Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi lasta/lapsia ei saisi jättää hyttiin nukkumaan kun lähtee baariin tai ravintolaan?

Vierailija

En ymmärrä! Parempihan lasten on olla hytissä nukkumassa kuin meluisassa baarissa väsyneinä...

Sivut

Kommentit (23)

Vierailija

Provohan tämä on, mutta lasten kanssa ei mennä yötä myöden ravintolaan eikä lapsia jätetä yksin yhtään mihinkään.

Lainaus:

oletko joku teiniäiti joka ei muista esim Estonian uppoamista. Tain onko sinulla käsitystäkään kuinka vaarallsiia paikkoja laivat ovat esim tulipalon syttyessä?

Vierailija

kauppaan tai ajaa autolla johonkin.

Lainaus:

oletko joku teiniäiti joka ei muista esim Estonian uppoamista. Tain onko sinulla käsitystäkään kuinka vaarallsiia paikkoja laivat ovat esim tulipalon syttyessä?

Vierailija

Lainaus:

Voi se onnettomuus kotonakin sattua, mutta enemmänkin miettisin, miltä lapsesta tuntuu herätä vieraassa paikassa yksin, kun ei yhtään tiedä, missä äiti on ja koska tulee takaisin. Ihan kauheeta.

Jos laivalle haluaa bilettämään, on silloin jätettävä lapset kotiin.

Itse ainakin ajattelen, että niin kotona kuin maailmallakin olen lasten lähettyvillä (en kotonakaan mene ryyppäämään esim naapuriin jos lapset nukkuvat yksin) vaikka en nyt samassa huoneessa niin aina kuulomatkan päässä tai sellaisessa paikassa, että lapsi kykenee minulta apua saamaan. Kaksivuotiasta en jätä yksin sisälle ja mene puutarhahommiin, koska hän ei osaa tulla perässä sanomaan jos jotain sattuu (ja 2v voi joutua aikamoisiin kiipeileihin valvomattomana) sen sijaan 6v saa olla hetken yksinkin, koska osaa tulla saomaan jos tarvitsee aikuista ja on jo sen verran älliä päässä, että hölmöimmät hommat jää tekemättä.

samaa mieltä olen siinä, että laivalla emme jätä lapsia valvomatta yksin hyttiin nukkumaan, jotain voi oikeasti sattua - ei sen tarvitse olla mikään laivan uppoaminen tai tulipalo edes - lapsi voi herätä kesken unen ja lähteä seikkailemaan etsimään vanhempiaan, laivoillakin saattaa olla vaikka mitä porukkaa, pedofiilejä, muuten sairaita tai lapsi voi loukata itsensä, puhumattakaan kuinka palon sellainen säikäyttää kun on vieraassa paikassa, herää kesken unen eikä vanhempia näy missään!

Itse en jättäisi missään tapauksessa alle 10 vuotiasta hyttiin/hotellihuoneeseen nukkumaan, sitä isommankin vain harkittuani asiaa todella tarkkaan! Enemmin lapset kotiin lastenvahdin kanssa jos tarve päästä baariin!

Vierailija

jos olis luonteeltaan luotettava.

laivoilla sattuu aika paljon raiskauksiakin ja yhessä vaiheessa niitä pieniä tulipaloja oli yhtenään.

ei lapset osaa toimia missään hätätilanteissa ja ne voi keksiä mitä tahansa.

Vierailija

- ymmärtääkseen, missä vanhemmat ovat ja mihin aikaan he tulevat

- osatakseen tarvittaessa soittaa vanhemmille

- osatakseen toimia mahdollisessa hätätilanteessa

Näidenkin ehtojen täyttyessä alakouluikäinen voi jäädä yksin hyttiin max. puoleksi tunniksi kerrallaan.

Vierailija

"

Lainaus:

itse jättäisin yksin hyttiin 14-15 vuotiaan, EHKÄ

Siis tuon ikäisethän reissaavat monesti jo ilman vanhempiaankin - esimerkiksi urheiluseuran tai kuoron kanssa. Itse olin tuossa iässä ollut jo useilla kuoromatkoilla ympäri maailman, eikä niillä reissuilla todellakaan ollut joka hytissä tai hotellihuoneessa aikuista paapomassa. :)

t. se, joka saattaisi jättää alakouluikäisen (sanotaan noin 9 v. ylöspäin) puoleksi tunniksi hyttiin puhelimen kanssa

Vierailija

Hotellihuoneeseen nukkumaan ja meni itse bilettämään hotellin baariin, jossa nykyisin minun mieheni soitti tanssiorkesterissa. Mieheni bändikaverin vaimo kertoi että tämä ex ei ollut käynyt katsomassa vauvaa kertaakaan hotellihuoneessa koko iltana.

Ei ihme, että poikapuoleni on käynyt koko lapsuutensa lastenpsykiatrilla ja nyt nuorisopsykiatrilla. Ihme että ylipäänsä on hengissä eikä tukehtunut vauvana omaan oksennukseensa.

Mieheni (kohta ex) pitää ihan normaalina sitä että pieni lapsi jätetään yksin nukkumaan hotellihuoneeseen ja itse mennään baariin. En todellakaan anna tuollaista lasta isälle tapaamisiin ennenkuin lapsi on 12-vuotias

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat