Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

jonkun mielestä alle 2300 e kk-palkka on rupuhommaa

Vierailija

itse olen johdon sihteerinä erittäin suuressa firmassa ja palkkani on 1700 e, siis brutto. mielestäni ei kovin rupuhomma, koulutusvaatimus on amk-tutkinto. Tuosta toki palkka viiden vuoden päästä hieman nousee mutta siihen asti se on tuo. Tällä palstalla ei taida kukaan muu tienata alle 2000 e ku mä.

Mies on kans amk-koulutusta vastaavissa asiantuntijatehtävissä ja palkka on 2200 e brutto.

Sivut

Kommentit (27)

Vierailija

Heh, johdon assarina sain aluksi 2100 euroa siitä puolen vuoden päästä nousi 2400 ja sitten taas puolen vuoden päästä n. 2600 plus bonukset.

Enkä ole lähelläkään pääkaupunkiseutua.

Vierailija

Ei ehkä kannata ottaa palsta mamojen kaikkia "mulla on nettopalkka 5000 euroa ja miehellä 7 000 euroa kuussa, meillä on 350 neliön ok-talo Helsingin keskustassa meren rannalla, neljä autoa ja huvila Välimerellä" ihan tosissaan.

Suomalaisten mediaanipalkka on vähän päälle 2 500 euroa, eli ei teillä kummallakaan mikään rupupalkka ole.

Vierailija

Mä jään kyllä kivasti alle ton 2300 ja kyllä mun töitä saa aika rupuhommina pitää. Moniongelmaisia nuoria aikuisia, joiden auttamiseen ei ole tiloja ja resursseja, mutta sitäkin kovemmat vaatimukset. Eikä asiakas kiitä juuri koskaan.

Vierailija

on aika vaativaa kuitenkin! En oo itse ollut ko. hommissa, mutta ihan pelkkänä sihteerinä olin eräässä firmassa ja seurasin läheltä johdon sihteerin hommia. Kyllä oli kuulkaa suuret vaatimukset ja naisen piti juosta kieli pitkällä passaamassa herroja! Kaikki tietokonejutut tämä mimmi osasi, osasi kieliä ja teki vielä käännöstöitäkin, järjesteli isoja tapahtumia, organisoi kaikenlaista.

En olisi halunnut ko. tehtävään millään! Enkä ainakaan millään 2 000 € palkalla!

Pitääkö muuten mainita että juoksuttajaherrat (jotka täysin avuttomia monissa asioissa) tietysti tienasivt monta tonnia enemmän kuin tämä naishenkilö...

Vierailija

Oletan, että olet koulutukseltasi tradenomi, jolloin vastavalmistuneenakin palkkasi pitäisi olla vähintään 2100 euroa/kk. Ei ihme, että amk-tutkintoja ei arvosteta ja että naisten palkkataso on paljon miehiä matalampi, kun tuollaisilla palkoilla suostutaan työskentelemään! Tuota palkkaa pitäisi nostaa heti ja paljon, ei vasta viiden vuoden päästä!

Terv. Tradenomi-nainen, joka tienasi vastavalmistuneenakin melkein 10 v sitten enemmän kuin ap

Lainaus:

itse olen johdon sihteerinä erittäin suuressa firmassa ja palkkani on 1700 e, siis brutto. mielestäni ei kovin rupuhomma, koulutusvaatimus on amk-tutkinto. Tuosta toki palkka viiden vuoden päästä hieman nousee mutta siihen asti se on tuo. Tällä palstalla ei taida kukaan muu tienata alle 2000 e ku mä.

Mies on kans amk-koulutusta vastaavissa asiantuntijatehtävissä ja palkka on 2200 e brutto.

Vierailija

päivähoitokeskustelussa? Sisälukutaito on siinä tapauksessa sulla heikkoa...

Minä nimittäin kommentoin sitä, kun joku kertoi joutuvansa maksamaan maksimimaksut vaikka ovat molemmat pienituloisia. Ja mun sanoma oli, että maksimiin pitää ansaita 4600 eli 2300 per nuppi, jos ansaitsijoita on kaksi - ja 2300 oli minusta ihan normaali palkka eikä mikään ruputyön palkka. Siitä mikä on rupupalkka en puhunut mitään, vain siitä että 2300 ei ainakaan vielä ole huono liksa

Joten jos minuun viittaat, niin ihan päin vastoin ymmärsit kuin mitä sanoin :-)

Vierailija

itse sain rakennuksilla töissä ollessani peruskoulu ainoana koulutuksenani, 1800e/kk brutto ja siihen urakat päälle. Joten kuulostaa aika vähältä jos koulujakin on pitänyt käydä.

Nyt olen tosin kotona kolmen lapsen äitinä ja saan vajaa 900e/kk, mutta töitä odotellessa :)

Vierailija

on hyvin lueteltu tosin sisälsi lisäksi vaativien kokousten sihteerin tehtävät jne.

Mun mielestä kyllä tiskaajankin kuuluu tienata hyvin, aika paskaa hommaa kuitenkin.

Harmittaa silti omankin palkan puolesta kun tosi vastuulliset työt kuitenkin.

ap

Lainaus:

on aika vaativaa kuitenkin! En oo itse ollut ko. hommissa, mutta ihan pelkkänä sihteerinä olin eräässä firmassa ja seurasin läheltä johdon sihteerin hommia. Kyllä oli kuulkaa suuret vaatimukset ja naisen piti juosta kieli pitkällä passaamassa herroja! Kaikki tietokonejutut tämä mimmi osasi, osasi kieliä ja teki vielä käännöstöitäkin, järjesteli isoja tapahtumia, organisoi kaikenlaista.

En olisi halunnut ko. tehtävään millään! Enkä ainakaan millään 2 000 € palkalla!

Pitääkö muuten mainita että juoksuttajaherrat (jotka täysin avuttomia monissa asioissa) tietysti tienasivt monta tonnia enemmän kuin tämä naishenkilö...

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat