surullinen kysymys Tarja Sandbergille

Vierailija

Synnytyksestäni on aikaa 5kk.Jälkitarkastuksessa todettiin 4 asteen emätinrepeämäni parantuneen todella hyvin (eikä kipuja enää ollutkaan ollut). Jälkitarkastuslääkäri totesi kuitenkin lantionpohjalihasteni olevan tod huonossa kunnossa ja käski jumpata.Minulla ei ole kuitenkaan ollut missään vaiheessa virtsan tai ulosteenpidätys ongelmaa. olen pyrkinyt tekemään jumppaliikkeitä, joskin vähän epäsäännöllisesti...Seksielämä sujuu hyvin liukastusvoiteen avulla siihen asti että olisi orgasmin aika. Sitä en saa. Halut eivät todellakaan ole hukassa. Päin vastoin. Ja kiihotun voimakkaasti, mikä sinänsä jo on ihana kokemus läheisyydessä mieheni kanssa. Synnyryksen jälkeen olen jotenkin vapautunut ja olen uskaltanut puhua mieheni kanssa näistä asioista avoimesti. Murheeni on se, että voiko olla että minulle ei enää koskaan tule orgasmia? Että emättimessäni olisi tapahtunut joku korjaamaton vaurio?

Kommentit (1)

Vierailija

Tässä välissä ehti tulla konevika ja vastaukseni Sinulle hävisi.

Yritän nyt uudelleen.

Kaikki tuntuu olevan hyvällä mallilla. Koet kuitenkin ongelmaksi orgasmin puuttumisen. Kysymyksestäsi ei käy ilmi, että saaitko orgasmin ennen synnytystä? Saatko orgasmin esimerkiksi itsetyydytyksellä?

Kertomasi perusteella en usko, että emättimessäsi on mitään sellaista vauriota, joka estäisi orgasmin.

Orgasmi koetaan aivoissa ja se on myös refleksi joka opitaan.

Kiihotut hyvin ja jäinkin miettimään, että toisinaan kiihottuminen voi olla niin voimakasta, että se saattaa estää orgasmin. Orgasmi vaatii keskittymistä ja samalla rentoutumista ja siinä onkin haastetta. Tavoitteena sinulla tuntuu olevan orgasmi, mutta onko se välttämätöntä saada yhdynnässä. Olisko se mahdollisempi esimerkiksi suuseksillä tai käsihyväilyllä kumppanin kanssa, mutta ei juuri nyt yhdynnässä?Voisitko juuri nyt ajatella, että saavutettu nautinto ja tyydyttyneisyys olisikin tärkeämpi? Vältä pakkoajatusta orgasmista. Tutustu rauhassa omaan kehoosi esimerkiksi käsipeilin ja itsetyydytyksen avulla. Ota kaikki hyvät mielikuvat avuksi.

Ystävällisesti

Tarja Sandberg

Kliininen seksologi

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat