Onko jollakulla teistä alkanut kuukautiset kun täysimettää?

Vierailija

Hei!

Mulla kolme lasta ja nuorin nyt 2 kk. Jälkivuoto kesti vain 3-4 vk ja sitten 6 viikolla tuli menkan tapainen vuoto, mutta ei ollut menkkakipuja. Nyt 8 vk synnytyksestä kävin jälkitarkastuksessa ja kun hieman oli ollut outoa tiputteluvuotoakin kohtu ultrattiin. Tuloksena - ovulaatio - eli 2 viikkoa sitten oli ollut oikeat menkat. Ei ole aiemmissa raskauksissa alkaneet nuo menkat kuin vasta n. 10-12 kk päästä synnytyksestä. Samalla tapaa imettelen kuin edellisiäkin, ihan yötä päivää lapsen tarpeen mukaan. Ei ole 3-4 tuntia pidempiä välejä yölläkään imetyksessä. Eikä muuta ruokaa siis ole saanut. Kiitos! Outo juttu, ihan ihmetyksissään tässä nyt.

Kommentit (9)

Vierailija

Täysimetin vauvaa 6kk (ja tosiaan TÄYSimetin, ei saanut korviketta kertaakaan) mutta kuukautiset alkoi kun vauva oli 3kk. Ja uudestaan raskaaksi tulin kun vauva oli 5kk. Ehkäisyä ei tietysti ollut käytössä kun ajateltiin että toinen saa tulla kun haluaa... Olin silti vähän yllättynyt että se niin pian halusi tulla. :)

Mutta siis täysimetyksen ehkäisytehoon ei ole luottamista!

Vierailija

Kahden ensimmäisen synytyksen jälkeen jälkivuoto kesti 3 vkoa ja neljän viikon päästä synnytyksestä alkoi menkat ihan säännöllisesti, vaikkeivat vauvat saaneet mitään muuta kuin rintaa. Keskimmäinen oli suuriruokainen ja söi säännöllisesti n 3 h välein. Nyt kolmas lapsi on kohta 5 kk vanha ja nukkui jo 2kk vanhana 6-7h pätkiä yöllä (klo 22-05), joten käytännössä en imetä juuri lainkaan öisin eikä menkkoja nyt yllätys, yllätys ole vielä kuulunut. Eivät näköjään "säännöt" aina pidä kutiaan.

Vierailija

ihan olen itsekin ihmeissäni. Korviketta saanut kerran viikossa. satunnaisesti kun olen itse ollut esim kaupassa.

Eräs vanha kätilö totesi kerran että jo aikoinaan uskottiin täysimetyksen suojaavan raskaudelta varmasti vain ensimmäiset 2 kuukautta.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat