Missä asennossa synnytit?

Vierailija

.

Sivut

Kommentit (20)

Vierailija

Ekan ponnistus kesti 1h 29 min ja tokan ponnistus kesti 13 min (vaikka olikin esikoista 400 g painavampi ja päälle 4-kiloinen jäppinen) :)

Vierailija

OYSissa sanottiin jo tutustumisessa että ensisynnyttäjillä ei paljo muita vaihtoehtoja :( Ja niinhän se meni, tosi hankalaa! Toivottavasti seuraavalla kerralla joku luonnollisenpi asento ettei taas tarvi "ylämäkeen" ponnistaa...

Vierailija

Olin siirtymässä jakkaralle niin vauva tulikin sujahtaen ulos.

Onneksi kätilö oli ottamassa vastaan.

Suosittelen käsi sydämellä jakkaralla synnyttämistä jos on mies tai tukihenkilö mukana.

Vauva tulee kuin itsestään ulos.

Vierailija

Olisin halunnut jakkaralle, mutta ei annettu kun oli kiire saada lapsi ulos. Enkä tiedä olisinko itse asiassa edes pystynyt siirtymään jakkaralle siitä pöydältä, olin niin kipeä etten pystynyt liikuttamaan jalkojani.

Vierailija

Eka ponnistusvaihe oli tosi helppo ja sain tuossa asennossa hyvin voimaa ponnistaa.

Tokalla kerralla ei tullut ponnistustarvetta ollenkaan, joten touhu olisi ollut vaikeaa varmasti missä asennossa hyvänsä.

Vierailija

Kontillaan olin myös ylävartalo hieman kohoasennossa. Paras näistä asennoista omasta mielestäni. Jakkaraakin ehdotin, mutta siinä vaikea hallita repeytymisiä kätilön mukaan ja halusin mahdollisimman pienet vauriot. Joten ei sitten sitä. Kyljellään kokeiltiin myös yhdessä synnytyksessä, mutta oli tosi huono asento.

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat