Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Hyvää villahaalarin ohjetta kenelläkään?

Vierailija

Eli olen etsiskellyt hyvän/toimivan villahaalarin ohjetta jo jonkin aikaa netistä, mutta en ole sellaiseen vielä törmännyt. Hyvällä tarkoitan sellaista, että olisi mittasuhteet kunnossa (ei mikään ylileveä ja lyhyt lahkeinen), ei huppua (käytännössä ei varmaan kovin hyvä tuo huppu..) ja vetoketju edessä pitäisi olla. Ja neuloksen tulisi olla tavallista, ei mitään palmikoita tm.

Onko kellään antaa vinkkiä, mistä tuollaisen ohjeen löytäisi? Kiitos jo etukäteen! :)

Naksu 21+2

Kommentit (6)

Vierailija

Olen tehnyt tytölleni vanhasta Novitan mallilehdestä haalarit viime talveksi ja tulevaksi. Vauvahaalaria näistä ei saa, sellaisen tein kylläkin Novitan ohjeen mukaan myös mutta oli sellainen superhankala joskin kaunis palmikkomalli, mutta isommalle siis sitten! 80cm meni loistavasti jo viimetalvena vaikka käytti vasta 68-74cm vaatteita kun käänsi resorit.

Mutta siis en löytänyt sitä alkuperäistä josta on mulla jäljellä vain se yksi ohjesivu. Sen sijaan löytyi tämä joka on varmaan tosi hyvä, saatankin tehdä sitten 100cm haalarin tämän ohjeen mukaan. Samalta näyttää muuten mutta on siis joustinta kokonaan, mikä onkin hyvä juttu!

Myös Garnstudion sivuilta löytyy tosi paljon ihania vauvaneuleita, ihan vinkiksi jos et ole vielä katsastanut. ;)

Vierailija

onhan se kallis, mutta itse ostimme vuoden vanhalle pari kokoa liian ison ja käänsimme hihat ja lahkeet kaksin kerroin. Menee vielä ensi talvenakin sama haalari ja jälleenmyyntiarvo on ihan hyvä. Alkutalvesta vaunu-unilla oli käännetyt hihat pieniä käsiä ja varpaita lämmittämässä ja lopputalvesta jo kädet ylsivät haalarista ulos. Samanlaisen taidan ostaa jouluvauvalle, ettei tarvitse säätää monen eri vaatteen kanssa, kun tuo ei kutita suoraan ihollakaan ja hengittää, jos tulee pukeneeksi liikaa päälle.

Vierailija

Novitalta on ilmestynyt nyt keväällä lehti, jossa on pelkästään lastenvaatteita. Siellä on pari haalariakin. Toinen on ainaoikeinneuletta, toisessa on palmikoita, mutta voihan sen tehdä sileänäkin. Itse olen tekemässä tätä palmikkohaalaria, koska siinä on kätevän näköiset sivunapitukset. Itsekään en tee palmikkokuviota vaan keksin tilalle mielestäni kivemman.

Vierailija

Mauste: Tuosta Ruskovillan haalarista tiedänkin, mutta kun tahtoo tehdä itse! :) Mutta kiitos vinkistä, ehkä sitten isommalla lapsella...

Emma: Kiitos sulle tuosta Novitan vinkistä! Nyt pitäisi vaan saada metsästettyä tuo lehti, Novitan sivuilta en ainakaan tuota ohjetta löytänyt..?

Ja vielä lisää ohjeita ottaisin ilomielin vastaan!

Vierailija

tuosta lehdestä neuloin aikanaan esikoiselle villahaalarin, ihan perusmalli sileää neuletta ilman huppua ja vetoketju edessä. Lehden kuvassa näyttää kylläkin ylileveältä ja lyhytlahkeiseltä mutta valmiina neuleena mittasuhteet on kunnossa :) Samalla ohjella ajattelin neuloa pienemmän haalarin syksyllä syntyvälle.

Uusimmat

Suosituimmat