Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Töölössä asukkat olivat mölynneet päättäjien puheen päälle

Vierailija

asunnottomien asuntola-asiaa käsittelevässä asukasillassa.

Kannelmäkeen oli vuosia sitten tulossa vastaava asuntola. Asukkaat panivat hanttiin ja yhtenä suurena syynä oli se, että lähiössä on jo ennestään ihan tarpeeksi noita laitapuolen kulkijoita. Sosiaalitoimi vahvisti asian eikä asuntolaa tullun. Asian tiimoilta järjestettiin asukasilta, jossa oli läsnä niin ns. parempiosaisia kuin myös heikommin toimeen tulevia. Tilaisuus oli asiallinen, puolin ja toisin kuunneltiin puheenvuorot, ei ivanaurua, ei älämölöä.

Mutta nyt sivistyneet ihmiset käyttäytyvät epäasiallisesti. Tyhmää. Asunnottomat näyttävät lapille huonoa esimerkkiä. Pah. Eipä täällä spurgujen ja hörhöjen keskellä normaalin perheen lapset ihan heti ole luisumassa huumeveikoksi tai alkkikseksi. Toisaalta, monen ihmisen olen kuullut kertovan, että kun on tarvinnut apua, niin ns. tavikset ovat nokkapystyssä kävelleet ohi, mutta nämä spurgumme ovat tulleet kysymään voinko auttaa.

En rakasta noita laitapuolen ihmisiä, mutta mikä velvollisuus heitä on ottaa vastaa vain tietyille alueille? Ovatko meidän lapsemme vähempiarvoisia, hyvät ihmiset Töölössä? Tai Roihuvuoressa? Tms.

Kommentit (7)

Vierailija

Minulla on kaksi hentoa ja pientä tyttöä, jotka muutenkin saavat aina näiden hörhöjen mielenkiinnon.

Olin harkinnut heille kouluksi tuota Töölön ala-astetta, mutta en sinne laita, jos asuntola tuohon tulee.

Ja minä asun Itä-Helsingissä ja paikallinen koulu on myös piikittäjien naapurissa - siksi täältä lapset kuskataan jo muualle kouluihin.

Mitähän järkeä siinä on?

Vierailija

Spurgut ja hörhöt on niitä ja niihin kuuluu myös sekakäyttäjät. Ja tietääkseni se asuntola on tarkoitettu kaikenlaisille asunottomille. Me asutaan täällä eräässä lähiössä kaikenlaisten hörhöjen ja muiden hullujen keskellä, ollaan asuttu 12 vuotta ja yhden ainoan kerran olen joutunut menemään kadun toiselle puolelle, kun tuli pelotttava hörhö vastaan. Lapset ovat kulkeneet kouluun kaikessa rauhassa. Ei ole kukaan koskaan tullut houkuttelemaan piikille tai yrittänyt napata autoonsa kuten Ullanlinnassa asuvan tutun lapsille on käynyt.

Joka puolella on kouluja ja päiväkoteja. Ja jossakin noiden hörhöjenkin on asuttava. Pitäis varmaan tehdä oikeesti sellaisia extreme matkoja hörhölähiöihin kuten oli siinä elokuvassa, jonka nimeä en tietty nyt muista.

Vierailija

Ja kyllä ne örhöt mun mielestä on huumeenkäyttäjiä tai sekakäyttäjiä. Ja meitin nurkilla ne on kyllä vaan möykkääviä hulluja. Yks uhosi kerran tappavansa mut, kun menin ohi, mutta en ottanut kuuleviin korviin. Pääasia, ettei niitä katso silmiin eikä tee äkkinäisiä liikkeitä.

Uusimmat

Suosituimmat