Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Voi ei, lapsi sai paikan PPH:lta.Päiväkotipaikkaa toivottiin hartaasti..

Vierailija

kannattaisikohan kieltäytyä? Onkohan enää mahdollisuuksia päästä päiväkotiin elokuuksi.

Lapsikin on jo 3 vuotias.

Syykin on huono: en luota perhepäivähoitajiin, itselläni on hyvin huohoja omakohtaisia kokemuksia ja ne perhepäivähoitajat joita tapaan puistoissa ja naapureissa ovat valitettavasti lähes jokainen sellaisia, jolle en soisi omaa lastani hoitoon (= tiuskivat, eivät huolehdi, eivät näytä välittävät, tupakoivat, viikonloppuisin umpikännissä baareissa).

Sivut

Kommentit (23)

Vierailija

Olen itse päiväkodissa töissä. Viihdyn siellä mutta välillä haaveilen, että olisin pph ja voisin antaa niille muutamalle lapselle kaiken sen minkä nyt kahdellekymmenelle..

Vierailija

ei yhdellä hoitajalla voi oll neljää vuoden ikäistä!

Ainakin meilläpäin vaihtuvuus on suuri, kun ihmiset on pätkätöissä, muuttavat jne että harvoin saa "kasvattaa" vauvasta eskarilaisen :)

PPh

Vierailija

Meidän tytöt on aivan fantastisen pph:n hoidossa. En vaihtaisi häntä täyteen ahdettuun päiväkotiin jossa stressaantuneet hoitsut hoitavat vain rasittavimmat lapset ja ne hiljaiset jää täysin oman onnensa nojaan.

Vierailija

Tai no, kyllä ne lapset kai välillä käyvät sitten virikehoidossa....Eli miksei pph:t saa juoda ja hoitaa lapsia, kun yksinhuoltajatkin saavat?

Vierailija

mä sain kahdelle lapselle ensi syksyksi päiväkotipaikat Keravalta. Tosin olin yhteydessä paikoista vastaavaan johtajaan ja ilmoitin että en halua lapsia pph. mulla vähän samanlaisia kokemuksia kun niiden touhuja puistossa seurailen=(

Vierailija

Koskaan en ole käynyt lasten kanssa tuossa leikkipuistossa joka on lähellä. Uusi hoitolapsi kun tulee tutustumaan niin poikkeuksetta äiti ihmettelee miksi ei ole nähnyt minua puistossa. Käymme usein päiväkodin pihalla leikkimässä ja liikumme myös metsässä. Puistossa tosiaan vaan juorutaan.

Vierailija

en tahtoisi sellaisen hoitavan lastani yksin ja oelvan tästä täydessä vastuussa. Enemmin monta hoitajaa päiväkodissa, jossa toivon mukaan edes yksi ok.

Vierailija

Jos siellä juoruilee toisen pph:n kanssa, niin se hänelle suotakoon aikuiskontaktina raskaassa työssä. Pääasia, että vahtii lapsia ja koskaan ei hänen ryhmässä ole mitään vahinkoa sattunutkaan ja on tunnollinen muutenkin ihmisenä. Pph:lla ryhmä on pieni ja lapset usein aika eri ikäisiä, niin puistossa voi sitten harjoittaa sosiaalisuutta vieraampienkin kanssa ja tutustua uusiin lapsiin.

Vierailija

OKäy ihmeessä päivähoitotoimistossa ennen piakan vastaanottamista! Jos olet hakenut vain pk - paikkaa, pitäisi se mielestäni myös antaa.

Mulle kävi kerran niin, että hain pk:sta kokopäiväpaikkaa ja kun päätös tuli, niin meille olikin varattu puolipäiväpaikka, mikä ei mitenkään onnistunut. Marssin toimistoon ja selvis, että papereihin oli tullut painovirhe.

Nyt kannattaa ilmoittaa, että haluat päiväkotipaikan mieluummin, sano, että jos joku peruuttaa, niiin otat mielllelläsi vastaan.. Kannattaa soitella suoraan päiväkotiinkin , jos lapsi aloittaa pph:lla. Voisitte saada siirtopaikan.Syksyisin aina joku peruukin vastaanottamansa paikan...

T. lto

Vierailija

hoitopaikassa sen hoidon laadun olevan hyvää, ja hoitajan luotettava. Useimmiten ne jotka joka viikonloppu konttailevat baareissa niin heillä on myös muunlaisia ongelmia. Olisi kiva jos hoitaja olisi tasapainoinen henkilö. PPH voi olla vaikka kuinka hyvä, mutta ei voi kieltää etteikö tietyt piirteet arveluttaisi.

Kyllä minä veisin paljon mielummin lapseni raittiille, iloiselle ja savuttomalle henkilölle, kun jollekin joka ryyppää ja kiroaa viikoloput ties missä..

Valitettavasti monilla lapsilla on sellaiset yh:t jotka eivät niin jaksa keskittyä lapsiin, kaipaavat vapaa-aikaa ja juhlivat viikonloput.. Näitä on myös paljno omassa lähipiirissä, eikä lapstenhoidon laatu ja virikekellisyys ole kovin kehuttavaa.. Olisi siis hyvä että edes hoidossa lapsiparoilla olisi hyvät ja turvalliset oltavat.

Lainaus:

Tai no, kyllä ne lapset kai välillä käyvät sitten virikehoidossa....Eli miksei pph:t saa juoda ja hoitaa lapsia, kun yksinhuoltajatkin saavat?

Vierailija

todennäköisesti ette saa enää päiväkotiin, sillä paikat alkavat olla täynnä.

Sinänsä ihme, että tässä vaiheessa ette saaneet haluamaanne paikkkaa, ette varmaan ole suurelta paikkakunnalta?

Vierailija

Ja saatiin paikka nuorelta pphoitajalta.

Käytiin tutustumassa ja silloin vielä emmin.

Nyt takana 8kk ja en emmi enää. Aivan huippu tyyppi ja tyttömme (2v. kaksoset, hoidon alkaessa olivat 1v 6kk) lähtevät aina sinne mielellään, ovat tyytyväisen oloisia, kun haemme ja hoitaja huomioi meidät vanhemmat mahtavasti (saattaa laittaa useinki päivälevon aikana lapsistamme kuvia s.postiin ja kirjoittaa, miten aamupäivä on mennyt, muistaa kertoa kaikki pienetki hassut tai vähemmän hassut tapahtumat, on ikävissäkin asioissa avoin ja rehellinen, on omatoimisesti opettanu tytöt potalle...)

Varmaan olisin ollut tarhaanki tyytyväinen, mutta tähän olen 100%. Ja hei, me käytiin viime perjantaina hoitajan kans pitsalla ja parilla siiderillä =D

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat