Kuinka usein/pitkään 7 v. lapsesi harjoitteli soittamista ekana vuonna

Vierailija

musiikkiopistossa?

Meille tuli juuri kirje, että poikamme on päässyt musiikkiopistoon ja tässä mietin, miten tuon hulivilin saa esim. päivittäin rauhoittumaan instrumentin ääreen...

Kommentit (4)

Vierailija

Soittoläksyjä tehdään 3-4 iltana viikossa n. 20min-30min kerrallaan. Hyvin lapsi edistynyt ja motivaatio riittänyt. Soittoharrastus kestänyt 1,5 vuotta. Lapsi menee tokalle.

Vierailija

jouluun asti, jolloin tehdään ensimmäinen instrumenttivalinta. Kokeiltavina soittimina on (jokaista soitetaan 2-4 vkoa): Viulu, kontrabasso, trombooni (?), poikkihuilu, klarinetti ja kitara. Viikossa yksi yksilötunti sekä yksi puolituntinen,jossa ollaan pienryhmässä. Tästä tulee varmaan jännää ja hauskaa sekä lapselle että vanhemmille ;)!.

Vierailija

Itse olen antanut aika vapaat kädet, soittakoon niin paljon kuin itse haluaa. Saatan kyllä muistuttaa, että oletko yhtään harjoitellut soittoläksyjä, kun soittotuntipäivä lähestyy. Meillä on soitellut keskimäärin pari kertaa viikossa läksyjä, muuten saattaa useamminkin pimputtaa. Ei siis olla otettu mitenkään vakavasti touhua, harrastushan se on.

Vierailija

Opistolla opetusta kaksi kertaa viikossa, oma 35 min tunti aj 30 kolmen pojan ryhmäsoitto. Kotona harjoiteltiin kolme-neljä kertaa viikossa. Säännöllistä harjoittelua suosittelen, lapsikin oppii nopeammin aj saa motivaatiota jatkaa harrastusta. Riippuu toki vähän instrumentista. Mikä soitin teillä on kyseessä?

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat