Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

"Ystävä" osoitti taas mitä ystävyys hänelle merkitsee

Vierailija

Ei soita koskaan muuta kuin jos tarvitsee jotain tai kertoakseen omia huoliaan, joihin tarvitsee neuvoa. Ei koskaan kysy minun tai lasteni kuulumisia. Ei tule kylään jos minä pyydän, aina tulee esteitä ja "soitellaan myöhemmin milloin tullaan". Ei koskaan pyydä meitä kylään heille. Unohtaa lasteni syntymäpäivät, jopa kutsuttuna.

Ei tämä ole oikeaa ystävyyttä.

Silti hän odottaa, että minä annan omien lasteni pienet vaatteet ja tarpeettomat tavarat hänelle "lainaan" ilmaiseksi. Että minä hoidan ilmaiseksi hänen lapsiaan kun hänelle tulee menoa. Että tulemme heidän mökilleen remonttiapuun. Että tulemme heille muuttoavuksi parin päivän varoitusajalla. Että minä ostan hänen lapselleen sellaisia (kalliita) syntymäpäivälahjoja joita hän ehdottaa.. syntymäpäiville tosin saamme kutsun mahdollisimman viime tipassa, nytkin kolme päivää ennen juhlia.

Miksi ihmeessä sitten jatkan tälläistä "ystävyyttä"?

Kommentit (5)

Vierailija

lakaat auttamasta, soittelemasta, kutsumasta kylään ja vastaamasta puhelimeen. Sillä se hoituu... ja jos kutsuu lasten synttäreille, ostat sitä mitä SINÄ haluat, et sitä, mitä HÄN haluaa, koska tuskinpa se on edes sitä, mitä se lapsi oikeasti haluaisi.

Vierailija

Kärsin lapsettomuudesta ennen ihanien lapsukaisieni syntymää lähes viisi tuskallista vuotta enkä saanut tältä "ystävältä" minkäänlaista tukea vaikka olin välillä todella pohjalla. Ihan sattuu vieläkin muistaa sitä aikaa.

Nyt hänellä on alkanut lapsettomuushoidot, mistä olen aidosti pahoillani. En silti - anteeksi vain - koe, että minun kuuluu nyt olla hänen tukenaan. Hän soittaa asiasta yhtenään, kyselee hoidoista ja korostaa, miten ihanaa on puhua kohtalotoverille ja kuinka tärkeää tuki on. Totta, tuki on tärkeää. Olisi vaan kiva, ettei se olisi toispuoleista. Lisäksi minulle on psyykkisesti hyvin rankkaa puhua vaikeista asioista, jotka minä olen jo ohittanut.

Olen ottanut välimatkaa tähän ihmiseen ja taidan ottaa jatkuvasti enemmän.

Vierailija

en edes itse tiedä miksen... en arvosta häntä kovin paljon, en soittele nykyisin enää ollenkaan tai kutsu meille... lähinnä huvittaa kuulla milloin mitäkin pyyntöjä (joista osaan onneksi nykyisin kieltäytyä) odotan kai että tämä "ystävyys" kuihtuu itsestään pois, innokkaasti hän tosin on viime aikoina pommitellut minua milloin milläkin pyynnöillä!

ap

Uusimmat

Suosituimmat