Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Moikkailenpa minäkin :)

Vierailija

On tullut oltua hiljainen pitkän aikaa, ei muka ole kerinnyt kirjoittelemaan. Ihan aluksi olin mukana. Sori :( Tosi pitkälle raskautta pääsin ihan ilman mitään oireita, minimaalista närästyksen tapaista oli iltaisin vaan yhdessä vaiheessa. Mutta nyt on tullut varmaan niitä kohdun kiinnikekipuja, vasempaan puoleen mahaa sattuu kävellessä tosi paljon ajoittain. Pitää ottaa iisimmin... Viime yönä veti suonta pohkeessa, se oli raskauden aikana 2. kerta. Ei sitten oikein muuta ole. Raihnainen olo silti tuon kivun takia ja kävely sen mukaista.

Niinkuin palstalla kirjoittelinkin (ja apua kyselin), niin se on nyt kovasti mietityttänyt, että miten pehmeästi opettaa 3v. esikoista nukahtamaan itse. Vauvan tultua olisi varmaan aika rankkaa nukutella, kun hän hyväksyy vaan minut nukuttajaksi ja haluaa, että heilutan pyllystä jne. Pitää alkaa se projekti heti töiden loputtua (TJ4).

Myöskin se stressaa, että mihin esikoinen menee sitten, kun synnytysreissu tulee. Ei ole mummit+papat lähellä, eikä sitten muita niin läheisiä tuttuja, että tyttö viihtyisi kylässä ilman meitä. Jos sattuu synnytys olemaan päivällä, niin saatan vanhaa naapurintätiämme kysyä, hänen kanssaan on ollut ultrien ajan, joten se saattaisi olla ok. Mutta jos tulee yöreissu, niin minusta sitten mies joutuu jäämään tytön kanssa kotiin. Itse ei varmaan haluaisi, mutta minkäs teet. En halua tyttöä paikkaan, jossa itkee reppana koko pitkän yön. (Tällä hetkellä kun itkisi jo ilman minuakin) Tietty jos viikonloppuna synnytellään, niin pyydän vanhempiani lähtemään ajelemaan tännepäin pikapikaa, kestää muutaman tunnin. Viikolla kun ovat töissä. Harmi, kun sitä ajankohtaa ei tiedä :)

Mutta tuo minua nyt jännittää synnytyksessä eniten, ei itse synnytys yhtään. Ja siihen mennessä tosiaan olisi kiva tytön oppia nukahtamaan ilman minua, en haluaisi sitä asiaa murehtia sairaalassa yöllä vauvan kanssa ollessani. (Paitsi perhehuoneeseen ollaan menossa Haikaranpesään, jonne tyttö mukaan, ellei nyt mitään komplikaatioita tms tule. Mutta pitää olla varasuunnitelma.)

Joten kertokaahan tekin vinkkejä sinne pinoon kovasti, jos on kokemusta tai muuten vaan ajatuksia/neuvoja asiasta. Kiitos paljon :)

Eilen aloin järjestelemään suurta määrää vauvanvaatteita. On tullut niin paljon ostettua kirppiksiltä uutta, että ei tytön vanhaa enää paljoa ole mukana, ei vaan, on sitäkin. Laitoin koon mukaan eri pinoihin, vaikkakin harmittaa se, että kokolappuihin ei voi luottaa ollenkaan, eri valmistajien koot vaihtelee niin paljon. Vielä haluan ostaa erikseen ihka uuden kotiutumisasun. Tytönkin oma on taulussa seinällä ja on niin ihana muisto.

Miehen veli sai tänään vauvan ja voi kun tuli sellainen "mulle kans!"-olo. Tulen varmaan olemaan tosi herkkänä sitten, kun vauva syntyy, koska kuvioissa on nyt tyttömmekin. Verrattuna viime kertaan, kun ei muita lapsia ollut. Varmasti niiiin liikuttavaa sitten, kun tyttö näkee vauvan ekaa kertaa jne. Nyt jo ajattelen sitäkin.

Hyviä vointeja vaan ja jaksamisia kaikille! Koitan nyt ryhdistäytyä ja ilmoitella itsestäni enemmän. Tosi mukava on ollut lueskella teidän oloista ja oireista jne.

Seiskaseiska rv30+3

Kommentit (1)

Uusimmat

Suosituimmat