Sairaanhoitajien palkankorotukset tuntuvat nyt päivähoitomaksuissa! Harmittaa.

Vierailija

on muitakin korotuksia, mutta nämä massiivisimmat.

Sivut

Kommentit (23)

Vierailija

Eli turha väittää, että kunnan rahat menee siihen. Kyllä se taitaa enemmän olla tulopuolella, jos kunnan maalle moinen tehdään!

Vierailija

Olen sairaanhoitaja Helsingistä, palkkani oli viime syksynä 1970 E/kk ja nyt alle 2100 E /kk.

Viime vuona ei muuten saatu mitään korotuksia, joten tälle vuodelle tulevat noin 10% korotukset pitäisi itse asiassa jakaa kahdelle vuodelle, joten 5% / vuosi on totuus. Ja inflaatiohan oli 3,6% toukokuussa, eipä sairaanhoitajat tästäkään sopimuksesta rikastuneet.

Vierailija

Päivähoitomaksuja voisi korottaa vielä lisääkin, jos niistä saatava raha ohjattaisiin lastentarhanopettajien palkankorotuksiin.

On ihmeteltävä, että lastentarhanopettajat yleensä viitsivät tehdä työtään tuollaisella palkalla ja sitten vielä vanhemmat valittavat päivähoitomaksuista, jotka ovat vain murto-osan siitä, mitä päivähoito todellisuudessa maksaa.

Vierailija

Mulle ihan sama vaikka maksaisinkin pari kymppiä suurempaa päivähoitomaksua, jos rahat todella menisivät sairaanhoitajille. He tekevät todella tärkeää työtä. Heistä on kiinni monien ihmisten terveys ja hyvinvointi. Itse en koskaan pystyisi tekemään sitä työtä ja arvostan suuresti niitä, jotka pystyvät.

Vierailija

Suomalaisen sairaanhoitajan keskipalkka on kyllä REILUSTI alle tuon.

Lainaus:

sairaanhoitajan keskipalkka 3600 €, itsellä reilusti alle 2000 e paljon paremmalla koulutuksella

Vierailija

Ei mikään ihme kun palkat ei nouse. Miehet pitävät valtaa ja nostelevat omia palkkojaan, naisten keskittyessä haukkumaan toisiaan.

Ei tule tähän hätään mieleen yhtään naisvaltaista alaa, jolla ei oltaisi palkkakehityksessä jäljessä. Niin Ltot ja sairaanhoitajat ansaitsisivat todellakin saada parempaa palkkaa. Ei se ole toiselta pois.

Porvarihallitus maksattaa nyt lapsiperheillä järjettömät rikkaiden veroalet, eivät jotain surkeaa palkankorotusta.

Vierailija

Hyvätuloinen mieheni sai juuri oman kesäkuun palkankorotuksensa, 2,5% ja siitä tuloa lisää 150E/kk. Miten ihmeessä sairaanhoitajan satanen lisää inflaatiota enemmän kuin hyvätuloisen 300E /kk?

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat