Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kotisiivouksesta

Vierailija

Sana kyllä leviää. Niin hyvässä kuin pahassa.

Me saatiin siivoojamme tuttavan kautta. Hän on luotettava. Tulee kun on luvannut ja siivoaa tasaisen varmasti.

Kommentit (7)

Vierailija

Tuntuu että siellä on enimmäkseen jotain firmoja, joitten laatutasosta ei niin takeita.... Melkein vuoden kävi yksi firma, jonka lopulta irtisanoin huonon tason takia.

Uusi firma löytyi tilalle, kun olin laittanut onneksi säästöön postiluukusta jaettuja siivousfirmojen mainoksia, ja kävin vielä tsekkaamassa kyseisen firman nettisivut.

Tärkeä on myös kartoituskäynti, jossa saa esittää omat toiveet. Ainakin mulle on tosi tärkeää ,että voin tehdä räätälöidyn listan siitä, mitä meillä tehdään - ei mitään tusinajuttua.

Esim. en tarvitse tiskausta / keittiön ovien pyyhintää / mikron puhdistusta, mutta haluan että kylppärit on tosi tarkkaan pesty, lattialistat pyyhitty, leipälaatikko ja leivänpaahdin putsattu tms.

Valitettavaa vain oli, ettei työlistaani (joka siis oli sovittu jo sopimusta tehdessä), nähtävästi ikinä luettu. Siivousryhmä teki silti aina vaan jotain perusformaattiaan.

Myöskin tärkeää olisi, ettei ihan kuljeta "laput silmillä". Eli jos jossain on selkeä tahra, se pyyhkäistäisiin pois. Tai jos on esim. lattialle tippunut karkkipaperi, niin olisihan se järkevää laittaa roskiin, eikä poimia ylös ja jättää sohvalle....

Maksan 32 eur/tunti. (TIetysti oletus, että firma kuuluu ennakkoperintärekisteriin, jotta saan veroedun.) Meillä on 120 neliötä, ja siivous on 3 h/vk, kerran kuussa 3,5-4 h jolloin pestään kaikki lattiat ja tuuletetaan mattoja + tehdään jotain muita juttuja.

En tiedä, mutta KUVITTELISIN, että esim Etelä-Espoossa (jossa itse asun), riittäisi asiakkaita.

Vierailija

ekalla kertaa olin todella tyytyväinen, nuori ja reipas opiskelijatyttö joka teki todella huolellista jälkeä. Sitten hän lopetti, ja saatiin uusi siivooja, joka ei ollut yhtä hyvä. Pöytäpintoja oli ihan likatahroissa hänen käytinsä jälkeen. Huomautimme tästä, ja asiaa pahoilteltiin ja luvattiin käydä ko. siivoojan kanssa meidän talo aluevastaavan kanssa uudelleen. No, sillä kertaa jälki oli hyvää, kun pomo oli ollut mukana, mutta sitten taas huonoa. En jaksa siivota siivouspalvelun perässä, joten irtisanottiin soppari. Hyvää oli kuitenkin suhtautuminen: meidän reklaamatio otettiin heti todesta, ja asiaan paneuduttiin ja yritettiin parantaa. Kotisiivous on kuitenkin niin herkkää aluetta, että kannattaa olla todella tuntosarvet höröllä.

Toinen olikin sitten surullisempi tapaus, siivouspalvelun jäljiltä kotona tapahtui pieniä tuhoja säännöllisesti, ja kun tästä huomautimme, niin hyvityksen sijasta saimme syytökset, että yritämme kotimme virheitä laittaa heidän piikkiin. Tästä ei todellakaan ollut kyse, joten olimme järkyttyneitä syytöksistä ja palvelu luonnollisesti lopetettiin samantien. Oli kamalaa, paitsi että kotona oli tapahtunut tuhoja, niin syytettiin valehtelijoiksi. Ihan kuin en tietäisi, että jos kotona ei ketää muuta ole käynyt ja siivoojan käydessä tuho on tapahtunut, niin että se olisi itsekseen sattunut. Eli oikeasti, PANOSTA asiakaspalveluun. Olisi ihanaa tuntea, että siivoojaa oikeasti kiinnostaa työnsä, ja että hän rehellisesti siivoaa ja että palautteisiin vastataan aina ja asiaan kuuluvalla tavalla.

Tällä hetkellä meillä ei ole siivoojaa, viimeisen huonon kokemuksen vuoksi. Jos olet niin hyvä ja innostunut alasta kun sanot, voisin palkata sinut samantien.

Vierailija

Suusta suuhun-menetelmä on hyvä, mutta se ensimmäinenkin asiakas pitäisi jostain löytyä. Paljonko kotisiivoojanne maksaa?

t. ap

Vierailija

Hei! Ajattelin perustaa syksyn korvalla oman toiminimen ja alkaa tehdä kotisiivouksia. Ensimmäiseksi ajattelin vähän kartoittaa, missäpäin Helsinkiä olisi järkevää ilmoitella ja miten. Kysyisinkin siis teiltä, mahdolliset kotisiivousta joskus käyttäneet, mitä kautta löysitte kotisiivoojanne? Mihin olitte tyytyväisiä ja mihin ette? Paljonko olisitte valmiita maksamaan luotettavasta ja hyvästä kotisiivouksesta?

Kiitos, jos joku jaksaa vastata.

t. Kotisiivooja

Vierailija

Tuota jokaiseen kotiin "räätälöityä" siivousohjelmaa ajattelin itsekin tarjota. Olen ollut töissä kotisiivousfirmassa ja tuntui ettei siellä mikään "kuulunut meille". Vaikka oli sovittu, että matot viedään ulos tai tehdään muuta erikseen sovittua, siellä kuitenkin fuskattiin kaikessa missä vaan voitiin. En kyllä olisi itsekään maksanut moisesta sähellyksestä. Omalla tominimellä voin itse tarjota juuri sitä mitä asiakas haluaa ja sitä ei palveluohjaajat ole rajoittamassa.

t. ap

Uusimmat

Suosituimmat