Ärsyttää, kun kukaan ei tajua antaa paikkaa bussissa tai ratikassa raskaana olevalle!

Vierailija

SIinä ne istua tönöttävät ja minä seison ja ihmiset tönivät. Tänään ärähdin yhdelle mummolle, joka ensin laukulla tökkäsi lastani, joka on rattaissa päähän ja sen jälkeen tönäisi mua niin, että olin kaatua!

Samperi!

Sivut

Kommentit (73)

Vierailija

Mulla meni pojan kanssa vedet joskus aamu 07 lähdin taksilla Kättärille josta käskettiin mennä kotiin lepäämään ja viimestään takasin illalla takasin. Lähdi nkaupungille ostoksille ja kun lähdin kotiin menin osan matkaa täpötäydellä ratikalla. Kukaan ei antanut istumapaikkaa ja pysytin kyllä seisomaan vaikka vettä tihku jatkuvasti. Mietin kyllä miten ihmiset reagois jos ilmottsin suureen ääneen että mulla valuu jatkuvasti lapsivettä siteeseeen et päästäskö joku istumaan....

Vierailija

toisaalta, en ymmärrä myöskään ihmisiä, joiden mielestä koko maailman pitäisi palvella heitä vaan sen takia, että ovat puksautelleet muutaman muksun tänne. Niinkuin esimerkiksi meidän entiset naapurit, jotka veti hirveet herneet nenään, kun toiset naapurit valittivat siitä, että heidän vauva huusi kaikki yöt. Meidän makkari ei onneks ollu sillä puolen asuntoa, eli ei häirinnyt, mutta kieltämättä se että yritti ottaa torkkuja parvekkeella duunin jälkeen kesäpäivänä ja se samperin pentu huusi ku syötävä viereisellä parvekkeella

Vierailija

Lainaus:

Itse olen saanut haukkuja, kun olen ystävällisesti pyytänyt vaunujen kanssa apua tarvitsevaa äitiä kääntämään vaunut niin, että minä voin nostaa aisasta. Mua ei todellakaan huvita kyykkiä tonnin takissa kurakelillä sinne likaisiin teleihin, josta ei edes tiedä, mistä saa tukevan otteen. No, aikansa kun huusi, ja minä olin ainoa auttaja niin johan vaunutkin kääntyivät.

Eihän niitä vaunuja voi miten päin tahansa nostella bussiin/ratikkaan, vaan aisa aina bussin sisälle päin. Sekä bussiin noustessa että sieltä poistuttaessa.

Vierailija

Tässä raskaudessa vielä on ikäviä supisteluita ja maha on kyllä jo valtava, eikä siis voi jäädä huomaamatta.

No, ainahan voi jäädä kotiin, mutta toisaalta ei aina vaan voi.

ap

Vierailija

Jouduin raskausaikana tekemään työmatkoja pitkin poikin maailmaa ja kyllä käyttäytymisellä on eroja kuin yöllä ja päivällä. Olin kai jollain rv 18 Singaporessa ja maha ei juuri vielä näkynyt. Kun astuin metroon, niin tuntemattomat suurin piirtein ohjasivat minut istumaan. Suomi on minun isänmaani ja rakas maa, mutta kyllä täällä ihmiset ovat itsekkäitä.

Lapsen kanssa ollaan jonkin verran reissattu myös ihan Keski-Euroopassa. Tuntuu, että melkein joka kerta bussissa, junassa tai lentokoneessa joku tulee juttelemaan lapselle tai vähintään heiluttaa edes kättä. Mä en tuota niin kaipaa, mulle riittäisi välinpitämättömyys. Suomessa vaan tuntuu olevan monet avoimen vihamielisiä.

Vierailija

35-vuotiaalta naiselta, että pääsisinkö hänen paikalleen istumaan kun alkoi supistella ja selkää särkeä jo se seisominen. Nainen katsoi happamasti päästä varpaisiin ja sanoi että tommonen nuori typykkä ja kehtaa valittaa kun joutuu seisomaan. Sanoin että tässä ollaan viimeisillään raskaana johon nainen että ei raskaus ole ennenkään sairaus ollut. Sen jälkeen istui ylimielisen ja tyytyväisen näköisenä paikoillaan ja jupisi vieruskaverilleen että kaikenlaisia ihmisiä sitä onkin....

Sen jälkeen en pyytänyt paikkaa vaan seisoin suosiolla vaikka kuinka supisti ja kivisti.

Vierailija

että eipä ihmiset pahemmin pidä oviakaan auki lastenvaunuille. Toki siitä pääsee yksinkin, mutta olisihan se mukavaa jos ihmiset olisivat edes joskus avuliaita.

Monesti olen ollut juuri oven edessä kun joku tulee toisesta suunnasta ja avaa itselleen oven, eikä vaivaudu pitämään sitä minulle auki. Äkkiä vain alta pois. Niinkin on käynyt, että olen avaamassa ovea vaunujen kanssa ja joku luikahtaa siitä välistä ensin sisälle. eikä siis todellakaan jää pitämään minulle ovea. Ei luulisi olevan suuri vaiva.

Vierailija

Muualla Euroopassa kulkiessani (ja asuessani) minulle on aina tarjottu istumapaikkaa julkisissa liikennevälineissä, kun olen ollut raskaana tai liikkeellä pienten lasten kanssa. Ratikoihin ja busseihin noustessa on aina useita auttajia, jopa nuoria. Vanhuksille annetaan myös automaattisesti istumapaikka ja autetaan portaissa.

Itse pyrin aina auttamaan, kun se on mahdollista. Tällä hetkellä olen itse raskaana, joten en rattaita mielelläni nostele mutta istumapaikan voin antaa, kun voin itse hyvin seisoa. Jos täältä palstalta kerran löytyy ihmisiä, jotka paheksuvat kanssamatkustajien välipitämättömyyttä niin eiköhän sen oman esimerkin kautta voi yrittää saada muita huomaamaan oma käytöksensä. Ja opettaa oma jälkikasvunsa huomioimaan mm. vanhukset ja antamaan tarvittaessa paikkansa sitä enemmän tarvitseville. On oikeasti melko noloa, että maahanmuuttajat ja turistit antavat paikkansa ja auttavat mutta jäärät suomalaiset vain tuijottavat ulos ikkunasta...

Vierailija

Se äiti olsi halunnut itse mennä kuinin helmoin ensin sisälle, nostaa sitten mukavasti aisasta ja antaa mun kyykkiä kurassa. Sanoin ettei käy niin päin.

Vierailija

Kerro Hesasta tai pk-seudulta ykskään bussikuski kuka tulee auttamaan rattaiden kanssa???!!! Jo alkaa muut matkustajat narista ku aikataulu kusee heidän mielestään.

Tuo kevätjuhlien mieshenkilö kyllä kuulostaa ihan sialta.

Vierailija

edes silloin kun olin ihan viimeisilläni. Ja liikuin päivittäin ratikalla!

Nyt kun lapseni on jo 1v. on tullut matkustaessa uudenlaisia ongelmia: jotkut matkustajat hermostuvat jos lapsi pitää mitään ääntä, esim. tavallinen iloinen jokeltelu on joidenkin mielestä aivan sietämätöntä. "Pidä se pentu hiljaisena" ja "käske sen pitää turpa kiinni" tyylisiä kommentteja kuulee usein. Ihmetyttää, sillä lapseni käyttäytyy matkustaessaan aina tosi nätisti, tykkää hirveästi olla bussissa ja junassa. Yhtä hymyä koko lapsi, mutta siltikin saamme osaksemme vihaista mulkoilua ja ikäviä tokaisuja.

Matkustajat valittavat myös siitä, että rattaat ovat bussissa tiellä, vaikka ne ovat rattaiden kuljetukseen varatussa tilassa. "Kaikki nuo pummit lapsineen sais painua helvettiin" sanoi eräskin mies eilen...

Vierailija

Asutaan kovien arvojen Suomessa, jos et ole jo huomannut-

odotapa, kun liikut julksessa liikenteessä lastenvaunujen/-rattaiden kanssa...

Vierailija

oikein kuvalliset, jotka on ensisijaisesti tarkoitettu raskaana oleville, liikuntarajoitteisille ja vanhuksille.

Kun sellaisella paikalla istuvalle menee sanomaan, anteeksi pääsisinkö istumaan, kun tiedäthän, että nämä paikat on ensisijaisesti tarkoitettu mm. raskaana oleville kiitos, niin luulisi paikan heruvan. Kun kysyy kuuluvalla äänellä, niin on aika nolo ihminen jos alkaa vängätä vastaan. Paikkoja on usein yht. 4 kpl joten tuskin 4 täysin idioottia sattuu samaan paikkaan!

Kurjaa, että Suomessa paikkaa joutuu pyytämään, mutta fiksumpaa pyytää kuin kärsiä tuskissaan.

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat