Saisinko kommentteja, kiitos :)

Vierailija

Kyselin täällä joku aika sitten tulevalle toiselle tyttärellemme nimeä ja nyt on mietinnässä nimi: *Kiara Miia Karelia* Onko tää aivan "viisas" nimi mielestänne? Mielessä on kuitenkin vielä nimet Erika ja Jenna. Tulevan isosiskon nimi on Ronja Viivi Linnea.

Kiitän suuresti kaikkia tulevista ehdotuksista ja ajatuksista :)

-AJ-

Kommentit (13)

Vierailija

Jos Senniin päädytte, pitäisin kauniin Karelian ja keksisin jonkun muun välinimen.

Kiara Miia Kareliassakin Miia on vähän eri sarjaa kuin muut. Paremmin voisi sopia vaikka Iisa, Meea tai Miisa.

Ensimmäisen nimen ehdotuksiakin heitän vielä muutaman: Kiana, Kiira ja Menni.

Vierailija

Ihana nimi!! Tosin ehkä minun makuuni Miia tuossa välissä on vähän eri "sarjaa" kuin Kiara ja Karelia, mutta tosi kaunis ja persoonallinen nimi pienelle neidille!

Vierailija

eli aivan ihana, persoonallinen nimi on Kiara Miia Karelia ja sopii todella hyvin Ronja Viivi Linnean sisarelle! Pitäkää tuo ;) Ja onnittelut toisesta tytöstä =)

Vierailija

Mielestäni siis edelleenkin tuo Kiara Miia Karelia on NIIN kaunis nimi, että oksat pois!! Senni Kiara Karelia jää kyllä kakkoseksi (vaikket enää mielipidettä kysynytkään :o) Kiara Karelia on jotenkin vaikea peräkkäisinä niminä, eikä Senni vedä etunimenä vertoja kauniille Kiaralle.

Tämä siis vain minun mielipiteeni. Onnea vaikeaan valintaan :o)

Vierailija

Jokaisen mielipiteestä ja ne olivat jokainen mulle tärkeä. Nyt jäin makustelemaan nimiä kahden vaihtoehdon välillä eli *Kiara Miia Karelia* ja *Senni Kiara Karelia*, joka ehkä sittenkin sopisi paremmin. Voi että, kun tää on aina niin vaikeeta, tää nimen miettiminen ja päättäminen. Mietin ja pähkin siis edelleen...

Iso kiitos vielä kaikille!

Vierailija

tuo Kiara. Tulee jotenkin kiero olo - kuin katsoisi kieroon, tai sitten huolimattomasti lausuttu kihara...

Ja Ronjalla on nimpparit, mutta Kiaralla ei...(onko tämä nyt sitten niin merkityksllistä?)

Miettimistänne nimistä pidän eniten Sennistä. Senni on suloinen ja reipas, mutta ehkä kuitenkin eri paria Ronjan kanssa.

Mutta nämä ovat vain minun mielipiteitäni. Antakaa ihmeessä Kiara, jos tykkäätte siitä!

Jos sukunimenne on täysin suomalainen, kirjoittaisin Miian kahdella i:llä, kuten olette ajatelleetkin.

Vierailija

Minun on jotenkin vaikea lausua Kiara, siitä tulee helposti Kiera tai Kihara, mutta ehkä siihen ajan myötä tottuu. Siksi liputan Sennin puolesta. Mutta yhdistelmänä Kiara Miia Karelia on kyllä kaunis ja sointuva. Noita toisia ja kolmansia nimiä tosin käytetään aika harvoin, joten niiden puuroutumista en loppujen lopuksi itse hirveästi mieti, pikemminkin etunimen lausumista yksinään ja toisaalta yhdessä sukunimen kanssa. Eli sinänsä Senni Kiara Kareliakin menisi, vaikka nuo kaksi viimeistä nimiä voivat mennä puheessa sekaisin.

Mutta... jos nimen oikein topakasti lausuu (siis Kiara yksinään sekä Kiara Karelia), niin kyllähän se menee ongelmitta. Suomalaiset vaan tuppaavat lausumaan ia-diftongin tiettyjen toisten äänteiden edessä joskus leveänä (esim. piano->pieno).

Vierailija

Eniten omaan makuuni vaihtoehdoistanne on Senni, mutta se on jotenkin erityylinen kuin Ronja. Erika ja Jenna sopivat kyllä Ronjan kanssa, mutta eivät ole itselleni lainkaan mieleen ja ovat aika tavallisiakin.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat