Kolmannesta lapsesta haaveillen

Vierailija

Löytyyköhän samanlaisia kokemuksia muilta kuin meidän perheestä, eli meillä on jo kaksi lasta 12 v ja 7 v. mutta edelleen tuntuu siltä, että lapsiluku ei ole täynnä. Aiemmin mieheni oli kanssani samaa mieltä, mutta talonrakentaminen oli esteenä, ja ajateltiin, että sen jälkeen sitten aikaa vielä kolmannen lapsen hankkimiselle. Nyt kuitenkin kun kaikki on tasantunut, talo rakennettu jne. ja odottelin, että aika alkaisi olla sopiva vielä sille kolmannelle, mieheni ei enää olekaan asiasta innostunut... Olen todella surullinen asiasta, koska enhän minä toisen mielipiteelle mitään voi. Tuntuu vaan siltä, että kun niin pitkään odotti asiaa toteutuvaksi, kun se ei sitten näytäkään toetutuvat, on se todella suuri pettymys. En oikein tiedä miten päästä asiasta ylitse. Jos joltakin löytyisi samanlaisia kokemuksia, hyvät neuvot, miten käsitellä asiaa, olisivat tarpeen...

Kommentit (1)

Vierailija

Hei!

Mulla on ollut samankaltainen tilanne lähiaikoina. Meillä on nyt 6 ja 4 vuotiaat lapset, tyttö ja poika. Rakensimme talon ja uhosimme molemmat mieheni kanssa, että enää lapsia ei tehdä. Olimme molemmat niin loppuunkuluneita. Mutta kuitenkin ajatus siitä, ettei meillä olisi enää vauvaa, on aivan kamala. Minä sitten rupesin hiljalleen ajattelemaan asiaa ääneen...mieheni oli aivan kummissaan. Juttelin ja pohdein asiaa kaikilta kanteilta ja kyselin mieheni mielipidettä. Minusta tuntui, ettei hän ollut yhtään asiasta kiinnostunut, mutta eräänä päivänä hän tokaisi minulle, että hänelle on tullut vauvakuume. Minä olis puolestani aivan hämmentynyt, mutta nyt sitten päätimme, että aloitamme "vauvanteon" loppuvuodesta. Kypsytellään asiaa vielä rauhassa ja valmistaudutaan kunnolla. Kaksi aiempaa tuli niin nopeasti ja heti, kun asiasta oli päätetty. Odotan siis muhkeita muotojani innolla... Ja mikä parasta, jos asiat menevät siis putkeen, saan laittaa esikoisemme kouluun kotona... kiva! :)

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat