Vierailija

hankalaa yöhikoilua, voiko olla kyse hypoglykemian aiheuttamasta hikoilusta?

Sivut

Kommentit (27)

Olen täälläkin asiasta kysellyt. Minulla taas laskee vaikka olisin syönytkin. Kannattaa laittaa kello yöllä soimaan ja syödä jotain pientä. Mun on pakko syödä aamulla ja parintunnin välein. Hypoglykemia on juuri tuollaista, mulla hikoo älyttömästi ja päällä vippaa, olen kiukkuinen ja ärtynyt. Kuinka usein syöt? Mulle lääkäri sanoi että 8krt päivässä pitää syödä ja mittailla arvoja ja heti kun on lähellä neljää niin pitää syödä jotain ettei laske liikaa

edellisestä ruokailusta? Kun nuo mun 3,2-3,8 arvot olivat jotain 3-6 tuntia iltapalasta (syön iltapalan yleensä vasta nukkumaan mennessä). Voiko niitä silti verrata paastoarvoihin?

Olen sitäkin miettinyt, että voiko mulla olla jokin autonomisen hermoston toiminnan vika, kun verenpaineet on jatkuvasti hyvin alhaisia, tasoa 90-110/45-60 niitä meinattiin joskus tutkiakin mutta asia jäi kun lääkäri vaihtui.

t. ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Samalla on heikko olo, esim. jos pissalle yrittää lähteä niin hirvittävä heikotus.

Jouduin raskauden takia sokerirasitukseen kun oli korkeita sokeriarvoja. Sain sokerimittarin lainaan sairaalasta ja mittasin yöhikoiluun herätessä. Oli tuollaisia arvoja: 3,2-3,8.

t. ap

aamupäivällä testattiin sairaalassa laitteen käyttöä ja mittausarvoksi tuli n. 4h aamiaisen jälkeen 3.3, käyrällä saan pari kertaa päivässä alle 3.5 arvon.



Mulla siis gestaatiodiabetes ruokavaliolla.



Mulle sanottiin sairaalasta, että ainoastaan korkeita arvoja seurataan raskausaikana. Mulla on ollut hypoglykemiaa jo lapsena, mutta ei varsinaista diabetesta. en sitten tiedä. Olo on normaali minun oloni.

Paasto verensokerin ala-arvo on 3,5. Ei ole kyse hypoglykemiasta, jos arvo on 3,8.

Yöllä monet ihmiset, niin lapset, aikuiset kuin vanhuksetkin ihan normaalisti hikoilevat. Kyse ei ole mistään sairaudesta, taudista, oireesta tms. Normi ilmiö.

3,8 ei pitäisi aiheuttaa vielä oireita. Kannattaa välttää sokerinsyömistä koska paradoksaalisesti voi aiheuttaa ensin nopean verensokerin nousun jonka seurauksena tulee insuliininerityksen piikki joka aiheuttaa matalahkon verensokerin.

On se yöpaita mullakin litimärkä lähes joka yö. Samoin seinästä pitää useinkin kiinni pitää, jos vessassa on käytävä, kun pyörryttää ja huonoa tekee. :)

Näin myös monella kolleegalla, ystävällä, sukulaisella...

Myös lapseni ovat normaalisti pari tuntia nukahtamisen jälkeen litimärkiä hiestä,kun käyn heitä katsomassa ja peitteitä oikomassa ennen kuin itse painun unille. Jotenkin se liittynee siihen, että vilkkaan päivän jälkeen elimistö rauhoittuu kaikkine hermostoineen, verenkiertoelimistöineen kaikkineen.

Ja todellakaan sulla ei ole kyse hypoglykemiasta noilla arvoilla! Ole huoleti. Tai jos vaivaa mieltä, voithan ottaa uusia yhteyksiä lääkäriin. Sittenhän saat rauhan.

Yöllä monet hikoilevat, juu, mutta itse en ainakaan ennen ole hikoillut tätä tahtia. Tyyny on märkänä ja keskellä yötä joutuu vaihtamaan yöpaitaa jos ei halua vilustua kylmänhikisyydestä. Kuuluuko muuten siis normaaliin öiseen hikoiluun se, ettei meinaa pysyä pystyssä vessakäynnillä ja pahoinvointi ja muutenkin huono olo?

t. ap

3. 5 on mulla ainakin jo hypoglykemiaa, se on kyllä niin kamala olotila että sen kyllä tunnistaa, en sitten tiedä diabetikoista joilla heittelehtii usein. Mulla 3-9 arvoja eikä ole diabetesta

0 h: 5,2 (norm. alle 5,1)

1 h: 5,8 (norm. alle 10,jotain)

2 h: 8,8 (norm. alle 8,7)



En ole sanonut neuvolassa mitään, kun sanoin sille sairaalan gynelle joka tarkasti sen vuorokausiseurannan. Mutta hän ei noteerannut asiaa mitenkään. Sanoi vaan, että on yöhikoilua kun on näin kuuma :/

Miten sitä yöhikoilua on sitten voinut olla jo pari vuotta, pahimmillakin pakkasilla ja vaikka pitäisi ikkunaa auki koko yön?



t. ap

Insuliinituntemuksia alkaa meidän perheen diabeetikolla olla, kun sokeri laskee lähemmäs 3:a, siis on 3,1 tai 3,2 tai 3,3...



Yöllä ihmisen verensokeri laskee alas, se kuuluu asiaan. Jos paastosokeri on ok, voinet olla huoletta.



Huono sokerinsieto aiheuttaa verensokerien heilahtelua ylös ja alas. Kyse voi olla siitäkin ja toisaalta heilahtelu aiheuttaa ikäviä tuntemuksia... Mutta hypon vaaraa ei tuosta lukemasta siis ole, pitäisi olla tosiaan lähempänä kolmea. Perheemme diabeetikko näyttää toisinaan normaalille, vaikka sokerit olisivat vain 2,5...!!!!

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Uusimmat

Suosituimmat