PPH:n ruokalista; mitä toivoisit siellä olevan??

Vierailija

Nyt vastatkaapas kaikki, joilla lapsia. Mitä haluaisitte heidän syövän hoitopäivän aikana? Mitä aamupalalla? Lounaalla? Välipalalla?

Olen noudattanut 3v nyt päiväkotien ruokalistaa, mutta kyllästynyt jo itse siihen. Siinä on ruokia, joita KUKAAN lapsi ei syö. Ja välillä tosi epäterveellistäkin.

Nyt, kun olen saanut ohjaajaltani "siunauksen" suunnitella itse ruokalistani, haluaisin todella teidän vanhempien mielipiteitä (joita tietenkin on monenlaisia). Niiden perusteella olisi helpompi suunnitella!

Kiitos

Pph

Kommentit (4)

Vierailija

Kasvissosekeitto, kalakeitto (maitopohja ja sei), jauhelihakeitto, ohra/mannapuro+ mehukeitto, Jauhemaksapihvit+ muusi, wokkivihannekset+ possun ulkofile, Moussaka, karjalanpaisti, merimiespihvi. Jauheliha+sienilasangne, tonnikalaperunapaistos, lanttumuhennos ja koltetit, uunikala tomaattipedillä. Välipaloiksi, kiisseleitä, itsetehtyjä juguja+ marjoja, vihannestikkuja, näkkileipää+ leikkelettä, sämpylää, pinaattilettuja joskus myös puuroja ja murojakin?

Vierailija

että lapseni söisi ihan perusruokaa, paljon vihanneksia ja marjoja, mahdollisimman vähän käsiteltyjä raaka-aineita (esim. kerma kermana ei minään 7% litkuna), vähemmän perunaa ja kuorittuja viljoja. Siis täysjyvää, mutta niitäkin kohtuudella. Ja luomuna mielellään.

Raha vaan voi tulla vastaan, koska yleensä halpa on epäterveellistä.

Vierailija

Haluaisin vielä ihan oikeita ateriaehdotuksia. Olen huomannut, että "perusruoka" voi toiselle olla makkarakastike ja toiselle sisäfilepihvi :)

Tuosta mitä sanoit rahasta. Se on ihan totta, että ruokakorvauksilla ei ihan mahdottomia saa. Mutta juuri tuo kerma kermana on ollu aina yks mun motto, eli lapsille en syötä mitään keinotekoisia ruokakermoja, jugurtti on bulgarian jugurttia marjojen kanssa ja jos joskus juomme mehua, se on itsetehtyä. Täysjyvässä ois parantamisen varaa, lähinnä riisi tulee tehtyä "tavallista" eli vaaleaa, lapset ei oikein edes syö muuta. Makaronissa ostan yleensä tummaa ja perunaa meillä kyllä syödään aikas paljon. Luomutuotteet menee valitettavasti yli budjetin, mutta toisaalta paljon meillä on itsehankittua (marjat metsästä, paljon riistaa, oman maan perunat ja porkkanat..)

AP

Vierailija

esim. kerran viikossa jotain kalaruokaa (silakkapihvit, kalakeitto, tonnikalavuoka, pakasteseitä jne.), vanhaa kunnon läskisoossia muussin kanssa, makaronilaatikkoa, spagettia ja jauhelihakastiketta, janssoninkiusausta/kinkkukiusausta tai vaikka kasviskiusausta, pinaattilettuja, siskonmakkarakeittoa, jauhelihakeittoa, lasagnea, välipalaksi vaikka karjalanpiirakkaa munavoilla, hedelmäkiisseliä, marjoja, jukurttia, ym.ym. Lainaa kirjastosta lapsiperheiden keittokirjoja, niistä saat lisää monipuolisempia ehdotuksia.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat