Tunnetteko te noin 35-v. tosiaan itsenne niin vanhoiksi ja raihnaisiksi, kun ette

Vierailija

voisi edes lasten tekoa enää harkita?

Minusta nämä kommentit ovat aivan käsittämättömiä (viitaten mm. toiseen ketjuun). Minä olen 34-v. ja elämäni kunnossa sekä henkisesti että fyysisesti. Minulla on 6- ja 4-v. lapset, ja haaveilen vielä vähintään yhdestä. Uskon, että tähän mennessä hankkimani elämänkokemus tarjoaa minulle vielä paremmat eväät vanhemmuuteen kuin ensimmäisten lasten kohdalla.

Biologisesti ottaen nainen voi saada lapsen niin kauan kuin hänellä on kuukautiset. En minä ainakaan tässä vielä vaihdevuosia odottele, hyvänen aika!

Arvon naiset, elämä ei lopu kolmekymppisenä! Vastahan tässä on keskimäärin alle puolet elämästä eletty. En käsitä, millä voimalla nämä itseään vanhoina pitävän kolmevitoset kuvittelevat jaksavansa parinkymmenen vuoden kuluttua, jos kerran nyt jo tekee niin tiukkaa.

Sivut

Kommentit (178)

Vierailija

Lainaus:

kunnes sitten kuolee yllättäen terveenä ja hyvävoimaisena.

viime vuonna perkasimme ja hoidimme yhtä laajaa puutarhaa yhdessä 5-kymppisen naistuttavani kanssa. Ja kyllä siltä vaikutti, että kaikkein raaaasskainta ("emmä jaksa...." "auuu sattuu"... "selkääää koskee...." "lorvikatarri") oli näillä "nuorilla tyttösillä", ikäjakauma 16v-25v.

t. 30v +

Vierailija

enkä halua enää lapsia;minulla yksi 6v lapsi.

Raihnaisuudesta ei ole kysymys vaan mukavuudenhalusta;ei kiitos vaippaikää enää.. Ja minulle muutenkin riittää yksi lapsi enkä tähän elämäntilanteeseen toista tekisi kun olen yh.

Vierailija

Tuskin kukaan 25v lapsia haluamatonkaan niitä ei halua sen takia että olisi raihnainen.

Itse olen 31v kolmen lapsen äiti. 6 vuotta ehdittiin miehen kanssa tehdä töitä ja matkustella ym. ennen lapsia. Nyt nautin kotiäitinä olosta pienten lasteni kanssa, mutten silti halua niitä enää lisää. Eikä syynä ole raihnaisuuteni tai ikäni!

Toisaalta odotan aikaa reilun 10v päästä kun lapset on sen verran isompia että "omaa aikaa" jää enemmän, mutta ei se tarkoita etteikö sitä olisi yhtään nyt. Kyllä olen päässyt käymään teattereissa, konserteissa jne. jos olen halunnut. Mutta todellakin, nautin elämästäni nyt, mutta en halua sen samanlaisena jatkuvan loppuikää :-)

Eikös nekin jotka esikoisen haluavat vasta 35+, ole saaneet sitä omaa aikaa, mitä pahaa on siinä jos joku on saanut lapset nuorempana ja haluaa vauvarumbasta pois 40v? Kukin tyylillään!

Vierailija

Lainaus:

Elin lasten ja perheen ehdoilla kymmenen vuotta ja nyt on mun vuoro. Onneksi olen ollut terve ja perhe kans.

Kohta on 40 vuotta kasassa.

Vierailija

naimisiin, 25-vuotiaana on jo 3 lasta ja 3-kymppiin mennessä jo talot ja autotkin hankittu. Lapset ovat jo yläasteikäisiä, niin tuntuuhan se jo monesta, että elämä oli siinä, vaikka ikää on 35v.

T. Nimim. 38v eskarilaisen äiti

Vierailija

En tunne itseäni vanhaksi ja raihnaiseksi, mutta kun olen ensimmäiset lapseni saanut jo parinkympin jälkeen, niin pikkulapsi-ikää olen elänyt jo tarpeekseni. Riippuu varmasti itsekunkin elämäntilanteesta.

Henkisesti olisin varmasti kypsempi äidiksi, mutta biologinen tosiasia on, että munasolut ovat yhtä vanhoja kuin minäkin ja raskauteen ja synnytykseen liittyvät riskit ovat kasvaneet.

Ajattelen, että parinkymmenen vuoden kuluttua elän ehkä elämäni parasta aikaa, panostan itseeni ja parisuhteeseeni enemmän kuin ennen.

Vierailija

Lapset ovat lapsia aina sen tietyn ajan, mitä väliä mihin väliin elämässä se osuu.

Tapasin mieheni 24v., kymmenen vuotta teimme uraa, asuimme ulkomailla, matkustimme ihanissa eksoottisissa paikoissa kaikki lomamme (kesä&talvi=5 vko/vuosi) ja tietenkin ylityövapailla pitkiä viikonloppuja Euroopassa. Ostimme talon (nyt jo maksettu), autot pystyimme ostamaan käteisellä, harrastimme mitä halusimme jne.

Lapset siis syntyivät kun oli 34 ja 36v. Elän oikeasti nyt 38 vuotiaanaelämäni parasta aikaa. En todellakaan voi kuvitella mikä minut saisi lannistumaan ja luhistumaan ennen lastemme teini-ikää. Isossa suvussamme on paljon läheisiä teinejä ja hyvin voin kuvitella tulevani juttuun omienikin kanssa 50+ ikäisenäkin.

Ja mikä parasta; elämämme on helppoa, koska juoksut on juostu, suhteemme on tasapainoinen, rakkaus kukoistaa ja seksi maisuu sekä taloudellisia murheita ei ole.

Harrastuksia olemme molemmat karsineet, mutta joitain olemme jatkaneet lasten syntymänkin jälkeen. Kyllä sitä "omaa aikaa" saa, jos järjestää.

Olen ollut lasteni kanssa teattereissa, museoissa ja konserteissa. Vanhemman (3,5v) kanssa olin toukokuussa jopa klassista musiikkia kuuntelemassa. Hienosti meni emmekä lentäneet pihalle. Matkustettu on. Helppoa.

Se oma aika jota te nuoert äidit odotatte saavanne kun lapset muuttavat pois, on ilmeisesti sellaista jonka me olemme mieheni kanssa saaneet jo ennen lapsia. Lopputulos on sama.

150

Vierailija

Hänen mielestään lapset pitivät nuorekkaana pitkään. :) Onhan siinä varmasti perää, että mitä pitempään talossa pyörii nuoria, sitä pitempään vanhemmatkin pysyvät ns. "elämässä kiinni".

Vierailija

se kremppaaminen riippuu ihan itsestään. Jos liikkuu aktiivisesti, ei polta, käyttää kohtuudella alkoholia, syö terveellisesti ja ei stressaa liikaa kremppaamisesta, niin eiköhän ihan hyvin jaksa.

Vierailija

joten mitenkä reppana voisi tietää mistään kulttuurista mitään... Ainoa vähänkin kulttuuriin viittaavaa teko 125:lla taitaa olla BB:n seuraaminen.

Vierailija

Lainaus:

olen muuten 35-vuotias, ja lajia on harrastettu nyt 6 vuotta. Jo lentökenttäosuus on ollut monta kertaa niin raskas, että joku ylipainoinen itseäni 10 vuotta vanhempi mummeli olisi varmasti nyykähtänyt kesken. Mutta tämä on vain minun mielipiteeni, ja ehkä olen vaan tosi huonokuntoinen entinen fitness-urheilija 175cm ja 58kg, joka jostain syystä rasittuu helpommin kuin tavallisia asioita tekevä tavallinen äiti. Mielipiteitähän nämä vaan ovat, ja jokainen toki tietää itse parhaiten mihin kroppa ja psyyke venyy.

Vierailija

päivänäni, että ihmettelen miten jaksan lasteni teini-iän viiden vuoden päästä. Ehkä pitäisi itsekin laihduttaa vähintään se 30kg ja keksiä elämään muutakin kuin stressiin ja tylsyyteen syöminen. Niin ja kolme lasta on jo.

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat