Moniko hyödyntää osittaisen hoitovapaan mahdollisuuden lapsen mennessä kouluun?

Vierailija

Ajattelin itse hakea sitä...

Kommentit (8)

Vierailija

ja sain juuri myönteisen päätöksen.

Teen 4 pitempää päivää ja perjantaisin sit pääsen aikaisemmin. Ihanaa! Ei enää juoksemista bussien perässä että kerkeis hakee lapset ajoissa, voi käydä vaikka yksin kaupassa ennen kotiinmenoa:)

Vierailija

Voit jäädä osittaiselle hoitovapaalle aina tokaluokan syksyyn saakka, MUTTA rahaa et saa Kelalta kuin alle 3-vuotiaasta ja sitten siitä ekaluokkalaisesta. Siinä välissä ei makseta mitään. No, tuo Kelan raha taitaa olla n. 70e/kk, mutta kuitenkin.

Vierailija

Itse hyödynsin (hoitoala), kyllä kannatti. Mutta jos on ala, jolla tekemättömät työt vaan jää odottamaan, ei ehkä kannata. Hoitoalalla homma toimii, työt eivät jää odottamaan... Tein päivätyötä, 4 päivää viikossa.

Vierailija

ja nyt hoksasin että sitähän voi ottaa myös pelkästään kesäksi. Eli tänä kesänä olen perjantait vapaalla, helpottaa vähän koululaisen kesälomahoidon järjestämistä. Ja kun ei voida paljon yhteistä lomaa pitää, on ainakin pitkät viikonloput.

Vierailija

mutta mielessä käynyt että voisi sen hyödyntää. En ole vielä perehtynyt aiheeseen, eli kuinka se käytännössä toimii? Kelalta ilmeisesti saa jotain tukea ja oliko niin että työviikko voi olla kork. 30h?

Vierailija

Harkitsin sitä, mutta työkaveri joka on osittaisella hoitovapaalla sanoi että käytännössä joutuu tekemään täsmälleen samat työt 20% (tms.) pienemmällä palkalla. Ei kuulosta hyvältä diililtä.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat