko tällä 35v naisella lapsia: EI ole eikä kuulemma tule. Ja mitä tuon ikäiset voi edes tehdä yhdessä? Tarinan lapsi ilmeisesti asuu pk-seudulla koska olivat puistoruokailussa. Noh, kuukausi puistossa, voih miten hauskaa : (

Sivut

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat