+++TAMMIMASUT PE-LA-SU+++

Sivut

Kommentit (25)

Vierailija

Vielä viikonlopun päätteeksi kirjotan jotain..

MOELPAn kirjoituksessa oli tuttua tunnetta, ummetusta ja kaikkee muutakin ärsyttävää vaivaa löytyy täältäkin. Ja syödä saa myös täälläkin usein, kauheeta mähkimistä, mutta onneks ne kaikki terveellisemmät maistuu, ei niinkään rasvaiset/makeat. Mitä nyt eilen käytiin hampparilla Macissa ;) Mut otin kanaa, jos se ois pienempi pahe, hih..

Mua PELOTTAA taas ihan kauheesti, kun multa on nyt valkovuodon seassa tullut veriviiruja yöllä ja tänään, sekä mun maha on taas sillee ilkeesti kipee.. kuin supistais.. Ja itkin jo tänään, et jos jotain sattuu. Tää on vaan niin odotettu tapaus, et kait sitä sit panikoi! En osannut esikoisesta yhtään näin kauheesti olla huolissaan.

Me ollaan useille jo kerrottu tästä ihmeestä ja nyt se taikausko pelottaa, et kun liian aikaisin kertoo, niin jotain tapahtuu.. Ja esikoiselle 2 v ja 8 kk, oon kertonut että siitä tulee isoveli ja että äidin masussa on vauva.. Kun se tuppaa potkimaan ja hyppään vatsan päälle, niin oli pakko kertoa jotain. Eipä se sitä sillee kait oikein ymmärrä (?), vaikkakin on nyt ruvennut ihaileen kaikkia vauvoja joka paikassa :)

Me paetaan kaupungista mökkeileen tuon poitsusen kanssa, joten palailen sitten asiaan. Aikas karseeta ilmaa, mutta yritetään nauttia kesästä tälläkin ilmalla.. Ja meidän mökki on niin perusmökki (ei sähköä, vettä.. nothing), et voi tulla kotiin ikävä :) Voikaa hyvin!

Emmuli rv 7+4

Vierailija

9 viikkoa täynnä, hauskaa että on jo "näin pitkällä"... nyt on vasta alkanut tulemaan meikäläisellä sellaista lievää huonoa oloa alkuillasta, mutta yleensäottaen siis raskauspahoinvoitia ei hirmuisesti ole.

Vielä olis 3 viikkoa töitä ennen lomaa... työmotivaatio on jokseenkin kateissa mutta sinnitellään nyt vaan :)

Dazka 9+0

Vierailija

Siis oikeesti, kuinka pitkältä voikaan päivä tuntua... Huomenna aamulla olis np-ultra, enkä vaan millään jaksais odottaa siihen, et näkee kuka siellä möyrii vai möyriikö kukaan. Oon käyny kaikki kauhuskenaariot päässäni läpi ja yrittäny keksiä tekemistä, ettei odottaminen tuntuis niin pitkältä (ja ettei ne kauhut pyöris päässä). Ihana karseeta... no täytyy mennä vaik pesemään pyykkiä tai lähteä kävelylle. Sais muutaman tunnin taas kulumaan.

Odotuksen piinaa rv 11+0

Vierailija

En ole aiemmin tänne kirjoitellut, kun ei ole muka ollut oikein aikaa. Juttujanne olen kyllä säännöllisesti lukenut..

Onko muilla käynyt niin että raskausoireet hävinneet ihan yhtä-äkkiä? Viikkoja mulla vielä vähän (7+2) ja viimeviikolla hävisi oireet ihan ykskaks. siis ihan alussahan mulla oli kasvoissa mahdottomasti näppylää ( yleensä mulla ihan hyvä iho), varsinkin otsassa ja hiuksetkin rasvoittui nopsaan.

Nyt siis iho taas hyvä, samoin hiukset eikä huonoa oloakaan enää liiemmin ole. On myös ollut silloin tällöin ilkeitä menkkamaisia juilintoja alaselässä ja alavatsassa. Viimeksi eilen. En muista tällaista olleen kahdesta ensimmäisestä raskaudesta. Toivottavasti kaikki on kunnossa...

Lootuskukkanen sulla näkyy olevan myös pienet lapset entuudestaan. Jännittääkö miten alkaa kolmen pienen kanssa elämä sujumaan? Minua nimittäin aika ajoin jännittää kovastikin. Minulla on kaksi poikaa, jotka kohtapuoleen täyttävät 2 ja 4. Ja melkoisen vilkkaita tapauksia ovat. Olen kyllä ajatellut että onhan heillä onneksi seuraa jo toisistaan, mutta silti kyllä välillä hirvittää melkoisesti kun ihan rehellisiä ollaan. Vaikka eikös sitä niin sanota että kolmas menee jo joukon jatkona kuin itsestään. Tämmöisiä sitä tulee pohdittua täällä enkä mitään sille voi.

Nyt jatkamaan töitä!

miuwau ja sintti rv7+2

Vierailija

Kyllä on taas ollu kieltämättä älyttömän pitkä päivä.... Ja tää palsta takkuilee enemmän kuin laki sallii. Mistä tuli mieleeni, että mitä mieltä te muut olette siitä, jos tästä vähitellen pistettäisiin pystyyn oma sähköpostirinki?

Mä voin kerätä osoitteet ja lähettää sitte kaikille? Sitte ei tarttis ihmetellä että toimiiko tää sivu ja miten monta kertaa saa viestin kirjottaa uusiks tai miten moneen kertaan tulee sama juttu peräkkäi, ku on systeemit takkuillu....

En nyt vielä laita meiliosotettani tähän, mutta jos kiinnostusta löytyy, ni laitan jotta halukkaat voi ilmottautua.

Vierailija

Meillä olen jo kertonut lapsille ovat 3 ja 1 v. Isompi oli kyllä sitä mieltä ettei pikkuveljestä voi tulla isoveljeä...

Todella on ollut hiljaista täällä palstalla varmaan moni on jossain reissussa ja juhannuksena täällä ei varmaan oo kukaan!!

Aikaisemmin on ollut mulla niin että maha on turvonnut iltaa kohden ja aamulla sitten ollut muisto vaan, No tänä aamuna pallo oli paikallaan :) Viellä viikko niin saan nähdä pikkuisen/pikkuiset pieni epäilys olisi että olis kaksi kun maha jo näinkin iso.

Huono olo on siirtynyt pois onneksi en tarttenut halaaan pönttöä olleskaan.

T:Lootuskukkanen ja pörriäinen tasan 10 vk

Vierailija

No niin, tulihan pönttökeikka eteen ensimmäisen kerran täälläkin :/ Mäkin oon heräillyt joka aamuyö siinä 4-6.30 maissa eikä unta millään, sitten oon käynyt syömässä jotain koska etova olo tulee aina. Tänään siis kuudelta... sitten kun viimein sain unen päästä kiinni (kello löi jo puoli 8), niin lapset tietty heräs, mutta onneks mies lähti niitten kans alakertaan. Tunti sitten könysin itsekin ylös, natustin aamuvoileipää ja maitoa ja samantien kävin ne palauttamassa vessanpönttöön... Sen jälkeen kyllä pystyin ihan hyvin jatkamaan syömistä, ja näin se on usein ollutkin. Mutta eihän tämä olo hurmaa! 2-v oli ystävällisesti sillä välin käynyt syömässä täytteet voileivän päältä ja pureskelemassa valmiiksi sen raskausvitamiinin joka odotti pöydällä. Isompi kysyi kun ruokapöydässä alkoi naama vääntyä, että äiti miks sä teet noin? Oon kyllä kertonu sille että äitiä oksettaa ja se johtuu siitä että vauva on mahassa.

Huomenna meillä ois häät 400km:n päässä, eikä saatu hotellista huonetta joten joudutaan yöpymään joko autossa tai teltassa. Mulle se olis ollut aivan sama, mutta nyt on vähän semmonen fiilis, että kiva kiva, mites ruokapuoli (ois niin ihana mennä valmiiseen pöytään!) ym. tässä tilassa... Varsinkin kun kaiken pitäis olla kylmää, mitä syö! Lapset onneks pääsee mummolaan. Mutta varmasti valvominen ja pitkät matkat kostautuu vielä pahemmalla ololla...

No, ei kai tässä auta kun ruveta siivoamaan. Mies jo heilutti imuria kun nousin, eikä näyttänyt olevan mitenkään iloisella mielellä, mutta jospa oisin vähän säälipisteitä saanut tuosta eka yrjöstä...

eikkuli 7+3 (tai 8+0, täytyy mainita kun oli ennätys että tähän asti pääsin ennen eka pönttökeikkaa...)

Vierailija

Unettomuus on mun "perussairaus". Mulla on aina ollut pms-oireena aamuyön valvominen, ekassa raskaudessa valvominen alkoi plussatestistä ja nyt on ollut samaa. Väsyttää ihan hirveesti, mutta uni ei vaan tule. Aamulla tietty väsyttää ihan hirveesti, mutta aamupalanlaittoon on noustava.

Ekassa raskaudessa maha pullahti vasta viikolla 20, tokassa tosi nopeaa ennen 10 viikkoa ja nytkin on pullotusta varsinkin iltaisin. Aamulla maha on hävinnyt ja sekös hirvittää. Tavalliset housut menevät kyllä jalkaan, mutta varsinkin autoillessa/istuessa saattaa vähän ahistaa. Jotenkin en uskalla mammavaatteita käyttää, jos vaikka meneekin pieleen. Hullua.

Vierailija

olen tosiaankin sähköpostiringin kannalla varsinkin kun tämä on nyt kolmas kerta kun yritän viestiä lähettää.

viikko olisi lomaa vielä jäljellä, mutta kelit jatkuu huonoina. huomenna olis vieraitakin tulossa ja tänään onkin sit tyhjennetty viimesiä laatikoita muuton jäljitä ja vihdoikin herra sai uuden grillinkin koottua, eli huomenna grillataan =D

mutta nyt nukkumaan ni jaksaa huomen

VauhtiViuhti rv 9+1

Vierailija

Moikat täältäkin. Eipä kummempia, etoo edelleen jos ei syö "kokoajan", paljonkohan paino taas nousee tän napostelun myötä.... no onneksi ei ole paino-ongelmia sinänsä ja aina se paino on sitten nopeesti myös laskenut.

Mulla on yöpöydän vakiovarusteena banaani ja korppuja ;-) heräilen yleensä kanssa neljän aikaan ja silloin oon ne syöny niin on parempi olo aamulla. Mä myös kävin hakeen ne multitabsin raskausvitamiinit, en tiedä onko niistä vai jostain muusta mutta pönttöä ei oo tarvinnu halailla.

Yksityinen ultra olis maanantaina ja jännityksessä siis ollaan.

KÄytiin just autoa koeajaan, mihin mahtuis sitten kolme lasta. Onneksi vanhin ei enää tartte kun korokeistuimen, niin ei tarvii ahtaa kolmea turvaistuinta takapenkille.

Yes, mutta viikonlopun jatkoja kaikille

Jaffa rv 7+0

Vierailija

Heip!

Eipä mulla mitään asiaa ole, kunhan kirjoittelen tässä ku odotan, että neidin puuro jäähtyy niin paljon että kannattaa kutsua mimmi iltapalalle.

Aika hiljaista kieltämättä meidän pinossa nyt ollut, mutta sitä se taitaa viikonloppu ja kesä teettää, että kaikilla parempaakin tekemistä kuin koneella notkuminen.

Onpa tässäkin kirjoittamisessa sitten edes se hyöty, että meidän pino pysyy vielä jonkin aikaa etusivulla, helposti bongattavissa. :D

Toivottavasti tuo tänhetkinen sade loppuu huomisaamuun mennessä niin pääsen lähtemään tytön kanssa mökillä käymään. Tossa säässä kun ei mökkeily ihan innosta, ei edes muutamaa tuntia tämän touhupaketin kanssa.

Vierailija

Limoviikuna kyseli kertomisesta. Mä en kerro vasta kun ultran jälkeen esikoiselle. Hän on 8v. eikä osaa pitää salaisuuksia. Muutenkin herkkä lapsi, joka saattaa oireilla, jos kaikki mahassa ei olekaan hyvin. Kakkonen on vasta 1 vuotias.

Lootuskukkasen tavoin mulla on ollut iltavatsa ja aamulla ei mitään (sekös on kauhistuttanut myös..). Nyt on jonkinlainen röllykkä aamuisinkin, tosin laardiakin on turhan paljon. Mä olen kaikissa raskauksissa ollut kauheen iso, mutta sf-mitta ihan rajoissa kuitenkin. Aina olen saanut vastailla kysymykseen, että montas siellä oikein on...

Miuwau, täällä on monikin pähkäillyt oireettomutta tai niiden katoamista. Normaalia, olettaisin!

Vierailija

Ihanaa siis tänään tulee mun vaatteet henkka maukasta....nyt jo joudun alkaan käyttään kun kaikki mun housut jotenkin ahdistaa...kaikki mitkä jää mahan alle niin sattuu.Eli siis täytt olla housut jotka menee mahan päälle tai sit yli. Näin mulla on ollu kaikissa raskauksissa..

Tuntuu vaan jotenkin niin hassulta alkaa käyttää jo nyt äippähousuja ku viikkoja tulee sunnuntaina 10:)Tää kolmas raskaus on tullut muutenkin nopeemmin näkyviin. Jopa kun selällä makaa niin on jo sellanen kumpu mahan kohdalla. Onko muita jolla masu jo pömpöllä??

Kohta pääsee nukkumaan poikien kaa ku menevät päikkäreille...ihanaa. Ennen en nukkunut päikkäreitä mut nyt ne on PAKKO nukkua muuten ei tuu loppu päivästä mitään!!

Vierailija

Aika hiljaiselta näyttää tämä tammimasujen perjantai. No onhan sitä onneksi muutakin tekemistä kun netissä roikkuminen ;)

Mulla tänään taas mega väsy päivä. Olen vain venyny ja vanunu koko päivän, onneks mies vei lapsia illalla jalkapalloa pelaamaan, niin saivat raukka parat vähän raitista ilmaa. Päivällä jaksoin ruuan laittaa mutta illalla tilattiin pizzaa. Olen aikasemmin syöny ihan mutkitta koko pizzan mutta nyt meni !vain! kolme palasta!! Tuli yökkö vastaan. Toisaalta tosi hyvä, ettei tuu syötyä niin paljon kun muutenki turpoaa.

Tänään tuntu alavatsassa samoja tuntemuksia kuin loppuraskaudessa kun maha on jo iso, sellasia vihlasuja mitä on vaikea kuvailla, mutta jotka heti tunnistin samaksi tunteeksi. Tuli kiva olo. Ihan ku ois ne viime hetket millon jännätään että joko vauva syntyy...

Hyvää viikonloppua kaikille!

Vierailija

Tervehdys kaikille! täällä en olekkaa ehtinyt käydä työkiireidn vuoksi! Miten toivottavasti kenelläkään ei ole jäänyt matka kesken??

Itsestä sen verran et pari päivää sit kävin ultrassa ja sielä se pikkuruinen heilutti käsiä ja jalkoja :) Näky oli mitä ihanin itkun tynkääkin yritti puskea :) ihmeelliseltä se näytti kun ei uskois että näin hyvin jo näkyis ja muutenki tuntu tosi uskomattomalta ku ite koko ajan mietiny t joku vika on mut ei.

Meillä muuttu la päivää aikasemmaksi eli 2.1.09.

Meea 10+6

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat