Jee, lapsi sai tarhapaikan tosta talon takaa. Toinen menee kouluun talon toiselle puolelle

Vierailija

Parvekkeelta näkyy päiväkoti, toinen lapsi menee kouluun ykköselle meidän talon toiselle puolelle. Ihanaa, ennen ollut päiväkoti aina hirmu kaukana

Sivut

Kommentit (35)

Vierailija

Meidän lapsi sai läheltä hoitopaikan kun yksi virikelapsi jäi pois.

Johtaja puhui äidille, että tulossa olisi lapsia joiden vanhemmat töissä ja onneksi ymmärsi ja otti lapsen kotihoitoon.

Jos tätä paikkaa ei olisi saatu olisimme joutuneet viemään lapsen 3km päähän.

Vierailija

Lainaus:

että kolme kilsaa ei voi olla ratkaiseva elämäntason kannalta. Varttitunnin fillarimatka, 20 minuuttia kävellen.

Jos se on ainoa asia, joka ratkaisee päivähoitovalinnan, niin haloo! Lapsen hoitopäivään voi vaikuttaa paljon enemmän työpäiviään säätelemällä ja porrastamalla - ja ainahan voi valita laadukkaan päiväkodin työpaikan vierestä. Silloin lapsen hoitopäivä lyhenee entisestään.

että se läheinen päiväkoti on tasoltaan heikompi kuin kauempana sijaiseva? Mitkä tekijät siihen vaikuttavat? Ajattelevatko ne perheet samalla lailla, jotka asuvat sen kauempana sijaitsevan päiväkodin vieressä? Että se ap:n lähellä oleva päiväkoti onkin parempi?

Kolmen kilsan kävelyyn menee ehkä vajaa puolisen tuntia, tämän kun kuljet neljä kertaa päivässä, se tekee lähes puolitoista tuntia. Kyllä sillä on jo merkitystä lapsen ja perheen yleisen elämäntason kannalta. Se puolitoista tuntia on pois jostain muusta - ja yleensä perheen yhteisestä ajasta.

Mutta hei! Kuljeta sinä ihmeessä lastasi kauimpaan mahdolliseen päiväkotiin, ja mieti sitten jälkikäteen, mikä olisi ollut lapsen kannalta se paras vaihtoehto.

11

Vierailija

ja yleensä aamuisin kiukuttelee. Kaikki ei ole tottelevaisia enkeleitä aamuisin, kun nukuttaisi. Yleensä me myöhästytään bussista (välit 45 min). Nimittäin meillä siihen menisi 1 tunti 15 minuuttia vähintään + tunnin työmatka+8 tuntia töitä+takaisin+kävely - koska me ehdittäisi yhteistä aikaa viettämään ja minä olisin ihan loppu (fyysinen työ) ja lapsi tarvitsee väh. 10 tuntia yöunta? Mietippä itse tuota yhtälöä. Autoa en omista.

Olen tosi onnellinen että tarhaan on nykyisin 50 metriä.

Vierailija

Lainaus:

Tietenkin julkisissa päiväkodeissa on eroja. Taivas, mikä aasi.

Ja miten voit päätellä, että ne erot ovat todellisia ja oikeasti vaikuttavat hoidon tasoon? Miten ne erot ilmenevät käytännön päivähoitotyössä? Vai riittääkö kapasiteetti vain toisten haukkumiseen?

11

Vierailija

Lainaus:

että kolme kilsaa ei voi olla ratkaiseva elämäntason kannalta. Varttitunnin fillarimatka, 20 minuuttia kävellen.

Jos se on ainoa asia, joka ratkaisee päivähoitovalinnan, niin haloo! Lapsen hoitopäivään voi vaikuttaa paljon enemmän työpäiviään säätelemällä ja porrastamalla - ja ainahan voi valita laadukkaan päiväkodin työpaikan vierestä. Silloin lapsen hoitopäivä lyhenee entisestään.

Onneksi päiväkotiin on vain 500m.

Vierailija

Lainaus:

että et ole kouluttautunut ja työelämässä et pärjää. Sinulla ei ole valmiuksia opettaa viisivuotiasta pyöräilemään ja olet lihottanut sen läskiksi, eikä se saa liikuntaa.

Jippii.

Kyllä mulla koulutus on, ei mun työtä nimittäin tehdä ilman koulutusta. Kaikki leipä ei lähde yliopistosta, tiedoksesi. Sullahan on mielenkiintoiset ennakkoluulot. Mun käsittääkseni siellä tarhassa ne lastentarhanopet tienaa vähemmän kuin minä siellä tehtaassa. Läski ei lapseni ole ja liikuntaa kyllä saa, käy mm. jumpassa ja painissa. 5-vee halusi apupyörät pois, mutta ei hallitse pyörää riittävästi. On vähän kömpelö lapsi.

Enempää en kaltaisesi neropatin kanssa tästä keskustele. Tuntuu että siellä tehtaassakin on fiksumpia ja elämää nähneempiä siivoojia.

Mutta valitse sä vaan tarhasi ja kisko lapsesi aamuviideltä sängystä.

Vierailija

niin vaihda työpaikka lähemmäs, porrasta työajat isän kanssa tai tee lyhennettyä päivää. Vaihtoehtoja on vaikka kuinka paljon. Ai niin, mutta sullehan on se oma mukavuus tärkeintä, sori.

Vierailija

Se tekee 12km per päivä. Bussit menee niin huonosti toiseen tarhaan etten ikinä kerkisi kouluun ajoissa. Enkö saa olla onnellinen että lapsi pääsi lähelle hoitoon? Ja toinenkin kouluun ihan viereen

Vierailija

Itse olen alueen toisessa pk:ssa töissä ja siksi halusimme juuri siihen mistä saikin paikan.

Ja ekaluokkaliselle oli tärkeää olla viereisessä koulussa turvallisen matkan takia ja siksi, että olen vieressä töissä jos jotain tulee iltapäivällä yksin ollessaan.

Parhaat mahdolliset paikat saimme hoidon ja sijainnin vuoksi.

Vierailija

täällähän nimenomaan hihkuttiin vain sitä, että tarha on lähellä. Hoidon tasosta ei hiiskahdettukaan. Siitä voinee siis päätellä, että se on niin toissijainen asia, eikös vain?

Ja miksi ihmeessä se pitää neljästi päivässä kulkea?? Vai tuletko takaisin saman tien kotiin?

Miksei isä voi hoitaa sitten noista neljästä reissusta yhtäkään?

Vierailija

ja onneksi ovat. Tuossa lähipäiväkodissa tuntuu olevan sellainen nalkuttava nainen hoitajana että ihmettelen, miten se voi olla tuossa ammatissa. Joka pahuksen päivä pihalta kuuluu sellaista huutoa ja nalkutusta, että tekee mieli käydä sanomassa josko äänensävyä olisi syytä muuttaa. Säälittää ne lapset, jotka joutuvat aina hänen moitteidensa kohteiksi.

Vierailija

Lainaus:

Hienoa että voit porrastaa ja säädellä. Sinulla on varmaan on liukuva työaika. Minulla/monella ei ole. Päivä on klo 8-16. Ja 6 tunnin työpäivän tuloilla meidän sakki ei elä, pankki ei ymmärrä miksi lainaa ei lyhennetä. Tyttö ei osaa polkea pyöräänsä ja fillarin lastenistuimeen on liian iso. Ja työpaikan (tehtaan) vieressä ei tosiaan ole laadukkaita päiväkoteja, että se siitä "ainahan". Mutta onnee vaan sun järjestelykykyiseen elämään. Mä olen ns. duunari ja elän olemassaolevien ehtojen mukaan. Onneksi on päiväkoti vieressä. Ja lapsi tykkää siellä olla. Mutta ehkä oletkin kade...

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat