"Ei saa lyödä, äiti!" :,(

Vierailija

Noin sanoi 1v10kk poikani ennen nukahtamistaan äsken :( Poika on ollut koko päivän yliväsynyt. Heräsi aamulla viiden aikaan ja nukkui 2h päiväunet. Nyt illalla yliväsyneenä nousi sängystään 1h40min ajanhihkuen, kun tulin laittamaan takaisin. Yritin silitellä ym rauhoitella ilman tulosta. Lopulta suutuin ja koppasin pojan syliini kaaressa ja laitoin vähän kovemmin sänkyynsä. Poika sanoi perään "Ai! Ei saa lyödä, äiti!"

Voi vittu että olen hirveä äiti :,,,,,(

Kommentit (14)

Vierailija

et lyö mua! Saatan olla lapsesta metrien päässä, mutta huutaa noin silti. Koskaan en ole häneen väkivalloin koskenut enkä tule koskemaan, mutta erittäin taitava manipuloija lapseni kyllä on.

Vierailija

Meillä ei todellakaan läpsitä tai riepotella lasta. Ollaan tosi rauhallisia ja lapsi on kiltti, eikä edes huudeta juuri koskaan. Silti keksii kaikkea hirveää juttua. Mun käsi koskee ohi kävellessä olkapäähän... "äiti, lyö minua" tai isä peruuttaa ja vahingossa takapuolella töytäisee... "isi, tönii minua" Siis aivan yliherkkä tapaus. Pelkkä komentaminen joskus tarkoittaa sitä, että "äiti huutaa minulle aina". Pikkuliioittelija se on. Hoitajalle oli kertonut, kuinka "äiti ja isä jätti minut yksin ja minä itkin". juupa juu, me miehen kanssa vietiin lapsi mummulle hoitoon hetkeksi "yksin" ilman meitä ja ei todellakaan itkenyt vaan nauttii mummulla käynnistä.

Vierailija

Lapsi huutelee tollasta. Muutaman kerra kun on lättässy niin nykyään aina huutaa että "Ei saa lyödä!" enenkun ehdin edes lähelle tulemaan Ärsyttävää.

Vierailija

keksi usein (kun jouduttiin lähtemään kesken ostosreissun kaupasta) alkaa huutamaan isosti, että "AI AI AI AI!!". Kuvitteli varmaan, että päästettäisiin isri ja jatkettaisiin muina miehinä ostoksia... Siis todellakaan lapsella ei käynyt kipeää, vaan kainalossa vietiin autoon rauhottumaan, kun sai raivareita kaupassa :)

Tässä nyt oli kyseessä hieman isompi lapsi, mutta kyllä ne on fiksuja ja tietävät, mikä on sallittua ja osaavat käyttää meidän vanhempien omaatuntoa hyväkseen. Mutta jokainenhan meistä itse tietää, onko tehnyt mitään väärää, joten turha kai pohtia olevansa hirveä äiti, kun ei ole mitään tehnytkään :D

Vierailija

tyttö myös ollessaan vajaa kaksi vuotias, sai jostain päähänsä huutaa kovaan ääneen "ÄITI ÄLÄ HAKKAA" ja ei siis todellakaan ollut väliä missä tätä käytti. hävetti monet kerrat!

Vierailija

Voi että olin nolo "juoppo". Olen tehnyt kasvimaata kuokan kanssa ja juonut parina hellelauantaina saunan jälkeen pullollisen kolmosolutta, yleensä en juo alkoholia. Lapsi ei pidä kaljan hajusta kun annan iltapusun. "Hyi haisee!"

Vierailija

joka liioittelee ihan mielettömästi.

Meillä kotona ahdas käytävä ja jos esim siinä vahingossa häneen osuu hän voit tulla mulle(äidille) selittämään ku isi heitti hänet kovaa seinään päin. Tais esim jos kaverin kanssa tulee riitaa ja kaveri häntä mätkäsee hilaa esim käteen voi hän tulla itkien sanomaan että kun kaveri löi täysillä päin naamaa.

On kyllä tosi rasittavaa kun tuntuu että hän välillä oikeesti itsekkin uskoo juttuihinsa eikä auta vaikka nätisti asiasta hänen kanssaan puhuisi.

Kerran hän oli pappallensa alkanut saunassa puhumaan että kun isi ja äiti hakkaavat häntä aina...

Tämä ei todellakaan ole totta. Emme ikinä ole lyönyt lasta. Joskus ehkä vähän kovakouraisemmin vieneet esim kaupasta autoon kun on raivonpuuska tullut.

Tää on inhottava ongelma senkin takia että jos joskus esim joku kaveri häntä kunnolla löis niin ei siihen voi luottaa mitä poikamme asiasta sanoo. Silloin kun oikeesti on lyöminen tapahtunut niin pojasta tietty ihan aiheestakin tuntuu että emme kuuntele ja luota häneen. Mutta kun häneen ei voi luottaa niin millon sitä tietäis koska oikeesti on tapahtunut jotain ja milloin ei...

Vierailija

Joo, mutta luulisi lapsen myös oppineen sen, että lyön varmasti jos jo etukäteen noin huutaa, muuten en välttämättä. Eli ei kannattais.

olikohan se nyt 8

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat