Liikunnasta asiaa.. onko minussa joku vika kun

Vierailija

minun on pakko päästä joka päivä jumppaa, muussa tapauksessa minulla on tosi huono olo, tuntuu että kunto romahtaa heti vaikka eihän se niin tietystikkään ole. Tänään en pääse jumpaan kun mies oli luvannut että menemme kylään, kivaahan sekin on mutta mieluiten menisin jumppaan.. näin on.

onko muita tälläsiä?

Kommentit (9)

Vierailija

Kannattaa muuten ajoissa miettiä tätäkin addiktioo ennen kuin menee pahaksi! Ylenpalttisella liikumisella on herkästi enemmän negatiivisiä kuin positiivisia vaikutuksia.

Eikä liiasta liikunnasta ole mitään hyötyä kunnon kannalta

Vierailija

ja se tuottaa tyydytystä kyllä. Teen istumatyötä ja istun pöytään naulittuna koko työpäivän. minä pyöräilen myös mutta en niin paljoa, mies ei halua lähteä pyörällä kylään koska ajattelee että ei halua hikisenä olla sitten siellä perillä. :O))

minä haluaisin mennä niemomaan pyörällä että sais edes hiukka liikuntaa.

ap.

Vierailija

Olen itsekin riippuvainen liikunnasta. Nykysuositusten mukaan päivittäin olisi hyvä harrastaa kohtuullisesti rasittavaa liikuntaa puoli tuntia tai enemmän. Määrän saa kokoon myös kevyemmällä liikunnalla, esim. hyötyliikunnalla, kun kesto on vastaavsti pidempi. Täyslepopäiviä ei enää suositella, mutta ei niitä pelätäkään kannata. :)

Jos liikunta jää väliin itsestä riippumattomasta syystä, minuakin harmittaa. Tunnetta lisää se, että liikunta nostaa suoritustasoa ja piristää. Toisaalta ystävien tapaaminenkin voi vaikuttaa samoin. Yleensä väliin jääneen liikunnan ehtii jotenkin korvata myöhemmin, jos siihen tuntee tarvetta.

Sille, joka totesi lihasten kasvavan levossa, toteaisin, että lihas kasvaa pluskaloreilla ja massatreenillä sekä riittävällä levolla, joka ei kuitenkaan tarkoita täyttä passiivisuutta. Päivittäinen, kevyehkö aerobinen harjoitus ei ole suureksi haitaksi massaa kasvattavillakaan. Pelkkä jumppa ei lihasta juurikaan kasvata, vaan lähinnä ohentaa rasvakudosta, jos saadun energian määrä jää alle kulutuksen. Tällöin lihaserottuvuus paranee.

Terv. aktiivikuntoilja

Vierailija

jumpassa, niin siitä olisi jotain vahinkoa elimistölle? Jos työ on fyysisesti kevyttä, ajellaan autolla ja asutaan vielä kerrostalossa, mun nähdäkseni joka päiväinen jumppa hetki on jopa suositeltavaa.

TIetenkin jos siitä tulee pakkomielle eli mikään muu liikunta ei korvaa kuntoklubilla käyntiä niin siinä on ongelma. Menkää pyörällä kylään tms

Vierailija

Liikunnan pitää tuottaa iloa ja selvästi siitä tulee sinulle hyvä fiilis. Ei siinä ole mitään omituista. Yritä sallia itsellesi yksi päivä ilman liikuntaa, se ei elämää kaada, vaikka kuinka polttelisi. Seuraavana päivänä voit saada vielä suuremman nautinnon kun hiki virtaa...

Vierailija

Lainaus:

minun on pakko päästä joka päivä jumppaa, muussa tapauksessa minulla on tosi huono olo, tuntuu että kunto romahtaa heti

Huonompiakin kyllä on, jos tuo ei haittaa perhe-elämää tms.

Vierailija

Mutta mikä tahansa pakkomielle rajoittaa kyllä elämää ja sen laatua merkittävästi. Olen itse elänyt tuon saman kun olin kilpaurheilija ja kesti kauan vielä aktiiviuran päättämisen jälkeenkin ennen kuin pääsin irti siitä pakkomielteisestä harjoittelusta ja lenkkeilystä.

Heti jos en käynyt lenkillä, tunsin itseni törkyiseksi ja nuhraantuneeksi. Suunnittelin elämäni siten, että aina jäi aikaa lenkkeilyyn ja sosiaalinen elämäni oli aika vaisua. Lasten saamisen jälkeen olen päässyt irti tuosta, koska ei ole ollut mahdollisuutta lähteä enää aina kun huvittaa.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat