Saako työmarkkinatukea, puolison tuloista tms. huolimatta?

Vierailija

Mitä se nykypäivänä on? Odottelen kuntoutukseen pääsyä ja mun pitää kuulemma ilmoittautua työttämäksi työnhakijaksi ja saan sitten kelan tädin mukaan työmarkkinatukea. Onko varmasti näin?

Kommentit (15)

Vierailija

tai yleiseen työttömyyskassaan (maksaa n.70e/vuosi) niin saat rahaa työttömänä, puolison tuloista riippumatta. Tosin noihin pitää kuulua tietty aika (vuosi?) ennen kuin tukea saa, ja käsittääkseni liittyessä pitää olla työelämässä...?

Vierailija

saa tod.näk. peruspäivärahaa ja siihen ei puolison tulot vaikuita. Kelan sivuilla laskuri, lasten määrä myös vaikuttaa.

Eri asia todella haluaako sitten työkkärin pompoteltavaksi, ei mulle ainakaan mitään järkevää ole sieltä järjestetty. Tyhjän juoksemista.

Vierailija

kun jäin kotiin 6v sitten en enää saanut jäädä jäseneksi. Eli mulla takana kotivuodet ja yli vuoden sairasloma joka jatkuu ainakin vuoden loppuun. .ap

Vierailija

Tarkoitan että jos mies vaikka 1500e/kk bruttopalkkaa, et saa mitään. En muista tarkkaan tuota summaa, mutta se on pieni mitä puoliso saa tienata että saat edes jotain. Täydet saat varmaankin vai siinä tapauksessa että puoliso on työtön/opiskelija tmv.

Vierailija

Kun sanoin kelan ihmiselle tänään etten puolison tulojen takia saa mitään etuutta niin hän sanoi, että työmarkkinatuen nyt ainakin saan. Eli paskat se mitään tiennyt? Hitto kun on ollut vaikeaa ton kelan kanssa! Unohtavat mun papereita, kertovat vääriä päivämääriä ja vielä tämäkin! Voi hemmetti mitä kuonaa siellä töissä pidetään!

Vierailija

jos olet koulutuksessa tai muussa työkkärin järjestämässä toiminnassa saat täyden työmarkkinatuen ja 8 euron ylläpitokorvauksen.silloin miehen tulot ei vaikuta.jos olet työnhakijana kortistossa silloin vaikuttaa

Vierailija

Lainaus:

kun jäin kotiin 6v sitten en enää saanut jäädä jäseneksi. Eli mulla takana kotivuodet ja yli vuoden sairasloma joka jatkuu ainakin vuoden loppuun. .ap

Minä ilmottauduin keväällä työttömäksi työnhakijaksi viiden kotiäitivuoden jälkeen ja saan ansiosidonnaista päivärahaa. Päiväraha on laskettu niistä tuloista mitkä minulla oli ennen 1. raskautta ja äitiyslomaa. Semmoisen tiedon sain, että oikeus ansiosidonnaiseen työttömyysturvaan säilyy 7 vuoden ajan jos on ns. hyväksyttävällä syyllä pois työelämästä. Esim. perhevapaat on hyväksyttävä syy.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat