Anopin hölmöydestä

Vierailija

Onko evoluution tulosta, että anoppien täytyy aina arvostella kaikkea?? Kun olen töissä, anoppi paasaa kuinka lapset ovat pieniä vain hetken. Kun olen kotona, hän vihjailee, miksen ole töissä vaan miehen elättinä! Aargh.

Kommentit (6)

Vierailija

näkökulmasta ja eri vaihtoehtoja puntaroiden, heidän pitää sen vuoksi aina tuoda esille ja sanoa ääneen johonkin asiaan liittyvät kaikki näkökohdat ja toisenlaisetkin tavat toimia. Koska eihän nämä ole helppoja asioita kenellekään, siksi niitä pitää sitten kelata joka kantilta ja aina miettiä, olisikohan joku toinen tapa sittenkin parempi toimia. Jotkut ihmiset ovat epävarmoja siitä, tekevätkö he oikeita valintoja ja siksi aina kyseenalaistavat niin omat kuin toistenkin valinnat - mikään ei ole koskaan hyvin - tai ainakaan ei voi tietää, onko valintojen seuraukset ne parhaat mahdolliset ja se ahdistaa.

Ehkä anoppisi ei ole typerä (toki onhan sekin mahdollista), ehkä hän on vain epävarma ja hänellä on heikentynyt luottamus tulevaisuuteen?

Vierailija

Jos kysyn apua tai ehdotan että hän olisi lasten kanssa, olen hyväksikäyttäjä. Jos taas en pyydä hänen apuaan, eristän hänet lapsista.

Jos lapset ovat kotihoidossa, teen heistä mökkihöperöitä ja pilaan heidän sosiaalisen elämänsä loppuiäksi. Jos laitan päivähoitoon, hylkään heidät.

Jos pidän isot synttärit, teen sen vain saadakseni itse esiintyä. Jos en pidä, en välitä lasteni ystävyyssuhteista.

Jos pyrin viettämään mahdollisimman paljon aikaa lasten kanssa, teen sen muiden sukulaisten kustannuksella. Jos taas pyrin tekemään joskus jotain muutakin, olen itsekäs paska.

Jos yritän pitää aikatauluista kiinni, olen despootti. Jos en, olen välinpitämätön ja laiminlyön lapsiani.

Jos pidän kiinni ruoka-ajoista, olen orjapiiskuri. Jos en, pidän lapseni aliravittuina.

JA NIIN EDELLEEN.

Vierailija

onko evoluution tulosta, että anopin kaikki sanomiset tulkitaan suurennuslasin kera? Jos tunnetaan huonoa omaatuntoa ratkaisuista, kaikki anopin sanomiset käännetään arvosteluksi. Lapset OVAT pieniä vain hetken, mutta tarkoittaako anoppi oikeasti arvostella miniän töissäoloa, vai ainoastaan kehottaa poikaansa ja tämän vaimoa olemaan ahnehtimatta liikaa töitä ja velvollisuuksia?

Ja tuo miehen elättinä olo... aika moni 60-70-luvuilla äitinä ollut kokee, että nykyajan lastenhoitovapaat ovat liian pitkiä ja nainen putoaa urajunasta. Kannattaa muistaa, että heillä itsellään oli aikoinaan äitiysvapaata 6vk-3kk, joten heidän on vaikea uskoa, että hoitovapaalla voi säilyttää työpaikan, ammattitaidon ja itsenäisyyden.

Vierailija

8 vuotiaan lapseni, jolla oli ollut riitaa serkkujen kanssa ja paha mieli siitä. Lapsi itki ja vaati kotiin, anopin mielestä lapsi on asennevammainen kun jurnuttaa nyt.

Ei osannut olla aikuinen ja keskustella asiasta vaan haukkui minut ja lapsen pystyyn.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat