tarvitseekohan vauvani jo lisäruokaa??

Vierailija

Maidon riittävyydestä ei ole ongelmaa (pikemminkin päinvastoin).. Lapseni on 4,5kk vanha ja painaa jo 7,2kg, 67cm pitkä.. Syntyessäänkin oli iso, yli 4kg. No mutta, siis syö hyvin ja aika tiheään. Öisin on kylläkin nukkunut hyvin, ehkä yhdellä syötöllä selvitty.

Nyt vaan tuntuu että koko ajan olisi haluamassa rintaa.. Tiedänhän noita tiheän imun kausia jne.. mutta miten voikin vauva vetää mehut pois!! Oon ihan raatona täällä vaan. Voisiko jo aloittaa perunalla, porkkanalla?? se on vaan se 6kk suositus neuvolasta..siksi mietin vaan.

Kommentit (5)

Vierailija

Lainaus:

sinä tarvitset LEPOA ja enemmän juomista/ravintoa. Ei imetyksen kuulu väsyttää. Eikä varsinkaan, jos kerran voit noin ruhtinaallisesti nukkua (yksi herätys yössä).

Joten selvitä, miksi sinua väsyttää.

(nimim. tunnin välein ja lyhyemmilläkin väleillä imettänyt)

Kaksi lasta tuossa vauvan lisäksi lahkeessa roikkuu, mies rakentaa ja olen 24/7 näitten kanssa.. ehkä se väsymyksen syy.. Lisäksi olen vähän vähentänyt välipaloja (makeita sellaisia), kun ajattelin että laihduttaisin hiukan.. Ehkä täytyy unohtaa. :(

ap

Vierailija

sinä tarvitset LEPOA ja enemmän juomista/ravintoa. Ei imetyksen kuulu väsyttää. Eikä varsinkaan, jos kerran voit noin ruhtinaallisesti nukkua (yksi herätys yössä).

Joten selvitä, miksi sinua väsyttää.

(nimim. tunnin välein ja lyhyemmilläkin väleillä imettänyt)

Vierailija

Tiheät syöttövälit voivat olla ihan sitä, että vauva varmistaa syliin pääsyn, joten en kyllä sen perusteella alkaisi antamaan lisäruokaa. Jos imetys vähenee, niin läheisyystarve voi lisääntyä ja öistä tulee rikkonaisia.

Kannattaa todella varmistaa, että syö ja juo riittävästi. Väsymys kyllä kuulostaa tulevan enemmän tuosta elämäntilanteesta. Voisiko rakentamisesta pitää vapaata muutaman tunnin vaikka kerran viikossa, jotta saisit nukuttua vaikka silloin hyvät päiväunet?

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat