Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

lapsiystävällisiä asuinalueita helsingissä?

Vierailija

halutaan ostaa aunto ja phjoisesta muuttamassa. halpa hinta tietty etua, mutta ihan vaan haluaisin tietää lapsiystävällisiä alueita, missä koulut ja ip kerhot lähellä

Sivut

Kommentit (43)

Vierailija

Ei voi siis mitenkään verrata esim. arabianrantaan, toukolaan ja kumpulaan, vaikka kieltämättä arabianranta alkaa jo tulvia kerrostaloja. Mutta pihlis on suorastaan epämiellyttävää aluetta, noh halvemmalla sieltä ainakin asunnon saa, mutta itse en haluaisi siellä asua puliukkojen keskellä.. Suurin osa pihliksestähän on lähiötä, joka on täynnä kaupungin vuokra-asuntoja, jotka eivät ole sieltä siistimmästä päästä. Ostari on kammottava paikka, täynnä spurguja ja kaljoittelevia teinejä. Samantien voi muuttaa Kontulaan tai Malminkartanoon.

Vierailija

tääl ei kyl näe yhtään tummaa missään kulkemassa, ei mustalaisia ei venäläisiä -ihme suomi ghetto. Ei musta sekään hyvä, HKI on kuitenkin pääkaupunki ja musta lasten on hyvä tottua eri väreihin ja kulttuureihin heti pienestä niin ei tarvi sitten myöhemmin tapa-kasvattaa.

Vierailija

ja paheksun rasistista virettä. Lapset ovat lapsia ja ei ole heidän vikansa, jos vanhemmat ovat syystä tai toisesta muuttaneet Suomeen. Lapsilla on oikeus kaikkeen samaan kuin meidänkin muksuilla. He siis saavat käydä koulua ja tarhaa. Jos heillä ryhmänä on esim. kulttuurieroista johtuia ongelmia onko se lapsen vika? Mikä teistä olisi ratkaisu? Minä ehdottaisin kohdenettua apua lapsille hetkeksi, jotta pääsisivät/tottuisivat meidän systeemeihin ja sopeutuisivat jopa vanhempiaan paremmin.

Ja minusta on muakavaa, että lapseni näkevät erilaisia ihmisiä. Meillä löytyy kokemusta kahdesta erilaisesta asuinalueesta lasten vinkkelistä. Siinä maahanmuuttajapainotteisessa suurin ongelma olivat juopot suomalaiset (ystäväni on töissä alueen lastensuojelussa ja kertoi, että heitä eniten työllistää kotimaiset alkoholisti vanhemmat). Maahanmuuttajien kanssa mennyt aina tosi mukavasti, tosin he ovat usein vetäytyviä ja ovat paljon kotosalla, joten vaikea saada kontaktia.

Vierailija

ja vaikka tää nyt on tällanen lähiö niin rauhallista on ja kämppäkin on iso ja vuokra halpa kokoon nähden.

Julkinen liikenne menee aivan tuosta nenän edestä mutta ei tarvitse kävellä kuin 10 min niin pääsee tuonne Keskuspuistoon ulkoilemaan ja siellä on paikotellen aivan metikössä ;)

Talvella siellä on myös hiihtoladut.

Lähellä myös Pirkkolan ja Oulunkylän urheilupuistot joissa talvisin esim. luistinradat.

Tässä vielä lähellä 3 päiväkotia ja koulut ( ala-aste, yläaste ja lukio).

Vierailija

sekä ruoholahti ovat kivoja jo valmiita alueita joissa palvelutkin pelaavat lapsiperheille. Pikkuhuopalahti ja HErttoniemen ranta ovat aika maahanmuuttaja painotteisia alueita.

Ja miksi kaikki tallaa keskustan? Töölössä on paljon kivoja leikkipaikkoja, uimaranta (hietsu), päiväkodit ja koulut ja muuta kivaa, keskusta vieressä. Itse muuttaisin Töölöön jos voisin valita.

Vierailija

jos ette välttämättä haluu et teidän pennut kasvaa deekujen , huorien ja nistien keskellä. Lapsettomallekin joskus liikaa se alue.

Vierailija

Onhan täällä maahanmuuttajia, mutta ihan pakko sanoa että nyt kun asiaa miettii, niin ei mitenkään häiritsevästi. Esim. S-marketissa tulee harvoin ainuttakaan somalia tms. vastaan! Romaneja vähän enemmän, mutta eivät näytä "parveilevan" mitenkään näkyvästi. Ja kun käy K-kaupassa ruokaostoksilla, siellä näkee jo valikoimasta ettei täällä ihan pelkkiä deekuja asu; Kontulan K-kaupassa kalatiskillä oli lohta ja/tai silakkaa, täällä ostereita, simpukoita ym. Naurakaa vaan, mutta mielestäni tuostakin voi päätellä jo vähän elintasoa alueella.

Vierailija

Millainen on Vanhan kaupungin ksokelle tullut uusi asuntoalue. Ilmeisesti päiväkodit ja koulut on valittavissa joka Arabian tai Koskelan suunnalta. Millainen paikka se Koskela on? Minulla ei ole mitään käsitystä.

Vierailija

mua kiinnostaa oikeasti sun kokemuksesi Pihlajamäestä.

Asutaan Viikissä ja meille on juuri myönnetty päivähoitopaikka - Pihlajamäkeen. Eli ei saatu omalle alueelle, mutta joudutaan tyytymään siihen mitä saatiin, ja ei se nyt niin hirveän kaukana ole. Toivottavasti on kiva päiväkoti.

Olin todella äimistynyt kun sanot että muutitte Viikistä Pihlajamäkeen! Olen itse asioinut paljon Pihlajamäessä, koska suuri osa meidän palveluistammehan oli siellä ja on edelleen: terveysasema, posti viime maanantaihin asti, s-market jonka asiakkaita ollaan (kunnes prisma avattiin...). Toisaalta siinä ostarilla pyörii välillä jos jonkinlaista sakkia. Löysittekö jotenkin erityisen hyvän asunnon hyvällä hinnallla?

Vierailija

Tarkoitatko sitä, joka kulkee joenvartta? Samaan on kivenheitto Arabiasta. Meidän lapsillemme riittää metsäksi pusikko Yliopistoalueen ja Kumpulanpalstojen välissä. Kyllä noita pusikoita on kaikkialla Helsingissä.

ps. Ei nyt ei ole tarkoitus minunkaan kisata mistään eliitistä. Itsekin harkitsimme Pihlistä pitkään. Minä vaan tykkään olla lähempänä keskustaa, sillä kuljen paljon pyörällä.

Vierailija

Me saimme alle kk:ssa lapsillemme paikan(/vaihdon vanhan alueen tarhasta) Kumpulaan PK:hon. Entä kauan jouduitte odottamaan siirtoa lähemmäs kotia Jakomäen PK:sta. Oliko mielestäsi kohtuutonta? Jutellessamme johtajan kanssa hakiessamme paikkaa, puhuimme pitkään Arabian tilanteesta ja ainakin hänen mukaansa mm. Kumpulan ja Vallilan PK:t ovat olleet avoinna myös Arabian lapsille tarvittaessa.

Vierailija

Mitä lähempänä Helsingin keskustaa asuu, sitä kalliimpia asunnot luonnollisesti ovat. Vantaalla ja Espoossa on myös hyviä alueita hyvien kulkuyhteyksien päässä. Varsinkin radan varren asuinalueilta pääsee nopeasti Helsingin keskustaan.

Helsingissä hyviä alueita ovat myös Tali, Pitäjänmäki, Konala ja Pajamäki. Luonto lähellä, ostoskeskus lähellä, päiväkoti samoin ja luullakseni myös koulu. Talista huonot yhteydet keskustaan, muista hyvät.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat