Auttakaa, mikä auttaa esiintymiskammoon??? ov

Vierailija

Harrastan tanssia ja esityksissä ei ole mitään ongelmaa,. koska en joudu tanssimaan yksin vaan olen yksi muiden mukana.

Lupauduin yhteen näytelmään pitkin hampain (tuo oli pikkanen hätätilanne, kun esiintyjiä uupui niiiiin paljon). Mulla on pari vuorosanaa ja osaankin sen jo hyvin. MUTTA:

Silloin, kun mulla on se vihkonen, missä vuorosanat sun muut on, osaan tuon lauseen, vaikken edes katsoisi sitä vihkosta, kunhan se vaan on kädessäni. Jos jätän sen vihkon jonnekkin ja yritän ilman sitä, menen sanoissa sekaisin tai vastaavaa. Ja osaan siis lauseen sanasta sanaan ulkoa.

Näytelmä on määrä esittää satapäiselle yleisölle ja meillä kaikilla on mikit, joka sekin lisää paniikkia. En ole tottunut mikkiin..

Kommentit (3)

Vierailija

Kotona yksin ollessa kuvittele itsesi yleisön eteen ja lausu sanat todella moneen kertaan. Kun harjoittelet muiden edessä, ota yleisöstä jokin kiintopiste mihin katsot ja unohdat sen Hitlerin... Ajattelet, että yleisössä on joku läheinen, ken saa sinut nauramaan... Ajattele, että olet jossain ihan muualla...Mielikuvia, käytä niitä.

Itse aikoinaan aloittaessani kouluttamista harjoittelin kotona miljoonaan kertaa asiat, että osasin ne jo unissakin. Kursseilla muiden kanssa harjoitellessa siitä ei tullut yhtään mitään...Kun sitten jouduin/pääsin ison ihmisjoukon eteen kertomaan asioita, hengitin syvään, kuvittelin olevani kotona ja annoin sanojen tulla.

Tsemppiä näytelmään!

Vierailija

Onko niillä sanoilla niin väliä? Riittääkö että tiedät, mitä lause suunnilleen on eli mitä se tarkoittaa? Jos muistat suunnilleen, niin se on ihan hyvä.

Paras keino on tehdä mielikuvaharjoittelua. Kuvittele itsesi yleisön eteen siihen tilanteeseen ja käy se läpi. Käy läpi myös ne kauhun tunteen, joita pelkäät tuntevasi ja mahdollinen unohdus. Kyllä se menee hyvin!

Vierailija

hänen mielestään menee väärin. Olenkin huomannut, että olen rennompi, kun tuo ei ole paikalla. Ja tuossa lauseessa on yksi tärkeä sana (joka on koko jutun juju), joka on pakko muistaa.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat